.. . . -

Kapitel 2

Mia var riktigt trevlig och pratade mycket med mig och jag började gilla henne. Nu satt vi inne i matsalen med två andra som hette Milly och Alex. Jag har aldrig skrattat så mycket tror jag . Dom frågade om jag trivdes i skolan och hur det var i kalla Alaska.

-Tja ..Det är inte så stor skillnad mellan tempraturena , Hade jag fnissat fram under samtalet.
Jag berättade om Sarah min bästa vän som dog för ett halvår sen. Milly började gråta för att det var så hemskt.
Sen pratade vi om mer roliga saker som sport ..Okej jag tyckte inte att det var det roligaste ämnet men hade inget emot att prata med dessa roliga människor. Alex höll inte på med nån speciell sport men alla tre klipphoppade och fick berättade vad det var för nåt och dom lovade att ta med mig på det om James och Elisabeth gick med på det.
Sen kom han som jag hoppades inte skulle komma .
- Vilka är det som är med Jacob Black . frågade jag och nickade mot Jacob och hans kompisar.
- Åh, Embry , Quil och Paul. Svarde Milly med en trotsig röst.
- Hurså? frågade Alex roat och blickade med ena ögat.
- Haha .Stönade jag
- Det var hemma hos oss igår , iallafall han och Billy.
Det var tyst en lång stund.
- Okej. Sa Mia med skör röst och byte samtals ämne.
- Carro , förstod du läxan ?
- Du gillar inte dom va ? Gissade jag .
- Ne inte direkt. svarade hon skamset
-Det är nåt som inte stämmer med dom. Tillade hon sedan.
-Jag håller med . Instämde jag vilket Mia verkade gilla.
- Du Carro , Jag ska ha fest om två veckor , vill du komma ? Frågade Alex när han fatta att verken Mia eller jag ville prata om det längre.
-Ja tack gärna . Vilket fick både Milly och Mia att le av glädje .

När skolan var över kom Milly , Mia och jag överräns om att mötas vid parkeringen oavsett vem som kom först , så vi fick sitta tillsammans.
Stella stod och vänta utanför byggnaden vi haft sista lektionen. Hon var på stålade humör när vi gick , tydligen hade en snygg kille bett om hennes nummer så dom skulle käka nån dag .
- Han var såå söt . Sa hon och blickade mot mig när nån ropa på mitt namn.
- Carolina! Ropade en hes röst som jag förstod var Jacob.
-Jag går vidare ,. Viskade Stella och blickade med ögat.
Jag stönade och himmlade med ögonen .
- Carolina! ropade Jacob igen och var nu bara en halvmeter ifrån mig med sina vänner som jag mindes hette Quil, Embry , Paul och nån till . Jag visste inte vem som var vem , men jag tror att Embry var den snygga .
- Vad ? frågade jag och försökte låta oberörd.
- Vi vill ge dig ett råd . Svarde han med en allvarlig blick och gled över pluralform.
- Råd ? Snäste jag ?
- Att jag inte ska sitta på er plats i matsalen eller ? jag försökte låta skämtsam men var redan irreerad. En av killarna skrockade lågt.
-Nej, Håll dig bort från skogen. Sa han  och lät lika irreterad som jag .
-Du sa igår att vargarna inte var ett problem...Eller har jag fel ? vräste jag.
- Det finna värre saker en mostervargar, Svarde han med allvarlig röst men med humor i ögonen.
- Eh, Vadå? Jag var trött på hans attetyd. Han svarde inte.
- Nehe, Men jag tänker inte sluta vara i skogen . Jag älskar att vara i skogen. Svarde jag med ett hånleende.
Jacob och hans vänner höjde ett ögonbryn sammtidigt vilket såg lite lustigt ut.
- Du är rätt kaxig va? frågade den kortaste av dom , som även var den snyggaste .
- Inte speciellt , men väldigt bra självförtroende. svarde jag med ett snett leende.
-Embry. viskade den ena av dom , som jag gissade på var Quil.
- Carro !Kommer du eller ska du gå hem ? Ropade Brandon.
-Din pojkvän ? frågade en av killarna sakastiskt .
Jag fnös.- Inte precis , min bror. Hejdå . Jag betonade varje ord och vände sedan på klacken och gick.
Stella såg väldigt nöjd ut. Men Brandon misstänksam och hade en blick jag aldrig sett , den var nästan mordlysten.
-Nåå ? frågade Stella och studsade i framsättet för att få höra vad vi pratat om.
- Nå vadå , snäste jag när Brandon börjat köra.
- Frågade han om ditt nummer ? frågade hon nu med ett chockat uttryck i sina blå ögon.
-Ne, han gav mig ett råd eller hot. Svarade jag .
- Vad ?
- Att jag skulle hålla mig borta från skogen. svarde jag låg medans jag satt i andra tankar, Vad var hans problem och varför vart hans kompis förbannad när  Quil pratade med mig , hade som nå anti Carro program eller .
-Vad tänker du på? frågade Brandon och sneglade från framsätet på mig.
-Om dom har nåt anti- Carro program  svarde jag med surt.
Båda brast ut i skratt och Stella började gråta.
- Vadå ? frågade jag som också börjat skratta .
-Så sa Stella när ett gäng killar stötte på henne genom att vara störiga .
Jag stönade högt.

När vi kom hem gick jag upp på mitt rum och började med läxorna som var till på torsdag.
-Vad är det för dag idag ?frågade Stella när hon gick förbi den öppna dörren in till mitt rum.
-Tisdag, mummlade jag utan intresse för hennes fråga.
- Vad tänker du på frågade hon och satte sig på min säng.
- Jag tänker på vad dom har för problem.
Stella sa inget utan studerade mitt rum.
-Får jag låna din vita ballongklänning imorgon ?
-Öh, visst om du kan ha den så . Muttrade jag och la ifrån mig blyertspennanoch vände mig om mot henne.
-Det vet jag att jag kan , Jag provade den när du sov i natt. Hon såg inte speciellt skamsen ut.
- Stella Rachel Muriel Lair vad hade du gjort . Sa jag och försökte härma pappas röst.
Vi började båda skratta.
-Jag hatar... mina.. mellan namn . Sa hon mellan skrattanfallen.
-Haha jag då, Carolina Geogina Stephani Lair . fnissade jag .
-BRANDON RICH RAVEN ! ropade Brandon från nedervåningen. Jag torkade tårarna när mamma kom hem .
-Här har ni roligt hör jag . Sa hon när jag och Stella kom ner för trappen .
- Mamma hur kunnde du och pappa göra så mot mig ! , fnissade Stella fram och peckade anklagande mot mamma .
-Vad har vi gjort den här gången ?.
-Rachel Muriel? Hur kunnde ni ge mig dom som mellan namn! jag och Brandon fick ännu ett skrattanfall.
-Våra bästa vänner hette så . försvarde mamma sig.
 Sen  skrattade vi alla fyra .

När pappa kom hem satte vi oss vid mat bordet och åt.
-Vad har du gjort idag Brandon ? frågade pappa medans Brandon och mamma duka.
- Sovit , sökt jobb , hämtat mina systrar. svarde han oskyldigt.
-Jag menar maten . skrockade pappa
- Varför sa du inte det då ? Jag har gjort en kycklinggryta.
Anledningen till att Brandon lagar maten är enkel , Ingen annan kan !. Mammas makaroner blir som gröt och pappas blir inte ens klara .
- Stella , Carolina , hur var skolan ?
-Rulla väl på fick några schyssta polers , förklarde Stella med så mycket tonårssnack som möjligt ..Pappa hatade när vi uttryckte oss på det viset , så han gick inte in mer på det .
-Carro?
- Jag träffade tre nya vänner , Mia Thor ,Milly Jones och Alex nånting.
-Vad roligt . Glädjen höll på att spränga mamma nästan .
- Åh , innan  jag glömmer , Alex ska ha en fest om två veckor och han vill att jag kommer . berättade jag .
Pappa gillade inte det , han la ifrån sig gaffeln.
- Vad för fest? Frågade han buttert.
-En vanlig fest pappa.
- hmm, och vad är en vanlig fest ?
- Pappa som när du var tonåring?
-Så det är alkohol innblandat...Det var ingen fråga .
-Nej ? men om du vill ha mer info kan jag sncka med min polare och du bara chillar lite? Det funka han vände sig till mamma. och föhörde henne också.

Jag gick och la mig tidigt och somna efter två timmar . Jag låg och tänkte på vargen , Jacob och konstigt nog Quil. Han var verkligen söt.
Jag drömmde att jag var ute i skogen och mannen var där igen , och vargarna och Embry stod mellan mig och försvarde mig . Jag vaknade med ett skrik när både mannen och vargarna hoppade på oss .


Sweet words 'w'
Postat av: Erica

:oläbbigt värre:) längtar till nästa kapitel!!!!XD

2009-09-13 @ 21:21:55

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0