.. . . -

New Blood Kapitel 17 del 1 : Tillsammans

Del 1 - Cassidy berättar


" Höger " Sa jag till Benji som suckade . " Cassie , jag tror jag kan komma ihåg själv vägen till Tanya . Vampyrminne du vet" snäste han och jag vände mig och kollade honom i ögonen " Nehe , du är inte törstig , varför så grinig?" svarade jag i samma ton. " Vadå , får jag inte vara på dåligthumör eller ? Du må vara min festmö men inte min fru ännu" Sa han hårt och jag tappade hakan . Det var som en kniv i hjärtat. Jag bet mig i läppen och kollade ut genom vindrutan .
" Du , Cassie ...Förlåt det var inte menningen att vara elak men jag ..." Han avbröt sig.
" Vadå ?" frågade jag tyst och kollade honom i ögonen . " Det är årsdagen för min död idag " Sa han med rösten full av sorg ." Åhh " flämtade jag . Det för jag för sjutton inte berädd på.
" Snälla ni , Jag försöker sova så kan ni bråka i skogen eller nåt " muttrade Jacob som sovit nästan hela vägen .
" Jo , nog skulle vi behöva stanna allt. Ska du verkligen träffa Nessie sådär ?" utbrast jag förfärrat.
" Vadå`?" suckade han tröttsamt. Jag log kort innan jag svarade " Jake , vill du inte se bra ut när du ska träffa din flickvän som du inte sett på en vecka ?" frågade jag skeptiskt.
" Ja ? Jag har inget mer med mig ...Hann inte packa " Hans blick gled över sina kläder innan han äntligen förstod vad jag menade " Åhh , nej " stönade han när han såg cola fläcket på sin vita T-shirt. "Varför lät ni mig somna med läsken i handen för " Sa han och tog emot våtservetten Benji räckte honom. " Jake säg att du är glad att jag är med " Sa jag belåtet och Benji och Jake kollade misstänksamt på mig . " Bara säg det " flinade jag och kände att jag var på bättre humör igen. Tack och lov." Jag kommer troligen få ångra det men Cassie jag är glad att du är med ." Sa han stelt.
" Var det verkligen så svårt ? Jag har en matpåse i bak med underkläder ett parbyxor en stjorta och en vit t-shirt " Svarade jag och såg hur Jacob tog fram påsen och kollade i den ." Shit , det är ju helt nytt!" utbrast han .
" Ja , men jag hann inte köpa nya skor dina ser förfälliga ut " snäste jag sarkastiskt och gjorde tummen ner .  Jacob grimaserade åt mig och jag himmlade med ögonen. " Om ni är klara , så kanske vi ska svänga in där så vargen kan byta kläder " avbröt Benji som förtfarande var grinig. " Okej herr grinig . Sväng in vid nästa ficka" Svarade jag utan att bry mig om hans ton.  Benji sa inget mer förren vi kom till en parkering utanför ett fik. " Gå in och byt om , vi har en halvtimme innan vi är framme vid Tanya " Muttrade han . Jacob himmlade med ögon innan han gick in till fiket som var fullt med lastbils chafförer. " Dissa den tonen är du snäll" snäste jag till honom .
" Förlåt Cassie ..." mumlade han och dörren öppnades och Jake satte sig i baksättet och både min och Benjis blick svepte över Jacobs nya kläder . " Shit , vad jag är duktig " Sa jag belåtet och Jake kollade också på kläderna .
" Ja , Det håller jag med om . Men det är lite läskigt hur du kunde veta min storlek . " Benji skrattade roat bredvid mig .
"Jag har bara en känsla för sånt . "
" Du är som Alice " Sa Jake lite frånvarande. Jaha han tänkte väl på Nessie , jag känner igen minen han får då.
" Hur långt är det kvar ?" frågade Jacob plötsligt , jag hade till och med glömt att han satt i bilen.
" Eh , tio minuter ungefär " svarade jag och Jakes händer flög upp till hans hår och började fixa i ordning det i bakspegeln.
När vi väl såg det stora huset lättades min dåliga humör , lixoms Benjis .
Benji hann knappt stanna bilen innan Jacob var ur bilen och vi såg att Bella , Edward och ...Nessie redan stod utanför huset och innan vi visste ordet av kramade Jacob om henne och en tår föll nerför hennes rosiga kind. Jag kunde inte låta bli att le och Bella och Edward kom och mötte oss .
" Vad roligt att se er igen !" Utbrast Bella och kramade om mig innan hon kramade om Benji . Sen såg jag när dom andra kom ut . Det syntes väl vem som var Tanya .
" Kul att se dig igen Jacob " Sa Tanya till Jake men jag kunde inte läsa av tonen.
" Hej Tanya"Svarade han , han var upptagen med Renesmee så jag var bara chockad av att han ens sa hej till henne .
Efter Tanya kom två till med en underlig olivfärgad hy , självklart har jag sett vampyr med sån hy förut men jag har aldrig hittat rätt ord för att beskriva .
" Carmen !" Sa Benji glatt och kramade om vampyren . Han kramade även om den andra vampyren som måste vara Eleazar.
" Benji , vad kul att se dig igen ! Och du måste vara Cassidy ? " Sa Carmen och överraskade mig med en kram.
" Ja , du måste vara Carmen " konstaterade jag " Ja det är jag och detta är min man Eleazar.
" Buona giornata Cassidy " Log han och skakade hand med mig . Buona giornata betyder god dag på italientska.
" Buona giotnata a voi " god dag på dig med .  Nu kom även Tanya och kramade om Benji och kramade om mig efter.
Jag gick fram till Nessie och Jacob tillsammans med Benji , " Får vi hälsa också ?" frågade Benji och Jake gav honom en smått skarp blick innan han släppte Nessie och Benji kramade om min sin bästis . " Antar att du inte saknat mig va ?" skrockade han och Jacob fnös bakom honom " Nej hon har haft fullt upp med saknta mig " retades han .
"Jo Benji ,jag har saknat dig " Log Nessie innan hon kramade om mig också .
" Haha det vart ju värsta kramfesten ju " skrockade Benji lågt och Jake himlade med ögonen och tog över Nessie direkt efter min kram genom att lägga handen på hennes midja .
" Tanya, vart är Kate och Garrett?" frågade han och svepte med blicken runt om i huset .
" Dom ..jagar ... tror jag " Skrattade hon och gick till köket och kom tillbaka med en tallrik med mat .
" Du måste vara hungrig " Sa hon till Jake som sken upp .
" Wow, ingen hundskål här inte , här äter man med lyx" Utbrast Jake när Tanya ställde ner en helt vanlig porslins tallrikar . Jag kunde inte låta bli att le , Rosalie hade blivit riktigt dukitg på att göra matskålar och till en början skrev hon bara Fido på dem men nu har det kommit lite variation som Vovven , jycken osv.
Han hade verkligen inte sett så glad ut på hela veckan när han vart i från Renesmee .
Hon gjorde honom verkligen lycklig.



Sweet words 'w'
Postat av: Anonym

Super bra !!!!

Men tycker inte det händer så mycket ?!!!!

När kommer det hända saker ?

2010-03-28 @ 19:35:08

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0