.. . . -

Kapitel14 del 2 : På spåren

Renesmee berättar:

" Snälla Cassie ! " Vädjade jag .
" Nej Nessie , jag hinner inte tyvär sen litar jag inte riktigt på mig själv ännu " Envisades hon
" Men seriöst kan du inte köra mig til skolan ?" fortsatte jag och sköt fram läppen . Det funkade alltid på mamma och pappa , okej inte alltid men ofta.
" Nessie du har din egen bil , varför kan den inte stå vid skolan ?"
" För Jake kommer att hämta mig ..." Sa jag utan att tänka mig för .
Cassidy granskade mig noga
" Jasså , men spring till skolan ?"
Jag skulle precis säga att det inte skulle gå men Cassie hann förre .
" Du kan säga att vi släppte av dig vid affärn eller nåt " log hon och tog sin borste och började borsta sitt blonda hår.
" Jo men ..."
" Inge men Renesmee jag hinner inte ... Jag lovade Rose och Jazz att hjälpa dom med Jazz bil innan klockan elva idag . Sen måste jag fixa med papper som ändrar mitt namn , pass och allt annat och det ska okså vara klart snart så jag och Bella kan åka till Seattle" Hon såg allvarligt på mig innan hon flinade .
" Be Jake att skjussa dig då ?"
" Han är och pratar med Embry om nåt ..." Sa jag och hörde sorgen i rösten .
Hon bet sig i läppen och hennes blik gick mellan fönstret och högen med papper som låg på hennes skrivbord.
" Okej " suckade hon och tog tag i en av sina tusen handväskor innan hon vände den upp och ner så alla sakerna föll ur.
Hon tog den lilla plånboken samt nycklarna innan hon slängde ner det i en körsbärsröd väska .
" Varför dög inte den andra ?" frågade jag och hon log lite åt mig .
" Den andra passar inte till min cherry röda jacka . " svarade hon enklt och ryckte på axlarna innan hon gick ut ur rummet med mig bakom sig .
" Ven vann? " skrattade Emmett när Cassie och jag kom ner för trappan . Jag flinade stolt mot Emmett som förstod att det var jag .
" Aj Cass , du förlorade mot en sju åring " Emmett vek sig av nån anledning dubbel av skratt .
Emmett och Cassie skulle alltid retas men det slutade alltid att nån vart förbannad på den andra .
" Nessie bilen är åt det här hållet " sa hon surt . Jag tog min ryggsäck och sprang förre och satte mig i framsättet på hennes blå mercedes.
" Cassie , jag menade inte att vara taskig eller så ..jag kan springa eller ta min egen bil det är okej!" viskade jag ursäktande och hoppades på förlåtelse.
Cassidy suckade tungt .
" Det är okej Renesmee jag är bara så sjukt trött om jag hade kunnat sova skulle jag vilja göra det nu ." pustade hon och blinkade med ögonen.
" Jag trodde inte att vampyrer kunde bli trötta?" frågade jag förbryllat och väntde ivrigt på svar.
" Nej det kan vi inte , men det är mer en mental trötthet för mig , mitt sinne är oroligt ..." hon avbröt sig och svängde in mot skolans parkering och jag såg att Aaron Sway och resten av kompisarna sitta och vänta på mig .
" Jag förklarar när du kommer hem " sa hon och log trött innan jag gick ur bilen och stängde dörren och gick för att möta mina kompisar.
Jollyan stirrade efter Cassies bil precis som resten av gänget .
" Hej på er också " muttrade jag och önskade att Benji och Cassie snart kunde börja i skolan med mig ...Slippa hitta på lögner själv .
" Varför var hon så välklädd ?" frågade Jollyan och höjde ena ögonbrynet.
Jag ryckte på axlarna " Hur menar du ?" frågade och spelade dum .
Hon himmlade med ögonen" Varför döljde hon hela sin hud ?" väste hon. Oj , var alla sura idag ?
" Det angår inte mig Joll." svarade med samma ton. 
" Vem var det ?" frågade Aaron och flinade lite . 
Nu var det min tur att himmla med ögonen " Hon heter Cassidy , hon bor hos oss " svarade jag och försökte låta trevlig.
" Har hon kille ?" frågade han och såg hur Jollyan tappade hakan och fick tallrikar som tallrikar innan hon stängde munnen med en smäll , spände käkarna  och fick smalla ögon. Okej , hon var inte sur och var förbannad.
" Ja , det har hon " svarade jag och tog Sway i armkrok och gick mot skåpen för att lämna sakerna.

Vi hade såklart matte första lektionen och jag försökte koncentrera mig på vad Mr Benet sa men det var Jollyans röst som jag spänt lyssnade på.
" Jag tycker det är nåt konstigt med Cullens , och då menar jag inte bara Nessie utan hela klanen .." Jag kände hur hon vände blicken mot mig men eftersom jag inte såg ut att höra fortsatte hon.
" Jag har läst lite..." Aaron avbröt henne med en rätt roande kommentar.
" Wow , Joll har du läst en bok ? Var det nå bilder in den ?" skrockade han lågt för att Mr Benet inte skulle höra .
" Ja . tänka sig va , det  att jag har läst ehn massa artiklar från 1600-talet ... Det finns bilder på en familj med samma efternamn och dom var idetiska Dr Cullen och Esme , Edward och Rosalie fast den bilden var från tidigt 90-tal. Det är nåt skumpt med familjen . Som om dom var nåt magiskt. Jag vet inte men det finns ännu äldre bilder på Carlise från 1700-talet tror jag att det var. " Sa hon skarpt.
" Hur har du fått tag i dom ?" frågade Aaron misstänksamt. Hon fnös " Jag kollade runt lite på internet men det som fångade min uppmärksamhet var att det låg ett kuvär i brevlådan med bilder på dom som spg ut att vara värligt gammala " svarade hon eneklt och forsatte säga nåt men jag lyssnade inte . Herrejävlar. Jag måste här ifrån. Det var allt jag kunde tänka . Nu!. Jag drog ett diskret djupt andetag innan jag började fejk hosta tills vår lärare vände blicken mot mig .
" Miss Cullen , mår du bra ?" frågade han och gick framför att lägga anden på min panna , tack och lov att jag var varmare än människor.
" Du är varm, Du kanske ska ta och åka hem " Sa han och hjälpte mig av stolen medans jag fortsatte att hosta.
" Vi ses Nessie " Hörde jag Sway och Aaron ropa efter mig . Jag vinkade matt åt dom och när jag väl kommit ut ur salen var jag helt ensam och med skakade fingrar tog jag upp mobilen och ringde till pappas mobil som vanligt tog det knappt en ton innan han svarade .
" Hur är det gumman , har det hänt nåt ?" frågade han och man hörde oron , hade Alice sett nåt ?
" Ja och nej , jag vet inte men jag måste berätta något för er om nån av er kan hämta mig ?" viskade jag och hostade när rektor Collin gick förbi som log vänligt mot mig.
" Jag hämtar henne !" hörde jag Jake ropa i bakgrunden . 
" Jacob hämtar dig " Svarade pappa .
" Pappa be honom skynda sig jag tror jag kommer svimma snart!" 
Det var ingen lögn jag mådde illa och hela  korridoren snurrade .
" Okej gumman gå ut och vänta så kommer Jake " svarade han och jag tryckte ner den röda telefonknappen och gick mot min skåp för att hämta böcker och min väska och när jag kom ut stod Jacob redan där med sin rabbit.
" Hur är det gumman ?" frågade han och gick mig till mötes och la armen om min midja för att stödja mig. Tur att jag inte grät. Ännu.
" Skit , jag måste hem fort som tusan " Sa jag och Jake hjälpte mig in i bilen innan han satte sig bakomratten.
" Vad hände ?" frågade han . Jag visste tonen . Jag var tvungen att svara annars skulle han stanna bilen och det skulle ta ännu längre tid innan vi kommer hem .
" Hon är oss på spåren och såg en massa biler på pappa , Carlise .." snyftade jag och kände Jakes heta fingrar torka bort mina salta tårar.
" Lugn Nessie " tröstade han lugnt och just nu märkte jag att han hade stannat bilen . 
" NEJ , stanna inte bilen vi måste hem " utbrast jag och började snyfta igen .
" Nessie " sa han lågt men startade bilen och körde i över hundra kilometer och jag kände mig lite lugnare när jag såg att vi svängde in på den lilla vägen som ledde till det ensamma huset.
Mamma och Esme och pappa stod ute och väntade . Såklart.
" Nessie, Nessie ,Nessie " ropade mamma innan hon inte ens en sekund senare kramade om mig .
" Lugn Bella låt henne andas " mumlade pappa men mamma gav honom en skarp blick .
Mamma lutade sig mot mig för stöd på väg in till huset där alla utom Carlise , Jasper och Amun satt och väntade.
Mamma hjälpte mig att sätta mig bredvid Rosalie som började trösta mig . Nahuel och hans moster studerade mig vilket Niktita och Lenita också gjorde men dom gjorde det ¨mer förstående.
" Vad har hänt Rensemee , gumman ?" frågade Mamma igen men jag skakade på huvudet.
" Alla måste vara här ..Det gäller alla speciellt Cullens " viskade jag och rösten skar sig på det två sista orden.
Jag reste mig och började gå mot dörren.
" Nessie, vart ska du ?" Frågade Esme mjukt men man hörde tydligt oron.
" Till stugan , jag måste sova " svarade jag .
" Jacob kanske ska .." fortsatte pappa men jag skakade på huvudet.
" Jja..Jag vill vara ensam " stammade jag och gick ut ur huset och kände allas oroliga blickar.
Jag ville inte tänka på vad som skulle hända nu . Skulle vi vara tvugna att flytta ? Hur skulle det bli med Jakie och dom andra vargarna och Nahuel , Nita Kita ? Jag kände hur det började svida på kinderna när flera tårar började rinna. Allt som hade vart så bra , men nån ville verkligen förstöra för oss . Självklart anande jag att Garcia och Hope hade nåt med det att göra , Det skulle vart bättre om jag aldrig födds då skulle jag inte såra så många i min närhet eller vara nära på att döda.
Jag suckade av lycka när jag såg det lilla sago huset och började springa . Allt jag ville var att lägga mig i min säng och sova , kansle gråta av mig lite ...Jag skakade på huvudet. Jag lät så possitiv i huvudet när jag sa just , Kanske gråta av mig lite ...
Nu visste jag att det var sant. All spänning hade gjort mig galen.
Jag tog upp nyckeln som låg i en av krukorna och låste upp , stängde dörren men en smäll och gick till mitt rum, stängde dörren och la mig på sängen och somnade av utmattning efter alla tårar som runnit för mina kinder.

När jag vaknade stod klockan på elva på natten . Tusan ! Jag hade sovit i sen klockan tio i morse till elva på natten.
Jag slängde benen över sängen och upptänkte två saker : 1) Min kropp var otroligt stel så det kommer göra lite ont de första rörelserna 2) Jag var hungrig.
Jag släpade fötterna till köket .
" Mamma , pappa ?" hojtade jag men inget svar. Hmm dom måste vara kvar hos Carlise och Esme. Jag måste säga att det kändes rätt läskigt när det plingade till i mobilen som jag hade i jeans byxorna och när det är pappa som smsat:

Kom till huset om vill och orkar , Esme lagar mat .

ps. Alice såg att du vaknade och alla är här nu

Älskar dig
!

" Läskligt" muttrade jag och drog på mig jackan men innan det stänkte jag lite vatten i ansiktet och satte upp håret i en tjockknut.
När jag kom in till huset kände jag doften av hemagjord pizza på gräddning.
Och som vanligt kändes det lika pinsamt att komma in huset när jag haft ett vredes utbrott eller gråtit floder.
Jag satte mig mellan Jake och mamma och drog ett djupt andetag.
" Jollyan är nåt på spåren , Hon tror vi är det vi är . Vampyrer. Hon hade fått ett brev igår med foton på Esme , Carlise , pappa och Rose på som var från början av 90-talet tror hon . Hon började kolla runt och hittade ännu mer. " sa jag och gick till köket och tog en av dom framställda tallrikarna och slängde på en stor pizzabit på den och satte mig på samma plats igen. Ingen hade reagerat ännu. Alla stirrade bara på mig.
" Hur vet du det ?" frågade Carlise ömt på andra sidan rummet där han satt och kollade nåt på sin laptop.
" Jollyan berättade allt för Aaron under matten det var därför jag låtsades vara sjukt och åkte hem" sa jag .
" Jo vi vet , Rektor Collin ringde vi tre tiden och berättade att du verkade ha feber och hostade. Vi sa att du inte kommer imorgon" sa mamma och kramade om mig så jag fick det lite svårt att ta en tugga av pizzan och brände tungan på kuppen.
" Hur gör vi ?" frågade Esme .
" Vi får väl göra det vi alltid gör vid såna här tillfällen " svarade Emmett och log inte . 
" Flytta " konstaterade Alice .
Jag kände hur Jacob frös till is bredvid mig lixom jag gjorde . 
" Flytta ?" sa vi i mun på varandra. 
 







Sweet words 'w'

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0