.. . . -

New Blood Kapitel 9:

Cassidy berättar

Det var världigt tyst i huset . Våra ytliga andetag och mitt och Jaspers prat var allt som hördes i det vita huset.
" Alice , har inte du glömt något ?" Frågade Bella , Alice och såg på menade på mig .
" Åhnej! Hur kunde jag glömma ! " Utbrast hon och Emmett, Jasper , Bella , Edward och Carlise skrattade lite lågt bakom mig . " Va ?" Jag antar att jag såg lika förbryllad som jag kände mig . Alice grep tag om min handled och drog med mig upp till sistanvåningen. Sen hoppade Alice upp på min rygg och lagde händerna så jag inte såg något alls.
" Esme , kan du leda Cass till du . vet . vad ?" Hennes röst var hes av upphetsning och en hand tog tag i min .
När vi kände jag en mild doft av mint , vanilj, violer och en gnutta körsbär.
Alice hoppade av min rygg och jag såg ett vitt siden tyg hänga över något .
" Dra i tyget !" pep hon medans hon hoppade upp och ner och klappade händer. Om jag hade haft ett bultande hjärta skulle det göra volter av nervositet. Jag bet mig i läppen och drog i tyget och rummet på andra sidan tyget drog andan om mig . Jag gick in i rummet med handen tryckande mot hjärtat. Det var underbart .
Med en liten dagsäng ,som jag tror det heter.En stor spegel med gulddetaljer , ett lågt avlångt bort med en bukett vita rosor i en kristall vas. Jag fick en känsla av italien i rummet . En rad böcker och cd skivor stod i en hylla tillsammans med italienska prydnads saker.
" Gillar du det ?" pep Alice som till och med lätt lite nervös och jag skakade på huvudet .
" Hon älskar det " konstanterade Benji bakom mig .
" Gör du det !" utbrast Alice och hennes röst vart gäll av upprymdhet.
" Alice , hur skulle jag inte älska det " viskade jag och Alice gav ifrån sig ett högt, gäll glädje tjut och kramade om mig .
" Tack , tack , tack ,tack ,tack " gnällde hon .
"Lugn Alice ,Jag vill ha min hörsel kvar i några årtionden till " skrattade jag .
" Åh , då har du inte sett det bästa ännu " Alla skrattade utom Alice och jag ...Jag förstod inget .
" Vad ?" frågade jag och kände en lust av att rodna .
" Dags att se garderoben " pep hon och drog mig till en skjut dörr.
" Borde jag vara livrädd nu ? " frågade jag och vände mig om mot resten av familjen Cullens som nickade med allvarliga miner.
Alice öppnade dörren och klev in i garderoben . Jag följde nyfiket efter och stannade i öppningen .
" Wow " andades jag och bet mig i läppen . Jag hade aldrig sett så mycket kläder , skor och handväskor och smycken på ett och sammma ställe förut , okej på en klädes affär kanske men annars ...Nej .
" Okej jag tänker inte ljuga Alice " muttrade jag och såg bestämmt på henne och hennes blick gled mot Edward när vi gick ut ur garderoben .
Hennes ögon vart förtvivlade.
" Alice , det där var den , coolaste , mest fantasiska graderob jag någonsin sett !" utbrast jag och Alice hoppade till precis som dom andra .
Hennes ansikte lös upp i ett överlyckligt leende .
" Bra " hon log fortfarande .
" Sen har vi andra en present också " Sa Carlise och avbröt mig och Alice när hon vissade mig kläderna .
Han hade en ask i handen som han räckte till mig . Jag log mot alla innan jag sakta öppnade locket .
" Men herregud " var allt jag fick fram och jag höll upp hand smycket för att studera det närmare .
" Du kan ta bort kedjorna så du bara får en ring också " Jag mötte Esmes lugna ansikte och kände hur jag började gråta utan tårar. På själva ringen fanns Cullens vapensköld precis som på själva kedjan .
" Får jag det här av er ?" frågade jag chockat .
" Ja " Det var Rosalie som svarade " Du är en Cullen nu , eller Hale . Det är bara att bestämma " Hennes perfekta läppar log mot mig . Jag spände enklt fast hand smycket runt min vänsta handled och märkte att det passade perfekt .
" Det sitter precis som det ska "
" Jaha , Välkommen till familjen Cassidy Cullen. " Sa Bella och Rosalie i kör.
" Tack " log jag .
" Wow Alice du gjorde mitt gammla rum riktigt snyggt " mumlade Edward mest för sig själv tror jag . " Det är riktigt snyggt ."
" Öh , Alice . Hur kunde du veta mina stolekar ?" frågade jag när jag såg att hon hade mina exata stolekar på skor .
Hon ryckte bara på axlarna " Du såg ut att ha en stolek större än Esme "

3 dagar senare

" Vi måste få tag på Nahuel " muttrade Renesmee medans hon åt frukost , Jasper nickade instämande .
" Vem är Nahuel ?" frågade jag och såg på Jasper och Renesmee.
" Nahuel är som Nessie , och bor i sydamerika " svarade Jasper " Vi vet inte hur vi ska ta kontakt med honom . "Sa han med låg röst .
" Jag kan leta upp honom " svarade jag och byte sida i boken jag läste .
" Vad menar du? " frågade Carlise som kom ner för trappan .
" Om jag fick veta hur han lukta eller om nån av er följde med så skulle jag kunna spåra " Jag ryckte oberört på axlarna och lagde ifrån mig boken på bordet .
" Vänta lite här , Kan du spåra ?" frågade Emmett från tvn .
" Ja , dom måste ha två ifall nån ...Om nåt skulle gå fel . "
" Alice , vet inte du var han och hans moster  håller till ?" Frågade Renesmee som nu var inne i köket .
" Jag kommer ihåg, men det är inte säkert att han bor där nu . "
" Det gör inget , Demetri lärde mig ett speciellt sett att spåra på som kan komma till pass " Jag kunde inte häjda det lilla leendet som lekte på mina läppar.
"Hur menar du ?" Carlise ögon lös nästan av nyfikenhet.
" Det blir som en extra talang , typ. " Jag log lite blekt " Eftersom jag kan använda nåns talang så...Lär jag mig även att använda den utan att personen är i närheten . " Det var tyst en stund innan Edward bröttytnaden .
Det ryckte lite i hans mun gipor " Så du kan använda Demetris talang även när han i Italien och du här ?"
Jag tyckte återigen på axlarna " Jag vet inte , men jag tror det . Jag upptäckte min talang när jag kom till volturi när Aro  dels inte kunde läsa mina tankar , så han trodde först att jag hade en storts sköld men när jag engång vart rasande och fick Felix att vrida sig i plågor . Vilket gjorde att Aro vart ännu mer 'fäst' vid mig ..."
" Det är ju perfekt !" utbrast Emmett och puttade till mig " Vi har vår egen Demetri !" retades han . Rosalie och Edward skrockade lite lågt bakom mig .
" Haha " skrockade jag sakatiskt .
" Så... Cassidy , Ska du , jag och Jasper på en liten resa ?" Alice blikade mot mig .
" Okej , men vi behöver en plan "
" Då får vi ta fram jordgloben " Sa Bella och försvann men var snart tillbaka med den och ställde den på bordet .
" Okej , vart hittade ni Nahuel ?" Frågade jag och surrade på jordgloben medans jag väntade .
" Här " Jasper pekade på globen så den stannade tvärt.
" Brasilien " stönade jag . Jag hade vart där och det var inte mitt favorit ställe. Jasper nickade . Jag skulle vända mig för att fråga Alice när vi skulle ge oss av mig upptäckte att hon inte satt där längre . Men jag hann bara öppna munnen för att fråga vart tagit vägen innan hon stod vid min sida med en tre väskor i händerna .
" Ska vi ge oss av ?" Frågade hon .
" Visst låt mig bara ..." Alice kastade en väska mot mig och jag öppnade den . Iden fanns det pass , körkort , leg. pengar och en karta ...Och självklart kläder .
" Du kanske ska byta om så du inte reser i den där klänningen ?" mumlade hon och studerade jordgloben igen och jag flög upp för trappen in i mitt rum . Jag fick snabbt tag på ett par snygga jeans och ett linne .
" Skjorta , skjorta" muttrade jag för mig själv och vädrade i luften och Jag drog ner en av dom vita påsarna och hittade en matchande skjorta . Jag tog av mig klackskorna och satte på mig ett par converes istället och prang ner .
" Bra " Log Alice när jag upptäckte att vi var klädda på samma sätt .  Jeans , kofta , convers , och lika väska .
Sen sprang vi . Det gick snabare att springa än att köra bil och vi skulle bara om kanske två minuter lämna delstaten ...Om vi inte redan gjort det ? Jag vet inte ...
Alice nynnade lite för sig själv innan hon stannade . 
" Vart är vi ? " frågade hon när jag och Jasper stannat. Vi hade nog sprungit i tolv timmar nu det hade börjat bli ljusare nu . 
Jasper vek skickligt ut kartan och jag och Alice gick närmare för att se. " Vi är här " pekade han " Vi kommer att vara vid mexico gränsen om kanske ...En halv timme "  Sa han innan han vek ihop kartan igen och lagde den i sin ryggsäck . Sen flög vi igen . 
" Alice , varför packade du en jädrans massa kläder för ?" Jag kunde inte låta bli att fråga även om det kanske lät lite oartigt.
" Om vi bokar in på hotell är det kanske lite otrevligt att ha samma kläder på sig när man går som man hade när man kom . " fnissade honoch Jasper log roat mot Alice . 
" Det är bara en anledning för henne att få bestämma vad vi ska ha på sig " sa han lekfullt och såg på Alice och mig . Alice vände sig om och gav honom en irreterad blick . 
Jag kunde inte låta bli att skratta lite lågt och inte heller att fancieras av dom , dom var som en ända ... varelse men i två delar . Dom passade perfekt ihop, Precis som jag och Benji hade haft det innan ... Jag försvann .
Och jag kunde inte låta bli att börja tänka på sista gången  vi såg varandra .


- Jag måste resa , mina kusiner räknar med mig . Och jag älskar bröllop " Min röst var en anning oartig .
- Snälla , Cassidy . Envisades han och jag stönade irreterat .
- Cassidy Davies vi måste resa det tar två dagar att komma till Österriket så skynda !" Ropade min mor och jag släppte Benji hand .
- Jag måste gå . Min röst var skör , det visste jag och Benjis ögon vart plågsamma .
- Jag är snart hemma igen Mr Jason " snäste jag bryskt .
Benji grep återigen tag om min hand , och jag vände mig om för att skälla ut honom men såg att han hade ställt sig på knä som man gör när man ...Jag vågade inte tänka ordet ..Friar . Jag svalde hårt och såh honom i ögonen .
-Cassidy Davies vill du göra mig den äran att min hustru ?" frågade han mjukt . Hans röst var som honung .
- Cassidy !  Ropade min mot återigen och jag drog åt mig handen och nickade innan jag gav honom en snabb kyss på läpparna och sprang sedan iväg , så snabbt det gick i klänningen jag hade.
- Mor , du förstörde allt! Utbrast jag förfärat när jag satt mig iu vagnen .
Min mor mötte min blick full av ängslighet . " Han friade till mig och jag hann knappt svara tack vare dig . Pep jag , jag kunde inte få nån volym på rösten , mina tårar och snyftingar gjorde det svårt.
- Vilken friade !" skrek hon högt och vagnen stannade . Jag hörde kusken stiga av sin plats och komma mot vår dörr .
- Mrs Davies hur mår ni ?! Frågade han ivrig men man kunde inte låta bli att märka rädlsan i ögonen .
- Åh Mr Buttom , Det är bra med oss . Min mor log ursäktande mot honom . - Jag vart bara lite överrsakad av något min dotter berättade . Sa hon mjukt .
- Okej Mrs Davies ,Jag ville bara se om allt var bra . Sa han med lite väl mycket värme i rösten. Det rycktades att han var förälskad i min mor . Avskyvärt . Men han var fortfarande en bra man och riktigt bra hand om hästar .
När två dagar gått var vi äntligen i Österriket och min moster mötte hos utanför deras stoltliga hus . 
-Goddag moster Rosalin . hälsade jag och nigade mig djupt .
-Välkommen Cassidy . Nigade hon tillbaka och hennes brunalockar hände fortfarande utan att vara uppsatt på något sätt. Hon har visst inte hunnit blivit klar ännu.
.-Syster . Hon log mot mor .
-Vart är min kusin Rosalin ?"frågade jag artigt medans hennes tjästemän bärde våra väskor till varsit rum . 
- Åh Rosalin , Vilket otroligt vackert hem du har fått kära syster " berömde mor .
- Julianna, Du vet att detta har mycket att göra med min mans inkomster . " Hon blickade mot min mor och vek smidigt upp sin solfjäder som fläcktade sig med den . 
- Ja , Jo " mumlade hon tillbaka. 
- Varken du eller jag fick så mycket är våra föräldrar dog , allt gick till fattighus och annat ...onödigt" fräste hon nästan .
-Håller med . instämde mamma snorkigt och gjorde precis som Rosalin och fläcktade sig med solfjädern .
Rosalin stannade framför en dubbeldörr med guld detaljer på och knackade lätt på dörren med sina smala fingrar . -Melody ? Jag hörde ljudet av klackar komma mot dörren och en hand som tryckte ner handtaget innan min kusin stod i dörren öppningen . 
- Cassidy ! Utbrast hon och kramade om mig men släppte mig snabbt när hon fick en iskall blick av Rosalin .
- Behåll alltid hållningen unga dam . Nästan morrade hon -Och tala som en dam , börja om . Fortsatte hon
Melody himmlade diskret med sina grönaögon mot mig och rätade på sig .
- Välkommen hit kusin Cassidy , så oerhört trevligt att du ville komma på mitt bröllop . Sa hon tydligt och vi gjorde en nigning .
- Det är trevligt att vara här kusin . Hälsade jag inte alls lika elagant som min kusin .
- Julianna , har du inte lärt din dotter lite hyffs ? Frågade moster Rosalin förfärat .

" Cassidy ? " Alice gälla röst väckte mig ur mitt dagdrömande .
" Åh , eh , Va ? " hasplade jag och såg om omkrig . Nu var vi verkligen i Mexico .
" Känner du " pep hon och jag stannde och vädrade . Och mina muskler spändes automatiskt.
" Vampyr . " svarade jag skarpt och vädrade lite till .
" Vet du hur många ?" frågade Jasper lungt . Jag fortsatte att vädra doften .
" Det är två , men jag känner även en till doft . Påminner om Renesmees men har en mer manligdoft men en blaning mellan människa och vampyr doft . " Svarade jag, och lagde märke till blicken Alice och Jasper gav varandra .
" Kan det vara Nahuel ?" frågade jag och hoppades det eftersom jag inte ville ända till Brasilien . Bara tanken fick mig att rysa .
" Vet inte ,vi får väl kolla " kvittrade Alice och ryckte på axlarna. " Cassidy , ska du springa först ?"
Jag nickade . Doften vart starkare och starkare men nåt stämnde inte jag kände bara doften av en vampyr och den underliga doften som liknade Renesmees så mycket vilket fick mig att stanna . Jag blottade tänderna och Alice och Jasper kom ikapp mig . Med oroliga uttryck i sina ansikten . Jasper kände självklart av den spända stämningen från Alice . Doften kom närmare och närmre och vi alla tre vart mer och mer spända ..
" Alice och Jasper Cullen ? " Utbrast en manligröst eller manlig .. Det lät som en tonårspojke som inte var i målbrottet.
" Nahuel !" Svarade Alice lite glatt och Jasper och Alice gick nämare honom . Jag kände mig inte tillräkligt bekväm ännu .
" Huilen !" skrattade Alice och kramade om kvinnan som hade en tjock fläta på ryggen precis som Nahuel.
" Alice , Jasper mer problem med volturi ?" Log hon och kramade om dom .
" Nej inte denna gång . " muttrade Jasper .
" Vad gör ni här ? Vi var påväg till er " frågade Nahuel och hans blick vandrade mellan och tre men stannade på mig .
" Du och Nessie är i fara , jag såg en syn att några vill göra er av med ... Halvvampyrer. " förklarade Alice .
" Det var därför vi var påväg till er" utbrast Huilen förvånat .
" Där ser man . " Alice gav ifrån sig ett stelt skratt .
" Ska vi ge oss av ?" frågade Nahuel ivrigt . " Jag ser att ni har fått en ny familje medlem " Han log vänligt mot mig och sträckte fram handen . 
" Nahuel " sa han
" Cassidy " svarade jag och vi skakade hand och jag fick bita ihop käkarna av hans blod . Jag antog att Jasper och Alice märkte att det vart lite jobbigt för mig , mitt anikte måste ha varit världigt stelt.
" Jaha , såg du Nikita och Lenita i din syn ?" Han lät lite orolig .
" Nej , jag såg bara dig och Nessie "  Alice lät lite chockad.
" Tror , tror du att vi skulle kunna springa till dom också ? Dom bor bara nån kilometer här ifrån . Jag lovade . " Nahuel lät verkligen som en pojke när han sa det två sista orden hans ansikte lös av oro.
" Nikita är Nahuels festmö och hon och hennes syster är som han . " förklarade Huilen . Alice lagde en hand på Nahuels axel .
" Nahuel det är klart att vi skyddar dom också " Alice lät nästan lite road.
Nauhel nickade tacksamt . " Vi kanske borde ge oss av snart ? " muttrade Jasper och vände sog om för att springa tillbaka .
" Vi är nog i Forks om två dagar igen , om v håller god fart . " Alice lät förvänansvärt glad och jag sneglade misstänktsamt mot henne . Där sprack hennes fasad. Hon mötte mig blick och hennes ansikte var ängsligt . Jag koncenterade mig nog och såg det hon hade sagt . Jag såg förfärat på Alice .
" Det ser inge vidare ut för oss va ?" viskade hon så lågt att bara jag hörde . Jag nickade . Sen sa vi inget mer och vi båda ignoerade Jaspers fundersama blickar.

Sweet words 'w'
Postat av: Molly

Skit bra! Tog bara lite lång tid:) Kan inte vänta tills nästa kapitel:D

2010-01-13 @ 21:48:33
URL: http://mollyssagor.blogg.se/
Postat av: Hannah

LÖWE IT ! :D

2010-01-14 @ 18:46:52
Postat av: Maria

Lite kort , men älskar det , du har talang . Planera vad du ska skriva så kan du få det längre och kapitlet blir ännu bättre.



Kram Mariaa

2010-01-16 @ 10:43:44

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0