.. . . -

New Blood Kapitel 8: Olycksdagen.

Kapitel 8 Renesmee berättar :

Jag gav satt och tjurade med korslagda armar . Nu var pappa ute och pratade med Jake om vad som hände i stugan förut .
Mamma hade försökt prata med mig men jag hade bara satt händerna för öronen , räckte det inte med att Jake hade fått mig att framstå som ett barn utan nu försökte mamma och pappa också !
" Nessie du måste springa nu om du Alice och Jake ska kunna hämta Cassidy " hojtade mamma från sin garderob .
" Okej !" svarade jag och gick ut och började springa och var snart där .
" Alice ?"  frågade jag och satte mig bredvid Esme , Sen fick jag syn på något som fick mig att hoppa upp från soffan precis när Esme var mitt i en mening .
Jacob och pappa gick över gräsmattan och Jacob hade nåt irreterat i ögonen och pappa såg mest belåten ut .
" Alice ?" frågade igen och gick genom dörren . " Kommer snart Nessie måste bara fixa en sak "
Jag gick mot Jake och pappa. Jag kommer aldrig förlåta dig för detta pappa !  muttrade jag i tankarna och det ryckte lite i pappas mungipa .
" Vad sa han "morrade jag och lagde armarna i kors och stannade framför Jacob som såg på mig med splittrad blick . Han vände blicken motvilligt mot pappa innan han såg på mig igen . " Jacob Black vad sa han ?" morrade jag och sköt fram min underläpp lite . Det skulle få honom att berätta . Och så rätt jag hade . 
" Han sa att ... det var bra att jag sa ifrån i stugan och att vi borde vänta med en fysikt relation . Tills han och Bella tyckte att det var lämpligt . " Han kliade sig på nervöstarmen och flinade .
" Varför flinar du ?" fnös jag och förstod inte vad det var med honom .
" Tror du att jag bryr mig vad dom säger ?" viskade han ömt i mitt öra för att pappa inte skulle höra . Jag vände mitt ansikte mot hans och pressade läpparna mot hans och han besvarade försiktigt min kyss och jag flätade in mina fingrar i hans hår . och lagde den andra runt hans nacker för att dra honom närmare . Men han satte stop för det med ett svagt skratt .
" Ska vi verkligen pressa din pappa så här ? Då kanske han biter nacken av mig . " sa han med ett flin .
" Hah , han skulle bara våga " fnös jag och skuttade iförväg mot huset för att vänta på Alice .
Och lämnade den skrockande Jacob bakom mig.
" Kom Nessie så hämtar vi vår nya familjemedlem " kvittrade Alice som skuttade förbi mig och greppade tag om min hand .
" Kom nu vovven " retades Alice . " Okej mini " kontrade Jake men han såg bara på mig och satte sig bredvid mig i baksättet. " Du Alice , jag minns inte att ni kom överens om att vi skulle hämta henne. " frågade jag och Alice skrattade till .
" Nej , det gjorde vi inte . Men tänkte att det skulle vara ett trevligare mottagande . Hon känner sig som en inkrektare just nu eftersom hon inte känner oss ...Sen kommer det bli stelt mellan henne och Benji i kväll ser jag . " fortsatte hon
och bet sig i läppen .
" Hur kan du se det ? " frågade jag häpet .
" Tja , varken du eller Jake kommer att närvarande " svarade hon och bet sig i läppen som för att hålla tillbaka ett skratt .
" Edward och Bella kommer att vara lite små stela , iallafall Edward . " mumlade hon för sig själv lät det som och Alice blick vart tom och bilen började kränga på vägen .
" Alice !" utbrast jag av skräck och Jake släppte min hand och trängde sig mellan framsäterna och tog bort Alice händer från raten och lyfte hennes slappa kropp till det andra sätet och tog kontroll över bilen och körde in mot kanten .
" Nessie mår du bra ?" frågade Jacob som vände sig mot mig och smekte bort mina tårar från kinderna .
" Jag mår bra , men Alice ?" frågade jag och tog mig med omänskligt fart ut ur bilen och öppnade den andra dörren .
" Alice hör du mig ? Vad ser du ?" frågade jag och upptäckte att jag nästan skrek .
Alice blinkade till och tog efter andan . " Nej , nej , nej ! " andades hon och hennes blick var full av skrek .
" Vad Alice ? " frågade Jake som grep tag i Alice axlar .
" Renesmee, Nahuel , dom är i fara " viskade hon .
" VA ! " Röt Jake´och han armar började skaka .
" Jake lugn " viskade jag och la min hand på hans kind och såg honom i ögonen .
" Vi får prata om det sen " sa Alice " Vi har en familjemedlem att hämta . Kan du fortsätta köra Jake ? Jag känner mig fortfarande lite skakis ."
Jake nickade bestämt och kysste mig lätt på munen " Sätt i back igen , det är lugnt ." sa han med sån troligröst att jag inte kunde göra annat än att sätta mig

" Cassidy !" ropade Alice när vi såg den otroligt vackra vampyrer kom ut från byggnaden . Hon vände blicken förvånat mot oss och log lite blygt och gick fram till oss och jag kände hur hon tog andan ur mig . Hennes blonda hår var uppsatt i en elegant vågig hästsvans med hennes knälånga satinkläning såg hon nästan ut som en prinsessa .
Alice skuttade fram till henne och omfamande henne och Cassidy såg väldigt chockad ut .
" Kom , så åker vi hem " hojtade Alice och tog hennes hand och skuttade iväg med henne mot oss .
" Jacob , ta hennes väska " retades hon men Jacob gick fram och tog väskan . Alice hade haft rätt om att Cassidy skulle känna sig obekväm . För såg man inte det hade man verkligen dålig syn. Hon log prövande mot mig och jag mot henne.
Alice tog åter igen hand om bilkörningen tillbaka men Jacob hade koll på henne medans hon pratade med Cassidy som tinade allt mer.
" Har du nån bil ?" frågade Alice och log . Cassidy skaka på huvudet .
" Jag har aldrig haft använing för det , det räkte med en motorcykel jag hade förut . " Hon log vänligt tillbaka mot henne.
" Åh , Jake du har ju också motorcyklar ." mumlade Alice och Cassidy kände sig nog lite bekvämare nu , iallafall med Alice .
Då och då vände hon sig om och såg menade på mig och Jacob och varje gång kramade han min hand hårdare .
" Alice , vad var det du såg på väg hit ?" viskade jag men visste att både Jacob och Cassidy hörde mig .
Cassidy vart plötsligt stel och fick ett uttrycks löst ansikte och vi alla tre stirrade frågande på henne .
" Åh " andades hon efter ett tag och såg på mig med skräck i blicken .
" Vad gjorde du " frågade Alice nyfiket .
" Jag 'lånade' din talang och såg det du hade sett " svarade hon hennes röst skar sig lite . " Jag såg det du såg påväg till flygplatsen " tillade hon stelt .
" Vad betyder det ?" Cassidy tystande och tittade ut genom fönstret " Synen alltså vad kan vi vänta oss , du vet ju lite om sånt här ?" tillade Alice förfärat .
" Vad pratar ni om ?" Nu dök Jacob också in i deras konveration .
" Har du inte berättat ?" frågade Cassidy häpet .
Alice såg världigt skamsen ut . " Jag ville prata med Edward och Carlise först . " pep hon och såg ursäktande på mig och Jake.
" Du kanske har rätt , men jag visste att det fanns ett sådant krig . Fortsätter det så här så kommer volturi gripa in och får Caius som han vill blir det inte den sida vi vill att dom ska vara på som dom hjälper . Jag och Demetri fick ett uppdrag om att hindra vissa delar av kriget men det var bara B-grupper vi hittade . Det påminner lite om andravärldskriget på vissa sätt . "
Förklarade hon och jag satt fortfarande som ett frågetecken medans Jacob flämtade till och drog mig närmare .
" Snälla , kan nån förklara vad ni pratar om !" gnällade jag och motstod inpulsen att uppföra mig som ett litet barn .
" Jag förklarar när jag fått dom andras tillåtelse " svarade Cassidy och log prövade igen mot mig .
" Tack " svarade jag uppriktigt.

" Edward lugn " insisterade Alice när hon visade sin syn i tankarna .
" Cassidy vet lite om detta så låt henne förklara " Sa Esme och log mot mig .
" Gör du ?" frågade Jasper häpet . Cassidy stelade till .
" Ja jag fick ett uppdrag angående detta " Hennes röst vart världigt formäl som att hon fortfarande var en volturi .
" Hon lovade att förklara för mig och ni tilllät det " muttrade jag och såg på Cassidy så att hon inte kände träffad av att jag sa det .
" Du har självklart vår tillåtelse att förklara för henne " Log mamma och Cassidy drog lite på munen , inte på ett roat sett utan på ett obekvämt sett . Benji satt hela tiden och studerade henne konstant .
" Jag och Demetri var fick ett ärande i Ryssland för ett år sedan ungefär där det är som et krig . Vi hittade en B-grupp med protestanter . " Hennes röst var seriös och allvarig vilket skrämde mig .
" Men vad handlar kriget om ?" frågade Edward och Emmett i mun på varandra .
" 'Blandraser ' som dom kallas , såna som Renesmee . Hälften människa , hälften vampyr . Vissa ser såna som du som ett hot mot den rena vampyr världen . Det gick förlångt i Ryssland och det hotade vår hemliga värld så jag vart dit skickat för att ta hand om dom som hotade det " Hon skakade fundersamt på huvudet .
" Vad betyder B-grupper ?" frågade Rosalie .
" B-grupper betyder att det är grupper som är som wannabes. En grupp som inte är lika seriös som A-grupper och inte lika starka . Som A-kändisar och B-kändisarna . " förklarade hon men fick sedan nåt mörk i blicken " Men är det A-grupper vi har med att göra nu så ...kommer det bli svårt . Alla som slåss för dom vet inte om det . Dom använder talanger för att vilse leda andra vampyrer. " Hon rös .
"Så dom är ute efter mig ?" Min röst skar sig vid det sista ordet och Cassidy vände blicken mot pappa innan hon vände blicken mot mig i igen och nickade på huvudet . Jag kände hur det skakade jag var som i trans .
" Jacob lugn " Sa pappa strängt . Det var Jacob som skakade av ilska eller oro . Hela han skakade och han hade sin arm hårt om min midja . Han höll mig så nära sig att mina tänder började skallra .
" Jacob Black "skrek mamma . Jag hörde bara ett rivade ljud men hann inte förstå vad som hände fören jag stod på andra sidan rummet och Cassidy höll mig i axlarna . Jacob hade exploderat . Jag kände en bultade smärta i vänster armen och kände nåt våt och varmt . Plötsligt släppte Cassidy mig och susade genom rummet . Även Rosalie och Benji ställde sig på avstånd . Jag drog upp armen och jag blödde. Carlise dök upp vid min sida och granskade mitt blödande sår .
" V-vad hände ?" viskade jag och kände tårarna mot kinden . Igen.
Jag mötte Jacobs blick och han en tår som en baseball ran för hans kind . Han backade klumpigt ut genom den lilla dörren och sprang in i skogen .
" Jake förvandlades och råkade riva dig . " väste pappa .
" Ånej , hur är det med honom ? " frågade jag och kände ännu mer tårar för kinderna .
" Han är världigt upprörd och full av skam . Han mår inte bra just nu .
Jag mötte Cassidys och Benjis blickar . Deras blick var galen . När jag såg Cassidy i ögonen sprang hon ut genom dörren med Benji tätt efter.
" Dom klarar inte av bloddoften " svarade pappa på frågan i mitt huvud.
jag nickade bara .
" Det behöver inte sys men vi får ta lite bandarge och linda runt ." sa Carlise och jag nickade mekansikt.
Jag visa Carlise en repris av när Jake sprang ut i vargform.
" Renesmee lugn det är inte dig han är arg på . Han är arg på sig själv förstår du . Han mår dåligt av att ha gjort dig illa. " Tröstade Carlise .
När Carlise fixat såret tårkade jag bort tårarna och borstade igenom håret så det inte skulle synas hur ont jag hade igentligen .
" Jag går och pratar med Jake " sa jag innan jag sprang ut ur huset och samtidigt kom Benji och Cassidy .
" Förlåt Renesmee" Var allt Cassidy sa innan hon gick in .
Jag följde Jakes spår och fann honom ca en halv kilometer från floden. Han hade tassarna för huvudet och såg skamset på mig när jag kom . Jag satte mig bredvid honom och lutade mig mot hans varma päls . 
Efter tio minuter kom Leah springades och hade ett par avklippta jeans med sig . Till Jake . Hans byxer låg sprida över hela rummet just nu. Leah lagde dom några meter framför Jacob och gick fram till mig och strök sig mot mig i form av en varg kram ungefär. 
" Jacob snälla , kan du inte förvandla dig till människa igen . " viskade jag och ströck min hand längst hand rygg . 
Jake vägrade se på mitt ansikte så jag kröp fram så jag låg med ansiktet franför hans . 
" Blir du inte människa om tio sekunder så går jag . " hotade jag och spände blicken i honom . Han reste sig snabbt upp och tog byxorna i munnen och släppade benen efter sig och gick bakom en buske. Justde ja , han ville ju så gärna skydda min oskuldsfullhet . Snart kom han gående mot mig i sina bleka jeans . Han satte sig några meter ifrån mig . Vilket kändes som ett hugg i hjärtat . 
" Jacob , du .." Jag visste inte vad jag skulle säga för att det inte skulle bli fel eller bli värre . Han regerade inte .
Jag hörde ljudet av tassar komma mot oss och Seth kom traksandes mot oss och stannade till när han kände av stämningen och såg Jake stå några  meter ifrån med och min lindade arm . Han mötte min blick och sprang förbi oss snabbt för att komma till huset .
" Jacob, Bli inte upprörd, Det är inget att bli upprörd över . " viskade jag och gick mot honom .
" Det kommer bara bli ett litet ärr ingen fara . Det gör inte ens ont . " Okej , det sista var en lögn .
Jake fnös sarkastiskt innan han talade " Du är dukitigt på att ljuga Renesmee men för mig kan du inte ljuga för . " snäste han .
Ännu ett hugg i hjärtat .
" Vad ljög jag om då ?" kontrade jag med samma ton .
" Du har visst ont det syntes på hur du rörde armen och på min röst . " Hans tonfall var iskallt och.. förkrossat.
" Varför gör du detta till en scen för ?" utbrast jag och nu var det han som reagerade på mitt tonfall.
" Nessie tror du att det är okej för mig , jag har just skadad dig !" Hans röst skar sig och jag gick fram och omfamande honom .
" Kan du någonsin förlåta mig Renesmee ? " frågade han och ströck handen över mitt huvud.
Jag släppte taget om hans midja och tog ett steg bakåt så jag kunde se hans ansikte som var full av ånger och lidnade.'
" Ja , om ..." Jag log mot honom .Jag hade sett folk göra så här i filmer så det borde väl funka nu med ?.
" Jag gör vad som helst Renesmee"
Precis det svaret jag ville ha .
Jag log ett litet leende " Kyss mig " var allt jag sa .
Han tog steget som var emellan oss och lagde ena handen runt min midja och drog mig mot sig så det knappt var en millimeter mellan mig och honom . Han lagde sedan även sin andra hand om min midja och lyfte upp mig . Jag lindade mina ben runt hans midja .
" Jag älskar dig verkligen Renesmee " viskade bara och hans heta andedräkt kittlade lite . Med det sagt såg han mig djupt i ögonen med den speciella blick han alltid gav just mig , men denna gång kändes det mer speciellt .
Mer på något sätt .
Sen nuddade han mina läppar , kyssen var öm och världigt ljuv . Lite för öm för mig och jag pressade hela min kropp närmare honom . Samt mina läppar och jag flämtade till och hans läppar vart också ivrigare och masserade mina läppar på ett helt okändt sätt vilket gjorde det ännu svårare för mig att behärska mig . Jacob med tydligen för hans läppar lämnade min läppar och gled istället över min käke och ner för min hals och jag flämtade åter igen men precis som förra gången tog det slut allt för snabbt. 
" Jacob " stönade jag irretaerat och kysste honom igen men han skrattade bara . " Vill du att Edward slår ihjäl mig eller? " 
" Du bryde sig inte" mumlade jag trotsigt.
" Ne, de är möjligt men det är tre vargar påväg hit också . " fortsatte han när hans första anledning till att sluta sjönk till botten av havet .
" Vilka ?" morrade jag och en idé växte i mitt huvud .
Ha lyssnade på stegen " Quil, Embry och ... Paul "
Perfekt . " Du Jakie skulle det inte vara lite kul att se deras ansikts uttryck ?" Log jag och blinkade med ena ögat . Han blick vart plötsligt road. " Stackarna " viskade Jake roat i mitt öra och kysste mig sedan med en sådan skärpa att jag tappade fattningen och allt jag såg var Jacob . Han tryckte upp mjukt upp mig mot ett träd och kysste min hals.
" Nu kommer dom " viskade han mot min käke  .
Jag hörde dom med nu , jag var tvungen att pressade mina läppar mot Jakes för att inte börja skratta högt . Jag hörde hur dom tvär stannade när dom från avstånd såg oss. Jacob slutade plötligt och började skratta .
" Har ni inget annat för en grabbar? " skrattade han vilket fick mig att göra det också . Jag släppte grepet om honom med mina ben och han lyfte ner mig mot marken igen . Jag fick en till skrattattack till när dom tvekade om dom skulle gå närmare .
" Grabbar vi skojade mer er " skrattade Jacob och Jag vek mig nästan dubbel av skratt . Sen hörde jag hur tassarna försvann och ersattes av människor fötter och Embry , Quil och Paul kom gående mot oss i alla avklippta jeans och utan nån tröja . Som vanligt .
" Ni skrämade oss lite där Jacob . " muttrade Paul och såg på mig med något roat i blicken .
" Undrar vad Edward säger om eran lilla show ?" retades han och Jacob grep tag om hans axel.
" Vill du verkligen förlora en bror Paul ?" frågade jag och log snett och höjde ena ögonbrynet .
" Nej , antar det . Jag bryr mig inte men Seth och ...Leah skulle väl " När han sa det sista namnet vart Jacobs blick mörk och hans hand började skaka .
" Stick nu , just det , vad gör du här Paul ? " frågade Jacob sedan .
" Vi har vart på bio . " svarade Paul oskyldigt. Jacob nickade bara . Sedan gick dom , eller sprang rättare sagt .
" Ska vi gå tillbaka ?" frågade Jake och fattade min hand . Jag nickade bara .
" Men nästa gång får du inte tänka på vad som hände " fräste jag . " Vi båda kommer få skit för det ! "
" Förlåt mig " viskade han .
" När tror du pappa tillåter?" frågade jag och Jacob himlade med ögonen .
" Varför så bråttom Nessie ? Vi har en evighet på oss ju " Sa han förbryllat . " Sen får du inte göra nåt du kanske ångrar " tillade han .
" Jag förstår inte hur jag skulle ångra att vara med den jag älskar och alltid kommer att vara med. " Jag log och pressade handen mot hans kind och vissade honom en svart tavla där det stod Jake i ena sidan av det vita sträcket och Nessie i ena och hur jag fick ett poäng .
" Seröst Renesmee , det är ingen tävling om vilken som får sin vilja igenom . Det handlar om ditt liv. " Men bland alla ord uppfattade jag något annat . Ville han inte ha mig ?. Var det därför och mina ögon fylldes av salt vatten .
" Åh , nej Nessie gråt inte jag menade inte att såra dig . Jag förstår bara inte varför du har så bråttom . " utbrast han förfärat och pressade mig mot honom och hans bränheta hud vart blött av mina tårar .
" Du ...Vill... Inte ...Ha mig "  fick jag fram mellan snyftningarna . Han stelade till .
" Renesmee Cullen , hur kan du tro något sådant ? " utbrast han återigen men lät mer häpen.
" För att det är sant. " jag försökta låta bestämd men gråten gjorde allt svårare .
" Renesmee , Jag lovar att vi ska göra det men inte just nu . Låt din pappa varva ner lite angående förra gången .. Okej ? " Han kysste ömt min panna . Jag snörpte surt på munen . Han skrockade åt  mitt ansikts uttryck.
Han lagde armarna och kramade om mig .
" Ajjj !" Utbrast jag och den bultade smärtan började igen i armen och Jake bet sig i läppen och knöt nävarna.
" Kommer du någonsin förlåta mig för det där ?" frågade han igen .
" Jacob Black nu är det du som lyssar på mig !" Jag lagde armaran på han axlarna och ignoerade smärtan i ena och försökte att inte vissa hur ont det gjorde. Jag pressade honom så han satte sig på en sten medans jag fortfarande stod upp .
" Jacob , du kan inte göra såhär! Ta på dig skulden för allt som händer mig . Det som hände nu betyder inget för mig . Jag älskar dig mer än något annat och det här som hände min arm , visst det gör ont men det kommer bara ta några dagar innan det är läckt och jag kan bära trekvarts tröjor om du nu vill slippa se ärret jag kommer få ." Jag gick mot honom och satte mig i hans knä men han vägrde se mig i ögonen så jag lagde min hand vänsta hand på hans kind så han ansikte vreds mot mig och jag väntade tills han inte kunde stå emot dragningskraften mellan oss och jag fortsatte . " Som sagt , Det som hände där inget betyder igen för mig eller dom andra . Ingen av oss är arga . Vi förstår mer än du annar . Jag tänker inte låta en sån här lite strunt sak förstöra vår relation , men om du tänker göra det så ... " Sa jag mjukt men rösten skar sig och jag reste mig för att gå men när jag precis hade vänt mig om grep Jake tag om min handled och pressade armen i mina knäveck så jag föll ner i hans knä ingen . Han sa ingen , Han bara omfamnade mig . Jag hade aldrig sett den här sidan av Jacob . Jag trodde inte att han var den som kunde reagera såhär , vara så känslomässig och mjuk .
Jag vet inte hur längde han satt och bara kramade mig innan han sa något världigt oväntat : " Förlåt mig Renesmee , förlåt mig . Det var inte meningen att du skulle tolka det så "  Sa han mjukt och pressade ansiktet mot mitt hår och först då upptäckte vi att det hade blivit mörkt . Jag hörde Jacob säga nåt men jag hörde inte . Det sista jag kom ihåg var att Jacob bar mig , vart minns jag inte .
Men jag hann visa ett av det lyckligaste minnerna jag hade med Jake för honom .
Första gången han såg mig när jag satt i Rosalies famn och Jacob kom närmare och hela han skakade men han såg mig i ögonen och stannade och bara såg på mig.


Sweet words 'w'
Postat av: Mirre

Harregud vad bra ;o <3 , Bästa (L) <3 .

Men det bästa är när Edward ger blivkar och sånt nör han ser i minnet vad dom har gjort x'd

2010-01-03 @ 14:35:13
Postat av: Molly

Bra!<3

2010-01-03 @ 14:48:19
URL: http://mollyssagor.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0