.. . . -

Kapitel 3 Embry


När jag vaknade på morgonen tyckte jag faktiskt att det skulle bli kul att gå till skolan..Höll jag på att bli sjuk?
Jag gick ner och bredde på salmiost på en smörgås och gick in till tv:n där Brandon och mamma kolla på morgon nyheterna.
- Godmorgon gumman! Sovit gott? Log mamma
- Hah, det tror jag knappats. Snäste Brandon.
Vacknat på fel sida eller ?
- Vadå ?
- Du skrek hela natten . Aha , Brandon hade inte kunnat sova för att jag skrek.
-Förlåt. muttrade jag och gick upp på mitt rum och klädde mig . Svart t-shirt och grå mjukisar måste ju funka? 
-MAMMA ! var är Stella ? Ropde jag när jag märkte att min klänning fortfarande hängde i garderoben.
-Har inte hennes klocka ringt ? frågade mamma från hallen.
Jag knackade på dörren , men ingen värkade vara vaken i allafall.
Jag öppnade , och mycket riktigt hade inte klockan ringt ännu.
- Stella , vakna ! Var det ändå jag behövde säga inte hon for som en orkan i hela huset . 
-Haha , skrockade Brandon från soffan.
-Vad , fräste Stella.
- Stella chilla du försov dig bara tio minuter.
- Åh.
Jag gick upp på mitt rum och gjorde klart matte läxan . Usch jag fattade verkligen inget . La puch låg visst lite förre oss i Alaska . 
- Stella kör du idag?
- Visst Brandon.
- JAG FATTAR INTE , skrek jag ner till Stella och Brandon.
- Vad för något? frågade Brandon
- HUR DU VÅGAR ÖVERLÄMNA BILEN TILL ELLA !
-Haha muttrade Stella från badrummet.

Stella fick i allafall köra till skolan, Vilket jag egentligen inte hade nåt emot.
- Möts vi på samma ställe som igår?  frågade jag och gäspade
- Eh, jo det är så att... Hon gjorde mig nervös när hon aldrig kom till saken .
- Vadå ?
- Jag ska träffa Danny , en kille i min klass. Kan du gå hem ? frågade hon och kollade ner och såg skamsen ut.
- Haha , varför var det så svårt att säga . skrockade jag och stängde bil dörren.
Hon ryckte bara på axlarna.  Jag skuttade fram till Milly och Alex och Hade upp mobil och knäppate kort på när dom kysste varandra .
- Tutteduvor . Sa jag med ett leende och blickade med ena ögat.
Dom båda skrattade och kysste varandra...en lång en.
- Ne sluta jag spyr. Sa jag och låsades må illa
- Haha är du avis , Retades Alex.
- Självklart . Sa jag och himmlade med ögonen .
Milly släppte taget och Alex och tog armkrock med mig istället och vi började skratta när Alex fejkade sorg.
- Milly hur kan du krossa mitt hjärta så.
- Du har alltid mig kusin . Svarde Mia som kom bakom honom.
- Hmm alltid något . mummlade han och började skratta.
Vi gick mot lektionen och såg att man satt tre och tre. vi satte oss längst bak och Alex bredvid några andra jag tror hette Justin och Blake.
- Carro , Nu tittar Embry på dig igen . Mummlade Mia i mitt öra och nickade diskret på Embry som satt snett emot vårt bord.
- Titta inte . Utbrast jag lågt.
Milly och Mia började fnissa men sen räddade magistern mig från ett korsförhör.
- Idag ska vi prata om fotosyntesen. Förklarade han och började skriva på whiteboard tavlan. Jag tar tillbaka det jag sa om att La puch låg förre oss. Det där lärde vi oss i Tvån.
Jag , Milly och Mia viskade hela lektionen . Två timmars lektionen var visst modert här , Varför var just naturvetenskaplektionen så lång för ?
När vi slutade hade vi lång rast på tretiominuter.
- Gillar du Embry frågade . Alex när vi gick till byggnad A där våra skåp låg.
- Eh , hurså ? frågade jag chockat .
- Han och Jacob snckade om dig , Embry vill bjuda ut dig men Jacob säger att det är för farligt.
- VA ?! Skrek jag och några tjejer ur min klass kollade på mig och viskade nåt.
- Mm , Det är nåt skummt med dom . Mummlade Mia och gick närmare mig när hon såg att Paul kom .
Jag nickade , jag satt i andra tankar , Varför skulle det vara farligt att bjuda ut mig ?.
- Carro ? Carro?. frågade Milly.
- Va ? frågade jag och vaknade ur mina tankar.
- Om Embry bjuder ut dig , vad tänker du svara ? frågade Alex och petade på mina revben.
- Hmm, Ja tror jag . och rodnade.
- Okej . Sa Milly och verkade helt oberörd men blickade med ögat. Hade La pucharna nån hoby att blicka med ögonen.
Mia därimot .
- Varför ? frågade hon chockat .
- Tja, Han kan vara ett riktigt kap, Han är rätt snygg och jag vill veta vad dom har för problem.
- Okej . Mia verkade godkänna den förklaringen .
På lunchen satt vi vid samma bord men skillnaden var att idag satt Stella med oss och pratade glatt med mina vänner.
Embry sneglade knappt på mig , Alex Hade kanske vara skämtat om att Han skulle bjuda ut mig tänkte jag och chockade mig själv över att den tanken gjorde ont. Men sen på matte lektionen satt jag bredvid Embry som alla matte lektioner antar jag . Han såg nästan nevös ut och spände hela kroppen . Han var så stor !.
Jag suckade lättnat när engelska lektionen var över , Det betyde att skoldagen var slut.
 
Stella stod inte utanför som hon sagt , men jag såg henne gå längre fram med en kille med rostfärgad hy och mörkbrunt rätt kort hår.
Jag gick överparkeringen tillsammans med Milly och Alex . Alex var gammal nog att köra bil eftersom han hade gott om en klass och frågade om jag ville åka med honom och Milly , Men jag tackade nej .
Vilket Embry verkade glad över när Alex och Milly stängt dörrarna gick Embry mot mig med långa steg och kollade marken och passade sig för bilar . Jag låtsades att jag inte såg honom och gick upp på gång banan påväg hem , men konstigt nog hann han ifatt mig .
- Carro ! Ropade han när vi var utom synhåll från andra , eller ja alla utom Paul som stod 200 meter bakom honom.
- Ja , svarde jag och låtsades spela chockad .
- Vad ska du göra på Lördag frågad han när han bara var en halv meter ifrån mig. Han var sååå söt.
- Läxor tror jag , Hurså? Jag kände fjärilarna i magen fladra i magen ..
- Jo ..Eh.. Jag undrar lixom om ..Du kanske vill på , på bio med mig då ? stammade han fram , Han var så söt med den svaga rodnaden som syntes på hans hy.
- Visst . Jublade jag och log .. Oj ..en sån reaktion hade jag inte väntat mig av mig själv , Ännu en Stella sida antar jag vilket betyder Mamma sida.
- Coolt, Kan jag hämta dig ? Frågade han medans han kollade ner på marken, Var han verkligen så nervös?
- Jo visst ska vi säga klockan sju ?
- Det blir bra för mig . Han kollade på mig , djupt i ögonen .
- Jag måste gå nu . Sa jag med muttrade jag sorgset.
- O, okej . vi vände oss om samtidigt. Jag kände hans blick i ryggen .
Värst vad snabbt det gick att komma hem , Jag var mitt i skogen när jag vaknade ur min trans , Det var obehagligt och varför hörde jag inga fåglar ....precis som förra gången jag var i skogen , Jag gick längre och längre in , Kanske skulle jag se vargarna igen , jag ville se dom. Jag gick tills jag stannade , mitt på en äng .
Solen sken på vildblommorna . Då såg jag henne , hennes hår var kort och nattsvart, ögonen var svarta hennes kropps hållning var som en katts , så smidig . Hon log mot mig . Hon på minde mig om mannen jag sett förra veckan.
Men hon försvann in i skogen med ögon svarta ögon var mordlystna . Min mobil ringde.
- Carolina vill du gå och köpa pommes vi har inget hemma . Du kan skriva det på oss.
- Öhh , visst. Jag la på och såg med om . Var var jag ? jag visste inte hur jag skulle ta mig här ifrån . Jag kollade hur solen låg.
Jag såg en gestallt komma närmare , jag konsentrerade mig på att inte skrika.
- Carolina ! Sköt Mia , dät följd av Alex.
- Hejsan Mia, Alex , var är Milly. båda stelade till.
- Hemma antar jag . svarde Alex och lät nästan oförskämd.
- Okej , Vet ni hur man kommer tillbaka ? Sa jag och skrockade
- Kommer inte ihåg vilket håll jag kom ifrån , tilllade jag .
- Vi ska tillbaka också , vi kan göra sällis. . Mia log mot mig , men såg nästan elak ut.
Jag log tillbaka.
Vi gick igenom skogen och jag kännde mig illa till mods av blickarna Mia gav mig.
- Har du köpt linser? frågade jag och nickade mot Mia.
- Nej ?
- Eskän , man kan inte ha ..röda..ögon! eller ?
Mia svarade inte men jag kände mig lättad över att se ett hur område . 
Jag gick till affärn köpte pommes och en coca cola. Jag hade ändå pengar så jag kunnde lämna tillbaka till mamma.
Jag gick hem och såg Jacob , Sam och Paul längre fram . Quil stod utanför Jakes hus .
- Carro ! ropade mamma ut genom köks fönstret hon var alldeles röd i ansiktet. Hon hade gråtit! 
 Men varför ?!
Jacob och hans vänner kollade på mig med sträng blick , Utom Embry som jag inte visste var han var . Men inte med dom i allafall.


Sweet words 'w'
Postat av: Erica

men shiit va spännande!!!!:o var är Embry?!??!?! måste få veta!!:) läängrat till nästa kapitel;P

2009-09-14 @ 20:54:56

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0