.. . . -

New blood Kapitel 10: Shopping

Kapitel 10 del 1 : Renesmee berättar.


" Vart är Jacob ? " frågade mamma mig .
" Vet inte " svarade jag och ryckte på axlarna . Bra , jag är usel på att ljuga - Iallafall för mamma och pappa - och när man rycker på axlarna kan rösten inte skära sig av nervositet.
" Okej , han borde ju vara här snart om han skulle äta " mumlade mamma tankspritt och fortsatte med maten medans jag packade ihop mina läxor och lagde dom i min väska som hängde vid stolen och pappa kom in sprigandes .
" Alice är till backa " svarade han när han såg mammas och mina blickar . " Nahuel och hans festmö och hennes syster är med dom , självklart Hulien också "svarade han på min fråga som jag ställde i huvudet.
Mamma vred snabbt av plattorna och vi alla tre sprang mot familjens hus och mycket riktigt . Inne i huset satt Nahuel och Hulien men det var två ansikten jag inte kände igen riktigt. Båda hade lite mexikanska drag i ansiktet . Ena hade  kort hår som slutade två centimeter neranför hakan, den andra hade långt svart lockigt hår som stod åt alla håll . Alla fyra såg världigt spända ut , vilket gjorde mig lite obekväm . Jag såg även Jake sitta bredvid flickan men med det kortare håret som måste ha vart hans festmö eftersom deras händer var hårt sammanlänkade. Jake log brett mot mig och skulle precis säga något när Nahuel hann förre .
" Renesmee !" Han sken up och kramade om mig . " Du har vuxit ser jag " skrattade hann lixom hans flickvän , men den andras mungipor verkade konstant nerdragna .
" Detta är Nikita " log han och presenterade flickan . Hon log varmt mot mig .
" Trevligt att träffas Renesmee " hälsade hon och log återigen mot mig .
Jag log tillbaka" ´Detsamma Nikita . "
Nahuel harklade sig och vände sig mot den andra flickan som satt i en fotölj . " Det här är Lenita " han lät inte lika glad när han nämnade hennes namn. Lenita såg på mig och hon log blekt men leendet nåde inte ögonen. Hon såg rädd ut .
" Hon är lika gammal som dig " Sa Nikita mjukt och satte sig bredvid Jake igen .
" Jag tycker att vi ska slåss mot dom" ropade Emmett från tvn . Dom hade visst pratat om det innan vi kom.
" Vad gör vi med Nessie , Nahuel , Niktia och Lenita då ?" snäste Rose och blängde på sin man .
" Dom får väl stanna här " sa han oskyldigt och log lite .
" Hah !" fnös Cassidy . " Du tror då inte att dom har en spårare för att hitta dom och enligt Alice syn.. " hon avbröt sig tvärt och sneglade Alice som bet sig läppen .
" Är det något ni två inte har berättat för oss ?" frågade pappa skarpt och Jakes händer började skaka och jag gick fram till honom och tog hans hand i min .
" Jag vet inte om dom borde höra det " pep Alice och nickade mot mig och Jake och mitt hjärta började slå snabbare .
" Jake , Nessie kan ni gå till stugan ?" mamma försökte låta nonchalant och oberörd men hennes ögon kunde inte ljuga , hon var rädd.
" J.." började Jacob men Jasper gav honom en blick och Jacob morrade lite lågt och vi gick mot stugan . Plötsligt stannade Jacob . " Varför stannar du ?" väste jag
" Jag vill höra " hans axlar hade även börjat skaka och hans blick gled mot mitt sår som nu bara var ett rött märke och släppte min hand . " Jake , dom sa att vi inte skulle lyssna " morrade jag och störde mig lite på han nyfikenhet .
" Just därför borde vi få höra , inte sant ?" Sedan log han och jag glömmade vad jag hette.
"Vad såg du Alice ?" frågade pappa och någon sprang upp för trappan .
" Cassidy ?" frågade Benji och gick mot Cassidy som satt på golvet .
" Alice såg... " Hon värkade inte få fram orden . " Alice såg...Renesmm..ee.. livlös , lutandes mot just den där fotöljen . " viskade och hon hade inte ens hunnit säga klart menningen innan mamma och pappa gav ifrån sig ett skri av sorg . Jake stod som sten , medans små salta tårar rann för mina kinder. Jag...Jag svalde hårt...skulle dö . Hela Jacob skakade och han började gå ifrån mig .
" Varför sa ni inte något " röt alla i kör mot Cassidy . " För att Alice och jag redan hade listat ut vad vi skulle göra för att hindra det " snäste hon .
" Visste du detta Jasper?" rör Rosalie mot Jasper och knuffade honom bakåt .
" Nej , det gjorde jag inte " morrade han till svar och nån gick ut genom dörren och såg mig och Jake . Han gick mot oss Jake var fortfarande som sten , men han skakade inte längre .
" Renesmee !?" mumlade han surt , men kramade sedan om mig .
" Jag är så , så ledsen Nessie . Men vi löser detta " tröstade han när tårarna forsade ur mina ögon . Plötsligt började Jacob tinna från chocken men till min förvning reste han sig och gick bestämmt mot huset och slog upp dörren .
Sen hörde jag bara Jacobs arga och sköra röst innan allt vart svart och jag mindes inget mer.

Del 2  Cassidy berättar

Jag satt med en sval, blöt trasa och duttade på Renesmees panna hennes ögonlock hade fladdrat till några gånger så hon skulle snart vakna. Bara några sekunder senare tittade hon upp på mig .
" God morgon Renesmee " Sa jag mjukt och hade ett jätte leende kände jag , vilket jag tyckte att jag skulle få ha med tanke på Alice senaste syn .
" Cassidy " andades hon och satte sig stelt upp i sängen .  " Va..." Men jag tystade henne med handen .
" Innan du säger något Renesmee så vill jag säga nåt . " min röst skar sig och jag drog ett djupt andetag.
" Du hörde ju , vad ..Alice hade sagt och vi förstår att du mår dåligt...minst sagt . " mumlade jag men log igen .
" Men vi har lagt upp en plan , och Alice syn förändrades " Renesmees ansikte vreds i chock . " V-va ?" stammade hon .
" Det kommer inte hända dig något !" utbrast jag och Renesmee satt först en stund innan hon kramade om mig .
" Jake...?" frågade hon .
" Han är utanför , Edward sa att jag skulle säga det till dig och sedan låta Jacob prata med dig " Jag reste mig och skulle precis gå och låta Jacob ta över . " Vänta Cass" ropade hon efter mig när jag var vid yter dörren och jag var snabbt vid dörr öppningen till henens rum " Ja ?"  Frågade jag .
" Varför kallar du mig alltid Renesmee , när alla andra säger Nessie ?" frågade hon och log .
Jag skrattade  " Du har ju inte sagt att jag får kalla dig det " Förklarade jag och väntade ifall det var nåt mer .
" Åh , Men du får gärna kalla mig Nessie " log hon
Jag log tillbaka . " Klarar du dig nu ? Jake vill att jag ska gå nån gång . Sen vill Benji jaga " Benjis och mitt förhållade fortsatte nästan som om vi aldrig hade lämnat varandrat .
Hon nickade och drog fingrarna genom håret och tog upp en spegel för att kolla hur hon såg ut. Jag log lite och gick ut hur huset .
" Det var på tiden " muttrade Jacob lite irreterat . Jag såg ursäktande på honom " Förlåt men hon hade några frågor ." svarade jag oskyldigt . Sen gick han in till Nessie och jag sprang vidare till resten av familjen igen där jag skulle möta Benji . Dom satt alla på verandan med en människa som jag sett i Bellas tankar hette Charlie och var hennes pappa.
Edward mötte min blick . Hur tog hon det ?frågade han i rtankarna
" Tog ett tag innan hon förstod till hundra procent " svarade jag. Benji och Alice gick mig tillmötes .
" Vi jagar " kvittrade hon " Vi ses Charlie !"
Vi hittade snabbt en hjort flock det var inte speciellt tilltalande . Detta var bara andra gången för mig att jaga djur.
Men Benji och Alice uppmuntrade mig världigt mycket vilket gjorde allt lättare . Hjort luktade inte lika gott. Enligt Carlise skulle jag unvika till exempel pumor också .
" Alice du lovade " muttrade Nessie på morgonen när hela familjen och självklart Nahuel , Lenita och Nikita också satt tillsammans i huset . Jag satt och läste i en bok jag fått låna av Carlise och lyssnade till Edwards piano spel . Han var mycket bättre än mig.
" Jag vet Nessie men jag måste planera annat , du kan fråga Bella om ni kan shoppa .Jag hinner inte jag ledsen . " Förklarade Alice och lät lite skamsen .
" Vi kan shoppa om du vill Nessie " ropade jag och dom tystande och Nessie kom inspringandes till rummet där jag , Benji , Carlise och Esme satt .
" Säkert ?" log hon
" Jag har inet shoppat på ett år så , det blir en kul tjejdag "  Log jag  - Kan Jake få följa med också ? " Frågade hon i tankarna
" Självklart " Jag ryckte axlarna . " Tack " kvittrade hon och hämntade sin väska med pengar i .
Jag gjorde samma sak .
" Jake väntar utanför , han är hemma hos Billy så vi måste åka till honom först . " Förklarade hon
Jag nickade och Renesmee plocka åt sig sina bil nycklar .
Vi satte oss i bilen . Jag spände fast mig bredvid Nessie som startade den spinnade motorn .
" Okej ..erm vilken musik smak har du ?"Frågade Nessie efter ett tag då vi satt och frågade ut  varandra påväg för att hämta Jacob.  Vi körde inte speciellt fort eftersom det nästan var slut på bensin , men vi skulle tanka i La push.
" Inte klassisk, jag är grymt less på det " svarade jag efter en stunds tänkande.
"Men jag gillar väl samma musik som dagens 'ungdomar', Pink, Paramore, Lady Gaga och vissa Tokio hotel låtar är gryma ." 
" Du ?"
" Jag gillar klassisk, speciellt Debussy " svarade hon , och hon skrattade lite . " Har pappa sagt vad jag fick av honom som första julklapp efter jag föddes ?"  Jag skakade på huvudet.
" En mp3 spelare som rymde typ flera tusen låtar , bara med klassisk musik till exempel Debussy." Skrattade hon.
" Åh , jag förstår du ar blivit hjärntvättad" Fnös jag hon brast ut i skratt och svängde in mot ett hus. Jag hade inte ens tänkt på att vi hade kommit fram till La push. Nessie tryckte på tuttan tre gånger och Jacob kom och satte sig i baksättet. " Hej Nessie " hälsade han och kysste henne på munnen. Han vände blicken mot mig tittade ut genom fönstret " Hej på dig med Cassidy"Sa han och lät trevligare än vanligt. Vi pratade oavbrutet hela bil resan och det kändes som allt för tidigt när Renesmee parkerade bilen i en parkering ficka utanför ett enormt köpcentrum.
Jacob la i några mynt i parkerings avgift.Vi gick igenom dom stora dörrarna och gick in i första klädesbutiken , medans vi provade kläder satt Jacob tålmodigt och berömde våra kläder från en strol framför prov hytterna och vaktade våra påsar. Jag vart världigt facinerad av den där prägligs prylen . Det var verkligen real love. " Jag gillar den men den är lite för lite du " tyckte Jacob en trekvarts lång svart tröja med mönster på. " Cassidy ?"  Jag studerade tröjan " Snygg men jag håller med Jake , den är för lite du "  Hon nickade och porvade en ny tröjan .
Jag såg hur Nessie studerade några linnen på avstond men jag förstod inte varför hon gick och kollade på dom närmare och kunde inte häjda mig när frågan slank ur mig " Vaför kollar du inte närmare ?"
" Nja , linnen är inte ..min grej " ljög hon och jag kom ihåg .Ärret hon hade fått när Jacob hade exploderat , men jag skakade på huvuet för att glömma bort blodlukten.
" Åh " andaes jag bara  och sedan gick vi mot kassan och betalade våra plagg. Vi hade shoppat i näran två timmar när Jacobs och Nessies magar började kurra  i kör.
" Hungriga ?" frågade jag och Nessie nickade ivrigt
" Ja ,  att leka mode expert tar på krafterna " mumlade Jacob och tog Nessies hand.
" Vart vill ni äta ?" frågade jag och vi gick mot rulltrappan eftersom alla resturanger låg på andra våningen.
" Kan vi inta äta på den nya pizza resturangen ? " kvittrade Nessie.
"Visst " Svarade Jacob och jag samtidigt och vi gick mot den väl doftade resturangen. Och hade turen att ingen stod i kö.
" En calzone med pepperoni ... Vad ska du ha Jacob ?" Frågade Nessie . Jag gick och satte mig vid ett fyra bord och kollade på folk neranför resturangen. " Är det upptaget här ?" frågade  en djup, raspigröst och jag ryckte till. Jag vände mig snabbt om och såg en man i femtiofem års åldern " Nej tyvär " svarade jag ointresserat , Men mannen gav sig inte .
" Varför sitter du här själv då ?" frågade han och sköt fram stolen famför mig och satte sig .
" Jag sa att det var upptaget " morrade jag , vad i ...människor brukar rygga undan för sånt som mig ?.
" Var inte sån ..." muttrade han och han skulle precis säga nåt när någon morrade bakom honom.
" Hon sa att det var upptaget " väste Jacob och Nessie satte sig bredvid mig som för att visa att dom var med mig . Mannen hoppade till när han såg Jacob , han var flera decimeter kortare och reste sig snabbr upp och gick nervöst därifrån.
" Tack " log jag . Jacob tryckte bara på axlarna .  Straxt där efter kom deras pizzor och jag lutade mig mot doften . Dom såg förbryllat på mig .
" Vad jag har aldrig ätit pizza , låt mig åtminståne njuta av doften. "
" Har du aldrig ätit pizza?" frågade Nessie förvånat.
" Nix jag föddes på 1600-talet, då fanns inte pizza , hamburgare eller kebab "
" Har du inte ens provat som vampyr ?" fortsatte hon
"Nej , ingen idé  det skulle smaka som jord, sur jord" jag rös åt smaken.
" Vad skulle hända om du åt nu ?" frågade Jacob som flinade som att han hade fått en idé .
" Inget " svarade jag och ryckte på axlarna.
" Om du äter en bit av min pizza får du ...femton dollar "Flinade han .
" Taget " jubblade jag och Jacob bröt av en stor bit och räckte fram den till mig som jag motvilligt tuggade in mig men jag gjorde det.
"Tusan , jag som hoppades på att du inte skulle klara det " muttrade han och lagde fram tre femdollar sedalar på bordet. Jag log triumferat och pratade lite med Nessie och Jake medans som åt sina pizzor i lugn och ro.
Vi shoppade ytligare tre timmar innan vi åkte hem igen , denna gång satt jag i back  medans Nessie sov djupt bredvid Jake i framsättet. Då och då såg jag hur han sneglade på henne då och då med dom mest kärleksfulla blickar jag någonsin sett i hela mitt liv.
" Vad ?" frågade han när han märkte att jag studerade dom.
" Nej , inget . Bara det att... Den där präglings grejen facinerar mig så " Svarade jag ärligt .
" Får jag fråga en sak ?" mumlade han efter en stunds tystnad.
" Ja, visst..Vad du vill "
" Varför är du inte som andra vampyrer ?, Du har nån kontroll över dig själv ändå har du levt med volturi och bara släckt törsten på...Människor " Frågade han och sneglade återigen på Nessie.
Jag kunde inte låta bli att fnissa lite. " Jag vet inte, Jag har alltid varit annorlunda ...även som människa" Jag ryckte på axlarna ." Du var inte speciellt rik va? " skrattade han .
" Vad menar du med det ?" snäste jag och lagde armarna i kors över bröstet.
" Men du är för snäll, inte ett dugg som Rosalie.." Han låtsades rysa.
" Ah , men då kommer du får en chock Jacob Black " Snäste jag och kände mig lite förulämpad.
Han kollade förbryllat på mig i bakspegeln "Vadåra?"
" Jag tillhörde en av dom rikaste släkterna i hela England och Österriket" Flindade jag och Jacob såg lite förvånad ut.
"Hopplade , där ser man " muttrade han.
Jag himmlade med ögonen " Så det är din synpunkt på rika?" skrockade jag .
Han skrattade lite lågt för sig själv. " Du är själv inte speciellt lik andra "
" Nej, jag är väl inte det " flinade han och parkerade bilen i Cullens garage .
Jag tog alla våra kassar , vilket säkert var över ...tjugo påsar , medans Jacob lyfte upp Nessie och bärde in henne .
" Aw, så flickan sover " mumlade Rosalie och kysste Renesmees panna men var noga med att inte komma för nära Jacob . Men jag kände även en doft som gjorde att det började brinna i halsen . Jag drog ett djupt andetag och satte bredvid Nahuel vilket var det dumaste av mig . Varulvarna luktade inte gott men det hade blod i kroppen , Jag drog ännu ett diskret andetag men just du ruffsade Leah om sitt hår för att fixa i ordning det .
Och jag kunde inte häjda mig !

Sweet words 'w'
Postat av: Molly

Super Duper bra som vanligt!

Lite fakta bara: Nikita är från Ryssland och är ett pojknamn, men vi i Europa använder det som ett flicknamn. Jag tycker det låter som ett flicknamn. Men det var bara en rolig grej;P

Molly

2010-01-23 @ 18:39:24
URL: http://mollyssagor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt underbart , Can´t get the words , När kommer nästa ?



Kram Millan , Erika , Jossan och Clara

2010-01-23 @ 23:00:20
Postat av: jjenniffer

TOPPEN <3

som vanligt :) <3 .

Längtaaar till näästa (L)

2010-01-24 @ 10:55:13
Postat av: Mia

Gud vad bra! Du är Bara BÄST!

2010-01-24 @ 15:05:14
URL: http://thetwilightfanfic.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0