.. . . -

Kapitel 16: Hittad

Jag mådde verkligen illa , Det här måste vara min sjukaste dröm nånsin. Jag var på havet i en 1500- tals båt eller skepp rättare sagt , men det fanns inget vatten bara is . Men ändå vart jag sjösjuk och nån ropade mitt namn . Jag tror att det var mitt namn iallafall . Jag kollade ut över det frusna havet men såg inget en stor stjärna bara och månskäran.
" Carro ?" Hörde jag igen " Jaaaa" ropade jag tillbaka till mörkret, Inget svar . Men när jag öppnade ögonen förstod jag varför jag hörde nån ropa och varför jag hade drömt att skeppet rört sig .
Embry höll mina axlar och ruskade lätt på mig för att jag skulle vakana och viskade mitt namn i mitt öra.
"Carro , gumman . Jag har bra nyheter !" kvittrade han när jag satte mig upp . " Vad?" Mummlade jag och var halftvaken bara. " Vi hittade Milly ! Hon är hemma nu eller hemma hon är på sjukhuset i Forks och Carlise undersöker henne just nu ! Hon lever  Carro" Jubblade Embry lågt för att inte störa dom andra i huset . Men han pratade så snabbt att jag inte han uppfattaallt så allt jag fick fram var : " Va?" presade jag fram och letede med handen efter ljusknappen , Ljuset sved i ögonen men jag såg Embrys ansikte . Hans ansikte hade olika uttryck
samtidigt ena var lättnad , lycka med lite ängslighet i ansiktsdragen .
" Vi hittade Milly , Hon ligger inne på sjukhuset i Forks och hon lever " Sa han lugnt för att jag skulle uppfatta allt med tankte på att jag var så trött. Men jag såg plötsligt suddigt och kännde nåt blött i ansiktet.
Jag grät av lycka , Milly levde och jag skulle snart får träffa henne , för hoppningsvis .
Embry lagde sin varma hand på mina kinder och pressade läpparna mot mina , Han såg mig vaksamt i ögonen ..
" Jag ska nog gå nu " Viskade han och log bistert , Jag ryckte till . " Varför! " utbrast jag och Embry och jag kollade mot dörren och Embry lyssnade vaksamt innan han fortsatte " Tja , vi hittade inte blodsugaren så  ..."
Vi satt tysta en stund " Och vi hittade ett färsk spår straxt utanför delstatsgränsen som liknar doften Milly hade när vi hittade henne så vi ska följa efter det. " Tillade han och reste sig upp . Jag suckade bersviket och följde honom till fönstret . Två stora vargar stod utanför och väntande på honom , Quil och Jakes gissade jag på i mörkret.
Men dom verkade inte lika lättade som Embry . Han vände sig om så han stod med ryggen mot mig .
Men då såg jag att han hade samma ansikts uttryck som Quil och Embry. " Hej då " Mummlade han och kysste snabbt min panna och stod där som ett frågetecken innan han hoppade ut och sprang in i skogen med dom två andra vargarna .
Jag stod och tänkte ett tag innan jag släppade fötterna mot skrivbordet och tog upp mobilen som låg på laddning och drog ur sladden . Jag gick ner i telefonboken tills jag hittade Mias nummer .

Hej, Du har kommit till Mia Thors  mobil jag kan tyvär inte svara för tillfället men lämna gärna namn och nummer så ringer jag upp när jag kan , Hej då .

Jag snörpte besviket på munnen och vandrade zombie likt tillbaka och kröp ner undertäcket och somnade innan jag lagt huvudet på kudden och vacknade inte förren mamma kom in och väckte mig .
Jag hade börjat vänja mig vid att varken Mia , Milly eller Embry väntade på mig i skolan... Jag var nästan alltid ensam nu för tiden .
Och som av en renslump hade vi mitt värsta ämne första lektionen , naturvetenskap även kallat biologi.
Ms Cherr kom in och alla satte sig tysta för att lyssna .
Hon harklade sig " Proffesor Schmidt är sjuk men jag kommer vara här istället för honom och jag fick tag på en lista vad ni skulle göra idag opch vi ska plocka mossa och undersöka den och skriva i era block om dom ." Det var världigt tydligt att hon vara lika emot detta som vi elever . " Inget gnäll , Följ mig mina damer och herrar " Sa han bryskt och gjorde en gest mot dörren och vi gick ut .
" Håll er nära gruppen " Ropade hon så att alla skulle höra innan vi gick in i skogen med böckerna under armarna.
Vi gick i kanske femton minuter innan vi stannade mitt i skogen . " Här är vår utpunkts lägge alla kommer tillbaka hit när det har hittat all mossa som finns i boken ."
Alla suckade och gick mot norra delen av gläntan , Jag gick i nordöstlig riktning tillsammans med Patrisia Cabot som visslade glatt. Vi sa inte speciellt mycket innan vi hörde ett kraftigt brak som fick oss att skrika högt innan vi började fnissa och gick mot ljudet . Patrisia gick ungdefär femhundra meter förre mig .
Men hon stannde vid ett träd som låg över ett annat. " Jag tror att det var det här som föll " Sa hon förskräckt och peckade med ett darrande finger . Jag gick närmare för att studera trädet. Det hade gått av på ett onaturligt sett och jag drog med handen längst trädet medans Patrisia var så rädd att hon skakade tänder . "Jag hittade ett mörkgrått hårstrå . Jag studerade det som en idiot och kollade på trädet . Det här tjocka trädet kunde inte gett vika för ett vanligt djur...Men kanske ... En onaturligt stor slivergrå varg som var världigt kaxig ... Jag frös till is.
" C..Carro ?" stammade Patrisia när hon såg på mig med stora ögon . Jag vände mig om mot henne och tog tag i hennes arm " Vi måste här ifrån" skrek jag och fortsatte dra i hennes arm . " V..vad pratar du om Carro ..Vad händer? " viskade hon . Men jag hann inte svara innan Mia dök upp , hennes hår stod åt alla håll och hon stod huckad i försvarsställning . " Mia ? " Frågade Patrisia " Tyst" morrade hon ..Bokstavligt , Ett obehaglit morrade kom från hennes strupe och hon gjorde sig redo för ett språng " Mia, Vad händer " Viskade jag
" Tyst, rör er inte . " Väste hon innan Jasper Cullen dök upp vid hennes sida , Han rörde lätt vid Patrisisas axel innan hon somnade . " Coolt " Mummlade jag och Mia hyssade
" Vad gör ni här ? " Frågade Jasper medans han lagde Patrisia över ena axeln och tog ett past grepp om min arm . " Vi har lektion " svarade jag oskyldigt " Vi ska leta mossa " tillade jag . " Vad händer Jasper?" Frågade jag och spännde blicken i honom , det brukade funka på Stella . Men han skakade bara på huvudet . Mia ställde sig upp och rättade till sitt linne och suckade . " Han hittade mig ´" Viskade hon och bet i läppen " Vem ?" röt jag . Varför kunde hon inte bara berätta!
" Riven " Viskade hon innan hon sprang in i skogen igen "Mia"skrek jag efter henne och stapplade mig fram innan Jasper grep tag om min arm igen . " Hon är farlig just nu , Hon är arg . Du bör inte vara nära henne " När han sa det kände jag mig plötsligt lugn. " Snälla Jasper , jag måste prata med henne ! " Vädjade jag . " Nej , du måste tillbaka till skolan ! Och hitta på något så att Patrisia tror på dig ." Sa han innan han försvann in i skogen. Jag suckade irreterat . Jag stod stilla ett tag innan jag vände mig om och gick. Vilken timeing för just då vaknade Patrisia " Vad hände ?" frågade hon och kände vid tiningen " Du, snubblade på en sten och svimma , snacka om att jag vart rädd !" hasplade jag ur mig . " Men Mia ? " Fråagde hon " Mia ? ne hon är sjuk hurså? " muttrade jag och hjälpte henne upp. " Ne , jag måste väl ha drömt ! Mummlade hon och vi gick tillbaka . ¨
" Carolina ? Patrisia ?" Ropade en manns röst , Jag frös automatiskt till is innan vi såg att det var en polis .
"Flickor , Vad har ni vart ? Hela skolan har vart oroliga ? " Frågade han " Åh polischef Swan " Svarade jag " Vi gick vilse och Patrisia rammalde och slog i huvudet och svimma , jag vågade inte hämta hjälp eftersom hennes puls ändå var normal.." förklarade jag . Polischef Swan kollade misstänkamt .
" Jag vill prata med  dig sen så jag får detaljer så jag kan prata med sjukvårdarna ´, Miss ?"
" Lair , Carolina Lair "
" Okej , " Mummlade han tankspritt och lyffte upp Patrisia i famnen och bärde henne ut ur skogen .
När vi kom ut stod halva skolan där och väntade, Man såg hur vissa hade bitit av sin naglar av nervositet , andra vad röda underögonen av tårar . Polisman Swan lagde Patrisia på en bår, innan han gick till ms Cherr för att förklara varför han ville prata med mig .
" Nå..Vad hände ute i skogen ? " Frågad han " Patrisia snubblade och slog i hvuvudet " Förklarade jag oskyldigt
" Nej , mår Bella bra ... Sams flock , Jakes flock är dom okej ? "
Jag tittade förbryllat på honom .." Vet..vet du om det här , som händer mellan varulvar och.." Han avbröt mig när jag skulle säga ordet som skulle bevisa vad Mia och Cullens var. " Jag får inte veta vad dom är , det skulle betyda livfara för min dotter Bella . "
" Åh , justde " muttrade jag . Han log ett bistert , torrt leende .
Sen förklarade jag allt , med Jasper... Mia och trädet .
" Okej , du hörde inget om att Bella eller Nessie är i fara ? " Frågade han och vart världigt spänd i kroppen .
" Polischef Swan , det är Mia som är i fara , Jag tror att Cullen försöker hjälpa henne och Embry ." Förklarade jag ängsligt .
" Okej , Det var det jag på ett ungefär ville höra " Han lagde handen på min axel i  en tacksamhets gest. Jag nickade bara till svar .
" Justdet , träffar du Bella , Jake eller nån ..Be dom att Bella måste ringa mig..Jag blir världigt nervös " Han log ett faderligt leende 
" Det tror jag att varje pappa skulle dom skulle vara i samma situation " muttrade jag och gick mot skolan . 
 
Mamma hade hört på jobbet vad som hänt i skolan och var förtvivlad, pappa var bara lite orolig, men jag visste att hade mått lika dåligt som mamma eftersom dom inte fick veta speicellt mycket .
Skoldagen hade faktiskt vart slut innan dom hittade oss. När vi satt vid middagen babblade Stella på om sin dag och nåt hennes kompis gjort mot läraren ..Men jag lyssnade inte , Jag tänkte på det Mia hade sagt " Han har hittat mig ?
" Vem röt jag ?
" Riven" Sen hade hon bara sprungit iväg , Vem var Riven ?
" Gumman , hur är det ? " frågade mamma och avbröt mina tankar .
" Va , Eh inget jag är bara trött . Är det okej att jag går och lägger mig ?" frågade jag , dels för att jag ville tänka , jag ville sova sen ... för att det var mamma som hade lagat maten .
" Självklart gumman . " Svarade hon .
Jag nickade bara och ställde talltiken på bänken och gick upp.
Och hann bara lägga mig på sängen innan jag började tänka . Vem var Riven , vad ville han Mia .
Jag slöt ögonen , och glömde allt jag tänkte på .

" Hur kommer det säg att du kallar dig Mia Thor nu för ? " frågade jag ..Jag ville veta mer ..det var så intressant.
" Jag vill inte att min föredetta man ska hitta mig ..Och jag tror inte att han skulle leta där det finns fullt av skepnadsskiftare .." Mummlade hon och ryste till " Vet Jake och Sam om det ?" frågade jag och lagde min hand på hennes.
" Ja , det berättade jag nästan direkt ..Dom lovade att plocka honom om han försökte göra mig illa. " Hon log vid tanken .
" Men han skulle nog söka upp Alyn och Alexia först i såfall ...han är antingen redan död eller så har han inte hittat nån av dom än ....Vilket bara är bra " tillade hon och satte på tvn

Jag torkade svetten hur pannan och torrarna från kinderna, Jag skakade jag rädsla .
Nu visste jag ...
Riven var Mias man eller rättaresagt Elenas. Han är här, Mia försökte skydda oss idag i skogen för att han kanske fösöker komma åt Mia via mig gissade jag i tankarna .
" Helvete " utbrast jag och hörde hur nån for upp ur sängen ..
" Carro ?" frågade Stella som stod i dörröppningen med morgonrocken . Hennes hår stod åt allahåll och hade påsar under ögonen . Vilket fick mig att fnissa lite svagt .
" Ingen fara Ella, en marddröm " mummlade jag och gäspade.
Hon fnös innan hon sa något " Du borde verkligen söka hjälp med din drömmar " Muttrade hon innan hon gick tillbaka till sitt rum .

Jag var fortfarande rädd, Mia var i fara ...Alla var ifara . Hur långt var Riven villig att gå för att få Mia . Skulle han tvinga henne till ett liv med honom ? Eller skulle han ... Jag ville inte tänk ordet ...Döda henne?
Jag lagde huvudet mot kudden för att ingen skulle höra hur jag skrek .


Sweet words 'w'
Postat av: Molly

Lika bra som alltid!!!<3<3:D

2009-11-11 @ 21:05:03
URL: http://mollyssagor.blogg.se/
Postat av: maddushe

super;D

2009-11-13 @ 21:28:18
URL: http://maddushe.blogg.se/
Postat av: Erica

spännande:)

2009-11-15 @ 16:04:26

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0