.. . . -

Kapitel 10: Liv och kärlek

Jag tog på mig skorna och sprang mot dörren men kom inte lång förren jag sprang in i Alice. " Carro , jag tror inte att det är en sån bra idé att du går ut dit " Sa Alice och tog tag i mina axlar. " Jag tänker inte låta dom skada Mia " vräste och hörde hur rörsten skar sig. Jag vred mig ur hennes lösa grep och sprang . In i skogen , Den plats som var den allra faligaste för mig eller rättare sagt min familj. Men det var inte det jag tänkte på nu utan att rädda Mia , Hon var min bästa vän även om hon var vampyr och försökte döda mig ! ... Jag hörde ett morrande snälla säg att det är Paul eller en annan formskiftare snälla.. Så rätt jag hade Jared stod undefär niohundra meter ifrån mig och gick närmare . Han knuffade mig med nosen i ryggen . " Tänker ni döda henne ? " frågade jag med svag röst. Jared kollade ner och knuffade mig igen . " Jared , jag kan inte låta det hända !" Sa jag med starkare röst " Det är samma sak som om Cullens skulle döda Paul eller Sam eller Jake för dig !" röt jag och försökte tränga mig förbi. Jared morrade men inte på ett sätt som jag vart rädd utan det var som att han sa 'Gö bara som jag säger'
Jag fräste som en katt och satte mig på den blöta marken . Jared himmlade med ögonen och satte sig han också . Skulle han aldrig ge sig eller ? Jag tog upp mobilen och började spela snake . Jared lagde huvudet på tassarna och stirrade på mig , nu kändes det läskigt. De bruna ögonen stirrade fixserat på mig . Till sluta reste jag mig vilken Jared gjorde också . "Leker vi följa Jon eller ? " snäste jag och försökte ta mig förbi igen .
Plötsligt hörde vi ett skrik , av smärta och räddsla . Det var öronbedövade . Jag stirrade på Jared för ett svar men han sprang mot ljudet  och jag efter när jag kännde knäna . Grenarna rispade mot min tröja , Hopppas bara att den inte går sönder , Stella dödarna mig i såfall .
Alice Cullen står plötsligt framför mig och jag springer rakt in i henne ....igen .
" Alice " Flämtade jag , " Jag måste ...Mia  tänk om " Var allt jag fick fram. Alice slog armarna om mig, Hon var verkligen is kall , jag började skaka tänder och Alice släppte mig men hade händerna kvar på mina axlar. " Carro , lugn " Sa hon , hon tog min hand och drog mig mot huset . " NEJ ! " vrålade jag och slet handen ur hennes. Hon kollade beskymrat på mig " Förlåt Alice ! " Sa jag snabbt " Jag är bara orolig. Mia är min bästa vän och dom får inte döda henne ! " Sa jag med stark röst. Alice nickade och släppte min hand " Men Carro, " Sa hon
" Jag vill inte få problem för att jag släpper dig , Då kommer Embry döda mig . " Försatte hon och lyfte upp mig på sin rygg. Och vi flög fram , Hon var snabbare än Mia men inte än Embry. Vi var snart i en liten glänta där Paul och Jasper stog och höll i Mia i armarna , Sam , Jake ,Embry , Quil och Seth stog tre meter ifrån Mia och mummlade med varandra . Edward och Bella gick med eleganta steg mot Sam och viskade nåt . Sam kollade ner och mummalde nåt och Esme ryckte till och såg sorgsen ut . " Mia " Sa Jake med sin lite hesa röst och såg sorgsen ut.
" Du vet reglerna , Om du anfaller en människa så , Får vi göra vårt jobb och detta är lite värre eftersom det var din vän och en av våras prägling. " Jacob lät så ...Vuxen när han pratade . " Paul , Jasper " mummlade Jake och vände på klacken . Då gjorde jag det jag måste göra jag för att rädda min vän " NEJ ! "  Alice lyfte ner mig och log stolt över mig ocg ja handen på min rygg och puttade lite på mig att gå fram . " Det är fegt att gömma sig när man sagt sin åsikt ." mummlade hon i mitt öga . Jag började gå in i gläntan med Alice tätt bakom mig " Alice ! " Röt Edward liskt och Alice kollade menade på mig . " Bli inte arg på Alice nu! " Sa jag stark och förvånad över att jag kunnde göra det trots att jag var rädd och ledsen. " Jag tvingade henne att ta mig hit " Sa jag sen . " Du har inget med det här att göra" Sa Embry som skiftat from till människa och kom ut utr skogen . " Det har jag visst det !" röt jag och ställde mig på tå för att komma högre upp . Emmett skrockade roat i bakgrunden . " Nej det har du inte " instämde Quil . Embry såg på honom med ett tacksamt leende . " Jag kan inte säga så mycket men jag håller fakriskt med Carolina " Sa Esme och vände sin blick mot mig som var full av kärlek . " Vill ni verkligen skada henne så " Sa Esme varmt . " Du skyddar bara Mia för att hon är som ni , Vampyr eller för att hon är lika som Nessie !" Sa Brady en av dom yngsta vargarna. Sam och Jacob vände blicken mot honom och Brady stängde munnen direkt. " Embry ta Carro härifrån medans vi överväger . " Vänta" mummalde Mia och vände upp huvudet mot mig. " Snälla ?" Hon kollade på Jacob och Edward . " Hon vill bara ge Carro en kram . " Muttrade Edward . Jacob tvekade men nickade och jag sprang fram . Mia slog sina varma armar om mig " Förlåt mig " viskade hon i mitt öra . " Det är okej Mia " Svarade jag lugnade och kände hennes tårar mot mig axel. Embry grep tag om min arm och drog mig mot skogen . " Jag kan gå själv" snäste jag och kände tårarna som jag försökt hålla kvar börja rinna . jag mötte Mias blick en sista gång. Embry bet sig ängsligt i läppen . Vi gick in i skogen men när vi var utom syn håll stannde Embry , jag fortsatte gå . " Carr , jag vill bära sig "  Sa han plötsligt , Vi hade inte hört varandas rösten på hela en kilometer , förutom mina snyftningar. " Nej " Sa jag och började storböla igen och föll ner på knä i skogen . " Carrcarr , snälla . Du är utmattad du orkar inte gå vi har flera kilometer kvar. " Jaha då får jag väl sova under en gran då för du rör mig inte . " vräste jag och kände att det skar sig lite i hjärtat nät jag sa att han inte fick röra mig. Embry suckade tungt " Du måste väl skoja ?Carolina du kan inte låta det gå ut över vår relation att Mia bryter mot avtalet ?" Sa han med skarp röst. " Jo det verkar som att jag tänker låta det göra det " Svarde jag kaxigt och öppnade ögonen efter att ha bludat ett tag för att få tårarna att sluta rinna , Han stod framför mig nu . Han såg ännu större ut nu när jag såg honom uppefrån . Jag lage armarna i kors. Embry satte sig på knä , som man gör när man ska fria till nån och drog mig i sin famn men jag föste undan honom. Jag reste mig och började gå igen med Embry tätt efter. Det  tog nog runt tre timmar att gå dom sista kilometrarna . Jag såg mitt hus och jag började springa . Embry följde fortfarande efter mig . Jag ville inte att han skulle gå , " Du måste hindra det " Sa jag för första gången och såg att Embry ryckte till lite av att jag pratade. " Jag kan inte " svarade han oberört. Jag vände mig om , hans vanligtvis varma glada ansikte var hårt , kallt och sorgset. Jag kände tårarna rinna igen , Skulle dom aldrig sluta ?. " Carro , Jag har ingen position som gör att Jacob måste bry sig om vad jag säger." Svarde han , hand röst var lika hård och kallt som hans ansikte . Jag vände mig om mot bänken igen tillslut hörde jag Embry sucka och gå mot yterdörren , Han smäller igen dörren och han skakar i hela kroppen när han går över gräsmattan till skogen . Jag satte mig vid köksbordet och började gråta igen . Vilken bra start första dagen jag ska vara ensam i tre dagar utan sällskap av nån vuxen och så händer detta . Jag ville att mamma skulle vara här , Jag ville att Sarah skulel vara här. Varför skulle alla mian vänner dö? . Jag har inte vart världens bästa människa jag har vart i mycket slagsmål , men jag är inte sån längre . Det har försvunnit efter all terapi . Först Sarah , sen Mia och nu Embry . Skulle han nånsin förlåta mig . Även om Mia skulle dö ikväll så skulle hon vara min bästa vän, Vad som än händer . Embry kommer alltid vara den rätte för mig , vad som än händer . Även om både min bästa vän och pojkvän skulle lämna mig ikväll skulle jag aldrig kunna glömma dom eller nåt sånt.  Dom skulle alltid vara Mia min bästa vän och Embry mitt livs kärlek .

Jag kännade en kall hand mot min rygg , Men jag brydde mig inte att det kanske var Stellas beundrare mitt liv var ändå skit, så varför bry sig om man dör ? Men när jag hörde den varma , moderliga rösten lugnde sig mitt hjärta . Jag vände på huvudet och såg Esmes ansikte vid stolen bredvid min . Jag hade somnat mitt på köksbordet. Jag satte mig upp och suckade . Esme reste sig och hämtade en disk trasa . Jag såg att det var alldeles fuktigt på bodet av mina tårar. Jag såg sedan att Jacob stod i dörr öppningen och han kollade ängsligt på mig. " Du kanske ska låsa dörren " Muttrade han och satte sig vid stolen snet mot mig. " Vart är Embry ?" frågade jag och vaknade till lite. " Jag vet inte , vi får ingen kontakt med honom heller " svarade han och han lyckades lite dölja att han anklagade mig för det . Jag nickade och kände en ny flod rinna för kinderna , det gjorde ont , det sved. " Jacob " Sa Esme varnade med ändå varmt. Jake reste sig och gick ut. Jag kollade på klockan och reste mig snabbt , jag var sen till skolan men Esme ställde sig ivägen för mig " Lugn Carro, Jag har sjukanmält dig , Du bör nog inte gå till skolan när du mår såhär . " Esmes oroliga ögon var mörkare än igår , Jag bakade automatiskt. " Vad sa dom om att du ringde ?" frågade jag för att inte börja tänka på Mia eller Embry. " Att jag var en nära vän till familjen , Jag sa att du hade migrän och absolut inte kunde komma till skolan. " Förklarade hon.
Esme var hos mig hela dagen , Hon gick runt och städade och pyslade . Det var faktiskt mysigt att ha henne här, lite senare kom Alice, Nessie, Jacob och Carlisle . Alica hade med sig två stora pizzor , Jag och Nessie kollade chockerad på Jake när han toh bit efter bit och åt ena pizzan själv . Esme och Alice var kvar tills jag somna om  inte längre.
När jag vaknade var det fortfarande mörkt. Jag svettades och min t-shirt satt fast klistrad mot ryggen . Esme satt plötsligt vid min sängkant. Hon la sin svala hand på min panna . " Bara en mardröm" Sa hon mjuk och kysste min panna . Hon var nästan mer som en mor mot mig än min egen mamma var . Jag nickade bara och kännde att jag var alldeles torr i halsen . Jag slängde benen över sängkanten " Ska bara hämta vatten " förklarade jag för Esme . Esme nickade och log . När Esme försvunnit ur mitt rum byte jag kläder till ett par andra shorts och tröja . Jag såg en stor vit kartong på bordet . Jag gick fram och lyfte locket det första jag såg i det svaga ljuset var ett vit ark
Jag måste säga att för att vara en sån vacker tjej har du knappt några snygga plagg.
Rosalie har bara användt det en gång

Kram Alice .

Jag betraktade texten. Gav hon mig kläder ? Jag tände skriv bords lampan och tog upp några linnen och byxor och en kjol . Jag betraktde dom länge . Det var ju märkes kläder ! Det senaste också , hur kan dom bara ge bort det ?
" Gillar du kläderna ? " Frågade Alice som stod lutad mot väggen . Jag ryckte till  och nickade " Gud ja , men jag förstår inte varför ni ger mig kläder ?" frågade jag och kollade vaksamt på henne. Hon skrattade " Vi vill inte slänga allt och du och Rose har nog samma storlek , vi använder kläderna nästan bara en gång. Du kan få kassvis om det är så " Skrockade hon . Jag log blygt. Jag tog på mig morgonrocken och tofflorna " Vad har du för
skostorlek?" frågade Alice när vi gick ner för trappan . Men jag hann inte svara förren jag såg henne hålla en av mina skor för att kolla " Åh , Du har samma storlek som Esme och Rose . " Sa Alice och skuttade in till köket. Jag gick till köket och tog fram ett glas och satte på vattnet och hade glaset under kranen och drack girigt upp allt .
Jag satte mig vid tv:n med Esme och Carlisle. Plötsligt for Esme och Carlisle upp ur soffan ut genom dörren . Jag reser mig för att kollade vart dom tagit vägen men det ända jag ser i hallen är Embry . Hans ansikte var trött och ängsligt. Jag sprang mot han in i hans famn. Vi kunnde ha stått i min hall och bara hållt om varandra i flera timmar, vi skulle nog inte ens märka om ett tredje värdskrig bröt ut i mitt kök .
Mina sorgsna trårar vart till lyckliga tårar, Jag hade inte förlorat Embry .
Men kanske Mia.....


Kapitel 10 slut! nästa nummer kommer i veckan ;D


Sweet words 'w'
Postat av: jjenniffer

TOPPEN :D , Kan knappt bärja mig tills nästa <3 .

Kramar Jennifer ;) <3

2009-10-11 @ 11:55:10
Postat av: Erica

jättebra!!:D hoppas inte att Mia dog... men hon fick iaf tbx Embry:)<33

längtar till nästa;P

2009-10-11 @ 18:21:47

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0