.. . . -

Kapitel 17 : Helvete !

" Jag fattar inte  ! " utbrast jag när jag satt med matte läxan och Embry satt och skrockade på andra sidan bordet. Jag blängde på ilsket på honom . " Vad nu ?" fräste jag och funderade på om jag skulle kasta pennan på honom , Han skulle ju ända hinna fånga den så.
Han flinade " Jag har aldrig sett dig så här upprörd över ett litet papper " Svarade han och bet sig i läppen för att inte skratta .
" Bara för att du är så jävla smart " morrade jag till honom , Han skakade bara roat på huvudet och satte sig bredvid mig . " Vet du hur du ska tänka ? " frågade han lugnt  " NEJ " Jag betonade ordet tydligt.
" Kan du  ränka ut vanlig divition ? " frågade han fortfarande lugnt ...Han suckade inte ens över min tjurskallighet.
" Typ" muttrade jag . " Men jag fattar inte vad 6x ska vara där för ? " snäste jag .
" Vill du ta en paus ? " frågade han och log " äntligen ! Äntligen frågar du !" snäste jag och gick raka vägen mot hallen " Måste vi gå ut ? " frågade han och lagde armarna om min midja . " Jag behöver luft " svarade jag och lirkade mig ur hans grep och drog på mig jackan . " Han drog tillbaka gardinerna så att man såg ut genom fönstret " Vill du verkligen gå ut ? " frågade han och det ryckte i hans mun gipor. " Nej , inte nu längre " muttrade jag och tog av mig kläderna och gick till tvrummet och satte på den .
Jag satte mig i soffan och lutade mig mot Embry som lagde armen om mig . Det var nån komedi av nåt slag som för en gångs skull var rolig .
Men sedan stelnade Embry till  .
" Vad är det ? " frågade jag och grep tag om hans hand eftersom jag egentligen visste vad det handlade om . Jake eller Sam ropade på honom.
Han kollade menande på mig . " Snäääälla, Gå inte ? " gnällade jag och hoppades att det räckte . Fel .
" Det kan vara vikitgt " insiterade han och höll på att resa sig upp men jag knuffade ner honom igen .
" Snälla , snälla , snälla ? " vädjade jag " snälla gå inte ? " tillade jag när jag såg hur Embrys ögon vart osäkra .
Jag skött fram underläppen och gjorde så att den darra .  " Oj valpminen , den var ny " skrattade han och grimaserade tveksamt . Jag snörpte på munnen och kysste honom mjukt på läpparna och han kysste mig automatiskt tillbaka . Jag flätade in mina fingrar i hans hår och drog ner honom i soffan . Han stellnade till igen . " Jake kommer nog snart hit och hämtar mig " muttrade han besviket , innan han kysste mig igen. Lite ivrigare än innan . Precis som mig flätade han i fingrarna i mitt hår och drog mig bakåti soffan . Men Embry hade rätt ... Embry hade precis fått av sig t-shirten innan han stelna till igen  " Vad ? Frågade jag oskyldigt  . Han suckade besviket och släppte taget om min midja för att kunna ta på sig tröjan igen. " Dom är snart här så ... Dom har fått upp ett nytt spår på Riven och tja , du förstår att han är rätt viktig att stoppa . " Muttrade han och drog bort en hår slinga från mitt ansikte .
Jag nickade och snörpte på munnen när han gav mig en snabb puss i pannan innan han gick mot ut ur rummet .
Jag släppade sorgset på fötterna mot samma håll som han .
" Jag är tillbaka innan du vet ordet av " Sa han innan han lämnade huset.
Jag satte mig vid tv:n igen och byte kanal när telefonen ringde .
" Hallå? " Svarade jag automatiskt. " Hej , Det är Milly " viskade Milly och man hörde att hon var trött .
Embry , jag , Mia och Jacob hade vart där för en vecka sen och tittat till henne . Det var världigt läskigt att se hur blek hon var och ...Hur rädd hon var . Men nu visste hon allt . Allt om vad Mia var, Cullens och Embry var också . Riven hade avslöjat allt för Milly.

" Milly !" Jublade jag " Hur mår du ?" Frågade jag ängsligt
" jodå , Jag får troligen åka hem i övermorgon eller i morogn kväll , Vi får se "  kvävde hon fram .
" Vill du att jag kommer med något ? " frågade jag .. Jag hade ju ändå inget att göra och Mia hade skött allting så jag hade inte ena haft chansen att hjälpa henne .
" Tja, det var faktiskt därför jag ringde . " Mummlade hon skamset. " Skulle du vilja komma med senaste nummret av "seventeen" ? Frågade hon och hostade .
" Självklart ! " Utbrast jag . " Nåt mer ? "
" Nej bara tidningen , kan du kommer med den nu ? "
" Ja , jag har ändå inget att göra vännen , jag är där om .... max en halvtimme " insisterade jag
" okej , ses snart ! " Sa hon och det lät som att hon log.  Jag hoppade ur soffan och stängde av tv:n tog plånboken i farten och satte på mig samma jacka och skor som jag tänkte ha förut . Jag kände snabbt i fickorna efter bilnyckeln och låste dörren och hoppade in i bilen . Det regnade fortfarande .
Jag körde till butiken och gick in . När jag hörde .
" Jag vet inte vad jag ska göra Sue , Embry är helt omöjlig . " Mummlade en välbekant röst bakom hyllan och jag kikade mellan några konservburkar.
" Det ordnar sig ska du se , Embry har det nog lite svårt jus nu . " tröstade Sue , Leahs och Seths mamma .
" Jag hoppas det . Jag blir bara så ...orolig . Och jag skriker på honom och han bara sitter där . Jag vet inte vad han håller på med på nätterna . " Den här gången hörde jag att det var Embyrs mamma Jasmin som pratade .
Jag gick vidare och tog en tidningen och gick till kassan och betalade .
Resan till Forks gick snabbt , Mest för att jag satt i andra tankar tror jag . Embry borde berätta ! Hans mamma kommer få magsår annars .
Milly sken upp när jag kom genom dörren på sjukhuset . " Hejsan Carro !" Jubblade hon hest .
" Hejsan " Svarade jag glatt " Det senaste nummret av "seventeen " leverat . "
" Vart är Embry ? " frågade Milly.  Jag suckade och hann inte svara . " Han ...spårar efter Riven ? " Frågade hon
Jag nickade bara.
Vi satt tysta i några minuter . Det ända som hördes var doppet till Milly , klockan som tickade och våra egna andetag.
" Tror du att dom får fast honom ? " frågade hon plötsligt . Jag log bistert " Nej , jag tror inte , jag vet Mill. " Den här gången log jag mer interligt.
Hon nickade men verkade inte helt övertygad. Jag var inte där i mer än en halv timme eftersom hon var tvungen att vila . På vägen hem hade jag en märklig känsla av att nån iaktog mig och jag bet mig i läppen av rädlsa .
Jag skrek till när mobilen började ringa i väskan och körde in i på väggkanten för att svara .
Embry stod det på displayen
" Hej Embry " svarade jag lyckligt " Carro , var fan är du !" skrek han ilsket .
" Eh , mellan Forks och La ...
" Står du still ? " Frågade han innan jag ens hann avsluta meningen " Ja " svarade jag snabbt . 
" Gö ingenting , precis ingenting ." Sen hörde jag en annan röst . " Carro det är Edward Cullen . Har du rutorna nervevade ? " frågade han snabbt . " Ja "  kontrade jag
" Veva upp dom , stänga av fläckten , bilen allt ! Embry , jag, Emmet , Jasper och Quil är snart där " Sen försavnn han och allt jag hörde var ett tuttade gjord av att linjen var bryten . Jag gjorde snabbt som dom sa ,
" Veva upp och  stäng av snabbt , veva upp och stäng av sna" mummlade jag för mih själv medans jag snabbt utförde dessa handlingar . Men nu förstod varför . Tre meter ifrån mig stod han , Lång , vit som snö , lika rött hår som ögonen . Han hade En svart t-shirt med en jeans jacka över och ett par avklippa jeans och inga skor. Jag frös till is och gled med handen mot mobilen . Men baar några sekunder senare höll han i min hand .
" Försiktigt nu lilla du , vi vill väl inte blanda in dom rikigt än eller hur . " Viskade han i mitt öra.
Jag fick gåshud , dels för att jag var rädd sen var han is kall , kallare än Cullens .
" Jag har visst hittat en till av dom svaga länkarna i Mias kedja . " skockade han . Och lyfte hur mig i bilen . Jag var för rädd för att streta imot , inte för att det skulle gjort nån skillnad .
Hade jag nån gång känt mig hjälplös så var det inget jämnfört med det här .
" Usch jag ´hatar att vara ohövlig men jag har inte presenterat mig  jag vet ju att du heter Carolina så vi behöver inte gå in på det men jag då . " Han skakade på huvudet och spelade skamsen " Mitt namn miss Lair är Comec jag är från sydamerika , Och är Rivens bäste vän och ... Boder till Wrac . " Hans röst skar sig lite när han sa sin brors namn . Nu förstod jag , Han ville hämnas, Mia sa att hämnd var når vampyrer hade svårt att motså lusten att hämnas eller når sånt .
Han log elakt. " Vi tänkte pröva med en kompromis med dina vänner . " spann han ." Vi ska möta mina systrar i en glänta . Men vi måse skynda oss min kära , ditt kramis djur och hans vampyr polare är nog här snart . "
Vad skulle jag göra ? Säga emot . Hah ! Han skulle bara skratta . Jag var bara en ynklig människa just nu . Inget värt att ha . Så lätt att döda . Han iaktiog mig ett par sekunder innan han grep tag om om min midja och slängde mig över axeln  och sprang. Det sved i ögonen och jag var rädd . Jag kunde inte skrika , inte blinka ,ingenting .
Efter några sekunder saktade han farten och stod plötsligt stilla . Han släppte ner mig på marken eller rättare sagt slängde ner mig på marken . Framför mig stod två otroligt vackra flickor , vampyrer såklart . Vackrare än Esme , Mia , Bella och Alice . Till och med Rosalie . Dom var nästan identiska i utseendet .
" Du fick henne " Log den ena .  Comec fnös " Tack för förtroendet Cara" Snäste han och tryckte ner mig mot en sten och grep tag om min hals . Jag betraktade Cara nogrant . Hennes hår var i samma färg som Comec . Blodrött fast med lite mer liv i och var uppsatt i en högtoffs . Hennes läppar var körsbärs röda , och ögonen  precis som som håret blodröda . Hon hade även ett par tajta ljusblå jeans med långt svart linne och höga svarta heels . Hon blängde tillbaka på mig och gav ifrån sig ett lätte om lät som när en katt väste och jag ryckte självklart till. Comec höll för min mun för att jag inte skulle skrika . Jag antog att den andra kvinnan var Blair . Hon hade lite lilarött hår som var utsläppt och hängde över axlarna . Hon hade svarta ögon till skillnad från dom andra två.
Comec tog inte bort sin hand från min mun utan försatte ha den där och jag fick ingen luft 
Allt jag hann se var att Cara och Blair log och hur dom förvantans fullt vände blicken mot skogen .Blair kastade av sig sin vita kappa och slängde på det våta gräset innan jag svimmade.

Sweet words 'w'
Postat av: maddushe

hah ja, vad kan man säga? du börjar nog bli trött på alla 'super' och allt(AA) mycket bra jobbat:D

du borde skicka in de till ett förlag eller så när det är klart'blink'



Jag väntar otåligt på fortsättningen..

2009-11-15 @ 14:25:33
URL: http://maddushe.blogg.se/
Postat av: Erica

ojoj, man får ju hoppas på att de var embry mf som kom till undersättning nu:) längtar till fortsattningen=D

2009-11-15 @ 16:18:59
Postat av: Molly

Helt fantastisk! Nästa måste komma ut snart!!:D

2009-11-15 @ 16:43:15
URL: http://mollyssagor.blogg.se/
Postat av: Klara

Jätte bra . Jag är ny läsare här , fick tipset av en vän och jag verkligen älskar din berättelse men jag skulle tycka .... att det skulle bli mer - vad säger man ... bättre med lite mer sexuell spänning . kramisar Klara

2009-11-16 @ 15:07:36
Postat av: Hannah

Helt fantastiskt ! :DD

2009-11-18 @ 16:11:26

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0