.. . . -

Kapitel 4 avslöjade


När jag gick upp på mitt rum skakade jag av skräck , Jag har aldrig vart så rädd . Först mannen , sen vargar , Jacob och hans vänner som döljer nåt , Vilket innebär att killen jag nu erkänner är  förälskad i , Embry Call också döljer nåt . Jag gillade inte det där, sen Mias röda ögon . Varför hade Mia nåt emot Embry , Sam ,Jake och dom?
Allt var så förvirrande . Varför kunnde inte Sarah vara vid liv allt skulle vara som vanligt då . När jag tänkte den tanken rann de dumma tårarna på mina kinder.

Jag somnade aldrig , Jag var vaken hela natten och tänkte på allt som hänt . Jag måste få reda på det om det så är det sista jag gör . Det börjar bli löjligt . Om jag så måste offra min själ så gör jag det . Plötsligt slog en tanke mig , Vilka hade röda ögon eller svarta , Jag hoppa ur sängen och sprang ner till trappen och rota i kartongen med böcker tills mamma kom och avbröt mig .
- Carolina Georgina Stephani Lair vad gör du uppe nu ?frågade mamma , och jag var nära på att börja skratta , jag har nog aldrig sett henne sådär , Hennes hår stod och allahåll och morgonrocken var bara slarvigt knuten runt hennes midja .
- Jag kunde inte sova . Mummlade jag och fortsatte rota . Mamma suckade .
- Har du inte sovit på hela natten?Mamma lät nästan arg.
- Ne. viskade jag med så låg röst att mamma knappst kunnat höra egentligen , Hon var verkligen bestämd på att få en förklaring.
- Jaha , du kan inte gå till skolan och inte ha sovit . Du får helt enkelt vara hemma idag och sova . Du har ju ändå skolböcker hemma. Just när mamma var klar med meningen hörde jag min klocka ringa , och när jag sprang upp för trappan  för att stänga av . Jag sprang ner igen efter mycket om och men så hittade jag boken " väsen myter eller verkligehet?" Där allt om vampyrer står .
Jag lätt sidorna glida igenom mina fingrar tills några ord fångade min uppmärksamhet.
" Dom får röda ögon vid törst men har  guldbruna när dom inte är törstiga "
Jag fick svårt att andas . Tänk om ..om Mia var en ..Nej jag är trött jag yrar.
- Gumman hur är det. Pappas grova röst fick mig att dra ett andetag .
- Ja, jag mår bra . yrade jag och satte mig i soffan.
- James låt Carolina vila , hon har vart vaken ett dygn och ska vara hemma idag från skolan.
- Perfekt , då kan hon hjälpa mig att hitta jobb. sa Brandon med ett hånleende på läpparna.
- Nej du !, hon får inte  lämna huset till vilket pris hon behöver sova och plugga punkt slut. Mamma var verkligen sur över att jag väckt henne .
Jag nynnade igenom texten där ytligare en text fångade mitt intresse.
" vampyrer har ändast en fiende, Varulvar . Människor som vid vrede eller staka känslor förvandlas till vargar "
Jag ryckte till, Jag kommer inte ihåg vad La puch stam hette men det här var en legend jag hört några prata om i skolan , Om den tredje hustrun och det.
Men om Mia var vampyr kanske hon inte drack människo blod. Annars skulle jag vara död!
Jag gick upp och la mig , jag hade smsat Mia och frågat om hon kunnde komma med böcker.
Medans jag väntade på att skolan skulle vara över sov jag till jag vakna av ringklockan på dörren.
-Hejsan Mia , hon är uppe . hörde jag  Brandon mummla till Mia
- Okej .
Jag sprang upp och gömmde mig bakom dörren
- Carro ?
Jag slog igen dörren och blängde på henne. Hon såg chockad ut.
- Dina böcker . Sa hon och la dom på mitt skrivbord.
- Tack . svarade jag och log.
Hon studerade mig noga.
Jag gick fram till henne och slog armnarna omkring henne. och kramde henne.
-Har det hänt nåt ? frågade hon hennes röst lät stressad.
- Du , vi har inga hemligheter för varandra va ? frågade jag och släppte henne. 
- Nej , självklart inte . Mummlade hon.
- Men du har en ? låtsades jag gissa
- Va ?
- Du är en vampyr eller hur. Jag var faktiskt lite rädd.
Hela hon spändes , Hon såg inte arg ut , mer rädd.
- Aa , mummlade hon och kollade på mig.
- Okej , svarade jag och log mot henne.
Hon kollade förvånat på mig . 
- Hur var skolan ? frågade jag log.
- Bra antar jag . Svarade hon och ryckte på axlarna och kollade fortfarande inte på mig.
- Så bra .
- Du vill inte fråga nåt ?  Hon såg rädd ut igen.
- Hmm , finns det nåt jag behöver veta, Om vad jag äter. 
- Åh , du är "vegiterian" och ar hälften människa och vampyr. Hennes ögon vart ännu större , med sedan smalla igen.
-Du är verkligen på läst. Muttrade hon och tog min vänstra hand.
- Carro jag lovar ! jag vill inte skada dig eller nåt sånt . Lita på mig .
- Mia det gör jag redan , och jag tänker inte säga till nån.
Mia litade på mig men gick straxt efter.
Jag sov länge till det var lördag . Äntligen , när jag vaknade , varjag redan nervös. 
- Sju timmar ! , Utbrast jag av glädje . Om sju timmar skulle Embry komma och hämta mig för att ta med mig på bio .
Jag for upp och kläde mig tog en festis från  kylen och gick ut .. Till skogen .
Idag var det som det skulle , fåglar som visslade . Men jag hörde röster . Sams röst.
- Embry , var var du här om dagen ? Jag hörde Sams grova röst.
Jag hörde igen svar men jag närmare . Jag kännde helt plötsligt ett slag i magen . Kvinnan jag sett sist höll mig mot en träd stam . hon hade vänt mitt huvud mot samma håll som Embry och dom var tror jag .
- Hjälp ! utbrast jag .
Kvinnan släppte mig plötsligt och stod huckad med armarna ursträckta som om hon försökte skydda mig .
Då såg jag det Jacob Black som flög över luften och vart till.....En varg . Jag hann se Embry bli varg innan jag kännde lukten av blod. Allt vart svart , Jag drogs ner i vattnen .
Var detta en dröm , Hur kunnde Jacob bli till en varg. Detta måste vara en dröm. Just nu ligger jag i sängen och sover och ...Vem försöker jag lura? Jah har inte såhär bra fantasi. Jag trogs närmare mot ytan när jag kännde något varmt om min midja . Ovanligt varmt.
- Carro ? Carolina ? Hör du mig . Rösten var ängslig. Var jag död ?
Nej hur skulle jag kunna vara det .

-Hmm . var allt jag fick fram , men fick inte upp ögonen .
- Carro snälla vakna! Jag hörde att det var Embry . Jag fick upp ögonen tillräkligt för att se att folk tittade på mig.
Jag såg Jacob som såg rädd ut , Quil  , Jared , Paul , sen Sam och några till en tjej jag aldrig sett förut.
Jag fick upp ögonen men till min förvåning skrek jag .
Embry ryckte till precis som Quil och och tjejen .
-Släpp mig ! Röt jag . När jag märkte att det var Embry som höll upp mig .
Embry släppte  , Och dom andra gick mot ängen igen.
Jag reste mig upp och såg skräck slagen på Embry. Han var ett monster .
- Carro , hur mår du . Han tittade mig i ögonen , dom glittrade av tårar .
- Vad i helvete tror du . Röt jag . Jag var så rädd. Jag började baka.
- Låt mig förklara ! Sa han med högre röst.
- Hur i ... Helvete , Hur kan du ..ni va ? Var allt jag fick fram.
Embry såg på mig. Han försökte se oberörd ut men jag såg hans ögon fyllas av tårar.
- Jag ....trodde att .. du . Hans röst skärde sig . Han vände blicken ifrån mig.
- Du trodde vadå!? Sa jag ilkst.
- Att du skulle acceptera.
- Vad i helvete fick dig att tro det ? frågade jag hänsynslöst 
- Du tycker ju om varulvar . mummlade han lågt. Det var knäppt att jag hörde.
Jag bakade sakta. Jag var så rädd. Men varför var jag rädd för denna underbara människa, som inte ens var en människa
- I sagor , varulvar ska vara i sagor och böcker och absolut inte... Jag avbröt mig själv.
- Vadå? Frågade han och sträckte sin hand för att torka mina tårar. Jag började baka igen .
- Det vill du inte veta ! Röt jag och sprang . Jag sprang fort . Jag hoppades att det var rätt väg och mycket sant . Det var det , Jag stod nu bakom mitt hus. Jag torkade ögonen och låtsades som ingenting.
Embry kom aldrig. Vilket jag var glad över men samtidigt inte .
Jag sov inte den natten heller.
- Carro? . Stella la sin iskalla hand på min kind för att jag skulle vakna.
- mm.
-Vakna , klockan är ett.
Jag slog upp ögonen.
- Ja , vill du gå till stranden med mig och Milly. Hon ringde nyss , hon är påväg hit redan .
- Okej .muttrade jag och klev upp , jag skakade fortfarande inte för att jag frös tror jag . Utan för att jag var rädd.
Milly stod plötsligt i min hall och log .
- Hejsan Carro, Hur var går dagen ? Hon log men när hon såg mitt ansikte gick hon fram och la armarna om mig istället. Jag hindrade ögonen för att fyllas till bräden..
Vi gick mot stranden Stella såg oroligt på mig, jag sa inget  eller reagera på något. Jag kollade extra noga vid stranden , skulle dom komma skulle jag gå hem på en gång.
- Carro, Har det hänt nåt? frågade Stella och tog min hand, Milly la son arm om min rygg och lutade sig tröstade mot mig när vi satt hos vid en klippa . Jag kunnde inte hindra det tårarna rann ur , och jag kunnde inte stoppa dom.
Alex kom gående med några av hans kompisar , Hans kompisar stannade femhundra meter ifrån oss när han gick fram för att se sin flickväns bästaväns tårar.
-Vad Har hänt Carro ? Frågade han och satte sig på huck framför mig och kollade på mig.
- Jag vill inte prata om det . Svarade jag med låg röst  .
-Vad sa du Carr..
- Jag vill inte prata om det ! Röt jag och drog mig ur mina vänners grep och gick . Dom kollade oroligt på mig , Hoppas att jag inte förlorade dom nu .
Detta måste vara min tur dag tänkte jag sarkastskt , När jag såg Jaocb , Sam och Quil gå mot stranden . Jag började skaka igen . Jag tog en omväg för att inte möta dom . Jag var verkligen rädd. Nu visste jag varför dom var som dom var. Dom var varulvar.
När jag lugnat mig ringde jag Milly och Alex för att be om ursäkt , Dom var verken ledsna eller arga på mig , bara oroliga.
Resten av dagen  var jag inne på mitt rum och grät . Hur kunnde jag vara så dum.

Det har gått en vecka och jag har inte så mycket som tittat på Embry eller vart i skogen . Mamma och pappa vart mer och mer oroliga.  Dom ville att jag skulle åka till alaska och vara med mina gammla vänner i en månad eller så . Varje gång dom förelog det fick jag ett vredesutbråt , Jag visste inte att jag ens kunnde bli så arg. Jag gick till skolan . Alla varsom vanligt mot mig utom Mia. Varför vet jag inte . Var det för att hon visste det här? Enligt boken känner varulvar och vampyrer på doften om det finns nån av deras fiender i närheten. Jag var mycket med Mia nu förtiden . Men pratade inte speciellt mycket..
- Hoppas att ni får ett bra lov nu elever. Sa magistern när matten var slut. Efter några veckor i skolan hade vi bytt som tur var platser så jag satt bredvid Milly nu istället för Han .
-Äntiligen lov, Jublade Milly när vi gick mot skåpen.
- Vad ska du göra , Carro. frågade Mia medvetet när Embry gick förbi.
- Jag ska till Alaska och hälsa på några gammla vänner. Svarade jag lyckligt.
- Så du ska bli storstads brud igen då . Skrockade Alex som tog Millys hand , men drog bort sin ur hans hand och gick till Syliva Cornnor.
- Har jag missat nåt ? Viskade jag till Mia när vi gick ut ut byggnaden .
- Dom har det lite jobbigt, Milly tror att Alex är otrogen . svarade hon ännu lägre.
- Varför ?
- Han har vart mycket med Irma Hale och det rycktas att dom har kysst varandra.
- Åh . Var allt jag fick fram.
-Jag fattar inte varför hon dumpar honom. Muttrade Mia när vi gick mot Stella.
Jag suckade instämande. Vi satte oss i bilen när Brandon kom. När vi kom längst vägen . Blev jag stel av chock.
- HERRUGUD '! Skrek jag och rusade ut ur bilden och kastade mig i hans famn.
- Hejsan Carro . svarade Lucas till mig.
- Lucas är det verkligen du ? Skrattde jag och log.
Lucas Lair var min kusin på pappas sida , han var en av mina bästa vänner , Var är .
Han var lika gammal som Brandon , Han hade kortklippt rött hår och ett underbart ansikte .
Stella hoppade av upphetsning av att vår kusin var här.
- Vad gör du här ? frågade Stella och kramade honom .
- Tjao, detta är er underhållning underlovet.
Stella och jag kollade fåraktigt på varandra.
- Det fanns inga flygbiljetter som ni skulle gilla så vi tog lite av Alaska hit istället . Förklarade Brandon som hoppat ur bilen .
Vi gick in och fikade. Medans vi var i skolan hade Brandon gjort hallon paj .
Mamma kom bara en timme efter vi kommit hem .
Hon visste att Lucas var här så hon hade inte precis nå chockat ansikte .
Sedan ville Lucas att vi skulle visa honom runt så Stella och jag tog oss andet uppdraget .
Lucas tog som vanligt sin "lilla" kusin in handen och skojade .
- Se upp för bilar nu . Skcockade han och stannade vi övergångsstället. Den här dagen kan inte bli förstörd nu tänkte jag , Men när vi kom till stranden var det några som grusade den planen . Sam och hans " flok" vilket betydde att Embry var där , Han tittade sorgset mot mig när jag gick och höll handen med en annan kille . Av någon anledning tyckte jag synd om honom .
Lucas skulle sova i gästrummet den här veckan . Han gjorde en av sina "specialleter" Hummersoppa med bröd.
Lucas , jag , Stella och Brandon gick ut och vissade garget som nu blivit ljudisolerat . Så vi kunnde spela vår älskade rock musik utan att besvära grannarna.
- Atans att ni inte fått instrumenten ännu. Skrockade han .
- Hmm .muttarade Brandon och la armarna i kors. Att hans älskade gitarr inte kommit gjorde honom oerhört ilsk.
Veckan gick fort och snart var det skola igen och Lucas skulle skjutsa oss . Vi sa hej då och gick mot våra byggnader. Jag såg Embry stå och kolla på mig . Jag log svagt mot honom, inte ett hotfullt eller hånfullt leende utan ett ursäktande .  Men han misstolka det och rynkade ögonbrynen så ögonen vart som svarta hål.
Jag ville inget annat än att krama honom , Jag orkade inte vara arg på honom .
När vi kom till Engelska  lektionen kom jag och Milly lite försent .
Fröken beordrade mig att sätta mig vid Embry eftersom Jaocb var sjuk och vi skulle göra grupparbete.
- Lair, Call ni kan ju gå till bibloteket och börja kolla efter böcker. Embry sneglade inte ens på mig medans jag som besat stirrade på honom.
Vi kom till bibloteket och började leta . Tills han plötsligt tryckte mig mot väggen.
-Vi måste prata . Muttrade han och kollade mig i ögonen , när han gjorde det mjuknade hela hans ansikte och bet sig sorgset i läppen . Han ville prata om något . Jag vågade inte kolla honom i ögonen .
Han bröt slutligen tysnaden igen :
- Jag älskar dig Carro  och jag ville prata med dig om det . Han tog sin hand lätt om min hacka och vred det försiktigt mot hans håll.

Kapitel  4 slut


Sweet words 'w'
Postat av: Erica

OMG!!!!! superduperbra!!!!:D I looovvee iitt;P o vad ska hända nu?!?!?:o megaspännande o lääängtar till nästa kapitel!!!XD<33

2009-09-16 @ 18:22:58
Postat av: Marija

vart hittar man första kapitlet? :)

2009-09-22 @ 19:33:41
URL: http://sparklyedward.blogg.se/
Postat av: Molly

Har läst hittills och älskade slutet:P Riktigt bra gjort!!!<3



(Tack så mycket för länkningen!:))



Molly

2009-10-05 @ 22:02:12
URL: http://mollyssagor.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0