.. . . -

New Blood Kapitel 13: Garcia , Hope

"Vad har hänt med Honom Leah?!" Utbrast mamma. Jag stod helt stilla och förstod ingenting. Det var som om hela världen rasade. Var han skakad, vad hade Hänt utan Att Säga nåt eller rusade Något annat jag jag ut ur huset och upptäckte Att jag inte var den ända Det som gjorde, Leah tog tätten för Att medans visa vägen resten av oss följde henne.
Vi hoppade över floden, sprang vi förbi stugan och Ännu Längre tills vi om till en Glänta.
Embry och Quil stod framför en stor hårboll medans restem av Jakes och även Sams flock försvarade Tre Dom Andra. Men jag såg Int vad dom stod och morrade åt och gläfsade.
Allt jag såg var Jake som nu Carlise hade sprungit fram till och börjat undersöka. Jag var på väg Att göra det samma män pappa tog tag om mina axlar och Ställde synd snett framför mig jag hälft huckade Ställning, precis som mamma.
"Vad händer" pep jag med galla stämma. Och Ett ohyggligt skratt ekade i Gläntan, håret i nacken reste sig och jag fick gåshud på armarna så dom vart Alldeles konstiga
"Jag ser ingen" viskade jag till Emmett som stod med blottande tänder.
"Det gör ingen av oss" morrade han.
Jag vände oförstående bort Blicken från den store Emmett som stod och spände sina biceps.
"Facinerande" mumlade pappa och kollade in i skogen Genom smalla ögon.
Och Plötsligt, "Stod en späd liten flicka i Gläntan utan räckhåll för det stora Vargarna.
Hon hade pojkligt kort hår som nadde ner till Slutet av nacken och det var blodrött. Hennes ögon var Lika röda.
Hon skrattade igen och försvann och Vargarna vart Ännu oroligare. Och Plötsligt stod flickan Där igen.
Så fortsatte det i kanske Två minuter.
Flickan lekte med oss. Som for Att vinna tid.
Hon Ställde sig ungefär hundrameter ifrån oss med armarna i kors. Hon flinade Elakt.
"Så Amun hade rätt" Hon avbröt sig för Att skratta igen. "Det fanns en liten blandras här med, eller Fyra rättare sagt, vad kul" fnissade hon.
"Vi som bara hoppades på lilla Renesmee" Jag ryckte till När jag hörde ytligare en röst, den låt Lika elak som flickans den första.
Plötsligt stod Två flickor i Gläntan, Båda hade Lika kort hår män Olika färger, ena hade som sagt rött män Den andra hade Nästan lila med Samma röda färg på ögonen.
"Åh sa lilla Cassidy har lämnat volturi?" sa den röd Håriga
"Det ser så ut syster" svarade Den andra och dom gick runt och byte platser med varandra.
"Men det gör inget, Cassidy skulle aldrig klara av oss eller hur syster" kvittrade den lilahåriga och flinade först mot sin "syster"
"Nej, det skulle hon inte, det är ju vi som lärt henne Allt .. men inte allt eller hur lillasyster? " sjöng den rödhåriga.
Cassidy drog Ett flämtande andetag "Garcia, Hope" utbrast hon med en ilsken stämma.
Ett skri av smärta hörde jag Gläntan När Carlise rättade Till ett ben som brutits på Jake och pappa tog Ett kraftigare mina tag om Axlar När han såg Hur jag ville springa till Honom och Tosta och bara Finns där. Jag vände motvilligt Blicken mot Stället Där flickorna hade stått .Men det stod ingen Där och Vargarna började morra Ännu mer precis som vampyrerna runt mig.
"Känner du dom?" morrade Jasper till Cassidy som nickade.
"Ja, det var dom som lärde mig slåss och Att Försvara mig" fräste hon.
"Ja, men vi lärde dig inte allt" pep den rödhåriga. ¨
"nje kanske Inte Garcia män Demetri och Felix lärde mig lite också" Cassies ansikte var stelt och hårt, vilket passade till tonen .
Men systrana verkade inte bry sig om Cassies hot.
Hope skrattade sitt läskiga skratt som fick mig att vilja gömma mig . " Men se det så här Cass, Det är inte dig vi ä ute efter ..Denna gång " sa den lilaröd hårfärgade flicka och spände blicken i mig och jag kunde inte andas längre.
Jag vet inte om jag var rädd så att jag inte kunde eller om hon hade nån talang .
Jag såg i ögonvrån hur Jacob började , smärtasamt , resa sig upp och jag måde illa bara av att se hur 

mycket han led av smärtan.
Han kunde inte gå helt på vänstra bakbenet , vilket gjorde mig orolig. Skulle han slåss mot dom skulle han ... jag svalde och började tänka på Cassie och hennes relation till systrarna . Jag visste att hon kudden slåss bra , mycket bra , bättre än Jasper . Det hade jag sett när hon visat mig med hjälpa av min egen talang.
Hon var skicklig , men kunde systrarna , till och med vara bättre än Cassie ?
Jake hade ställt sig nära mig nu och jag flätade in mina fingrar i hans päls.
Vilken Garcia märkte och stirrade på hur jag lekte med fingrarna i Jakes päls.
" Men alla har ju sina svagheter , eller hur ? " Sa hon plötsligt med ett grymt flin på sina mörka läppar.
" Eller hur Edward, Bella , ni har ju till och med två var ?" Fnittrade hon elakt och jag såg hur mamma greps av panik . Hon skulle kanske bli tvungen att välja mellan  mig och pappa . Vilket skulle bli svårare än att välja mellan Pappa och Jakie.
" Eller vad säger ni ? Carlise, Esme ? Sam , Jacob?" försatte hon och gick mot ett träd där hon tog upp en skinnväska och tog fram en bunt papper som hade häftats ihop som små häften som hon kastade över till oss. Rosalie böjde sig försiktigt och vaksamt ner för att ta upp mappen . Hon öppnade den samma , precis som att hon var rädd för  att det skulle komma upp en gubbe , som den där leksaken ..Gubben i lådan .
Hon öppnade munnen och ...inge ljud kom alls . Hon vände blicken som var full av rädsla mot pappa och Carlise . Hon gav dom mappen som i trans och jag såg vad det var i , foton ...En massa foton .
" Ni är spårare !" Röt mamma och hade inte Emmett tagit tag om hennes midja skulle hon ha slängt sig på Garcia och slitit dom i stycken .
Pappa tappade hela mappen och jag satte mig på knä och började kolla igenom dom . Bilder på alla i min närhet , Mamma och pappa , mamma och mig , mamma och morfar Charlie , Mamma och mormor Reneé
Sam och Emely Rose och Emmett... Cassidy och Benji och.... Jag svalade ...Mig och Jacob . När jag vart på bio med mina kompisar .Allt jag gjort som senate månaderna fanns i deras mapp och jag kunde inte hindra skriket som pressades upp ur min hals .
Jake kom närmare och såg precis när jag tog upp vår mapp och bläddrade igenom bilder allt från när jag vart i skola , när jag vart i skogen och jagat med Jake , nästan varje kyss och ...Till och med bilder från mitt eget sovrum . Jag såg datumet . Samma datum som Cassidy hade kommit och avbrutit oss när vi hade kysst varandra och hon hade kommit in när vi glömmt dörren . Bilden var pinsam. Hela min bh syndes och mina shorts var vid knäna . Hoppas inte pappa sett den här bilden . Hade inte märkt det men Jake hade gått fram till Sam , jag mindes spänningen mellan dom .. Dom var redo . En mapp låg framför Sams tassar . Bilder på han och Emely säkert...Dom spionerat på oss, tagit reda på svagheter . Helvete , var det så svårt att få ha ett privat liv? ” Ja , lilla , Bella Swan eller Bella Cullen menar jag ” retades Garcia. Mamma stelade till ett ögonblick av sitt gamla efternamn. ” Lugn syster , Vi har mer jobb att utföra innan Ziom ger nån annan jobbet ” väste Hope mot sin rödhåriga syster. ” Va ?” flämtade Esme , jag hade helt glömt att alla var där. ” Ja m vi får faktiskt betalt för allt vi gjort ” Flinade hon och hon sneglade mot alla mappar med bilder som låg överalt på den lilla ängen . ” Över två miljoner vinner vi på det , Plus att vi får kicka lite bland ras rumpa ” fnissade hon och blängde först på mig , sedan Nauhel som kramade om Lenita och höll sin syster Niktita i handen. Garcia skrattade sitt roa , kalla skratt ” Men Ziom vill nog vara närvarande , med tanke på vilka vi har att göra med. Tänka sig va ...Vargarna kommer att slåss mot en från deras egen stam, plus andra formändrare. Stackarna ” mumlade hon för sig själv men hennes syster blängde ilsket på henne . Hah , nu hade Hope berättat för mycket , dåligt för dom , bra för oss . Jag kunde inte låta bli att hånle mot det otroligt vackra flickorna . Jag stirrade verkligen på dom men innan jag visste ordet av var dom borta . Jag snurrade runt för att försöka se dom , men det gjorde jag inte . Och jag var inte den ända . Alla kollade runt utom pappa. ” Dom är borta , de är lugnt ” sa han och tog mammas hand och gjorde en gest mot mig att vi skulle gå hem igen . ” Vad var det där för häx-systrar ?” muttrade Emmett surt medans han kramade om Rosalie.

” Dom har en speciell talang min bror , Dom kan båda göra sig osynliga . Men bara Garcia kan dölja sin doft också. Vi fick reda på mycket under den korta , femton minutrarna ” Han verkade helt klart nöjd med det . Men jag började undra vad Amun hade med dom att göra . Men vad det än var så visste jag att jag skulle träffa Garcia och Hope igen , vilket inte var en speciellt glad tanke eftersom dom verkligen skrämde mig. Riktigt mycket , nästan lika mycket som ...Jane . Pappa log mjukt mot mig och försökte greppa tag om underarm för att ge stöd om det skulle behövas , men jag tänkte inte på det , bara på Jake . ” Vad , hände med Jake ?” frågade jag försiktigt Embry som blivit mänsklig igen , Jag hade märkt att han undvek varg livet mer , jag måste komma ihåg att fråga Jakie om det .” Han vart lite förbannad när parasiterna började kaxa sig och ..Tja , ett brutet ben . Dom är sjukt skickliga och att vi inte kunde se dom med jämna mellan rum gjorde det inte bättre ” muttrade han och hjälpa mig att plocka upp mapparna , men hade redan en i handen , Jag läste titlen

Embry Call ( Varulv) Carolina Lair ( Människa)



Jag mötte Embrys blick och såg tusen olika känslor . Samma känslor som jag såg i Jacobs under det där – otroligt nog – femton minutrarna. Jake låg kvar på marken medans Carlise började undersöka benet igen och precis när jag vände mig om kände jag att han byte skepnad och hörde när Alice slängde en platspåse med hans shorts i . Hon hade sprungit förre oss och hämtat de nya kläderna jag lagt ut åt honom . ” Aj , för i helvete Paul . Rör inte mitt ben eller så ..” Han avbröt sig och log mot mig , jag log tillbaka innan . Han hade bena armen om Pauls nacke och andra över Quils. Quil hade samma känsloögon som Embry hade haft vilket fick det att riva i mitt hjärta.

Huilen satt och vaktade Amun som låg i soffan med slutna ögon , att han som visste jag att han inte gjorde . Huilen mötte sin systersons blick och var snart framme vid honom och kramade om honom . Snacka om relation som att andas. Jag skuttade iväg på kylen och började rota där för att hitta nån brun-läsk . Ja , jag brukar kalla coca cola det , jag älskar att läsa P.C Cast ´s bok serie . Dels för att den inte stämmer in nåt på det verkliga livet om vampyrer . Pappa hade skrattat som en galning när han läste några kapitel ur den. Han kallade boken ett skämt.

Jag hitta en coca cola och slängde en påse popcorn i micron och snart kände man lukten i hela

huset. Jag stirrade ut ur fönstret när jag väntade på att popcornen skulle bli klara . Det regnade ...såklart. Jag suckade tungt och tog ur den heta påsen och hällde allt i en snygg plastskål , hade på lite salt , Sen gick jag till tv.n och tog kontrollen från bordet och sapade till en spännande film . ” Nessie , Neej !!” ropade Emmett som kom in rusades in i rummet . ” Nessie , byt kanal . Det är en jäätte viktig match, tro mig . Jag lovar snälla . Fråga Quil ” tjatade , och bad han om tv.n .
” Åh , jag visste inte , självklart kan ni få tv. ..” sa jag och väntade .
” Åh , tack Nessie , Du är underbar .” Fjeskade .” Ja , men du får den när jag fått en egen tv , med denna coola kanal . Visste inte att vi hade den här kanal ” Jag lipade mot honom och tog en klunk av min cola och slängde benen på ben soffan eller vad det heter , jag är tonårig så jag behöver egentligen inte veta det heller. Emmett och Quil fortsatte tjata medans Jake var uppe på Carlises kontor och fick hjälp med benet . Amun mådde bättre men jag litade inte på honom , jag vet att skulle jag säga det till nån skulle dom säga att jag var långsint . Men jag fattar inte hur dom kan tycka att det är okej , att han sa vart jag fanns och att vi alla kanske kommer att dö!


Sweet words 'w'
Postat av: Anonym

GUD VAD BRA!!!!!!!!!!!!!!

2010-02-11 @ 18:52:56
URL: http://lovevampires.blogg.se/
Postat av: julia

Tack så mycket! Kul att du gillar den!! Jag ÄLSKAR New Blood! Den äger!



Kram<3

2010-02-13 @ 14:54:58
URL: http://twilightsaaaga.blogg.se/
Postat av: Molly

Riktigt, Riktigt, Ritigt bra! Skit bra!



Älskar House Of Night serien. Ska läsa tredje boken snart när det har kommit ut på svenska om några dagar:P

Mollly

2010-02-14 @ 11:18:23
URL: http://mollyssagor.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0