.. . . -

New blood kapitel 6: Människo minnen

Kapitel 6 del 1 - Cassidy berättar

Nu förstod jag varför andra var så rädda för Jane. Nu var hon redo om det något skulle hända . Hennes käkar spändes och allt sinne av humor försvann , jag fick mottstå inpulsen att rygga undan .
" Cassidy , Du bör använda till talang så att Edward inte kan höra oss när vi överlägger . " Tyckte Aro och jag gjorde genast som han sa . Jag knöt näven för att koncenterara mig när vi gick dom till möttes.
Alla var oerhört stela och rörde sig passivt medans jag och Aro fick precis som om vi gick på stan utan att bry oss . Fast med tanke på min talang behövde jag inte oroa mig . Min talang gjorde att jag kunde göra andra vampyrer oförmögna att använda sina talanger mot nån medans jag kunde använda den andre vampyrens talang mot honom . Jag kände av att den ena av dom läste tankar och sög åt mig talangen och läste hans och kunde inte låta bli att små le lite när jag såg hans min när han upptäckte att han inte kunde använda sin lilla talang längre , det var även en som kunde göra en sköld som hindrade psykiska attacker och samma där . Hon fick ett förskräckt uttryck och jag tyckte nästan synd om dom .
Aro räckte ut sin hand när han förstod vad jag gjorde och jag läste hans tankar och räckre min hand så ha kunde läsa tankarna som tänkte .
" Carlise min vän " utbrast han och gick snabbare med mig och Renata tätt i hälarna .
" Vad roligt att se dig igen , sju år sen " fortsatte han artigt och hans blick gled mot en flicka i samma ålder som mig ungefär med bruna ögon och bronslockar. Hennes doft lamslog mig ett ögonblick men Aros tankar hindrade mig från att tänka mer på det och jag fortsätte med att söka efter fler talanger och upptäckte något jag aldrig sett .
Deras ögon , de andra vampyrenas ögon var inte röda utan guldbruna och jag lagde oförstående huvudet på sned.
" Lugn Cassidy , dom går på en annan diet än vi det är därför dom har annan ögon färg " viskade Jane men inte tillräckligt lågt så dom andra inte skulle höra .
" Vi lever inte på människo blod utan på djurblod " Förklarade han som troligen hette Carlise.
" Jag ser att ni har fått en till i familjen min vän " Log Aro och nickade åt vänster .
" Ja , det har vi , Benji " ropade Carlise och jag fick en chock och tappade kontrollen över talangerna när jag fick en flash back .

" Jag undarar en sak Mr Jason " Log jag när vi var påväg hem efter ett besök i staden .
" Vad undrar du Miss Cassidy ?"
" Du har vart världigt ohysnad , Du har inte sagt dit namn ännu och ändå har du vart här i tredagar " sa jag stängt och fläcktade mig med solfjädern och mötte hans blick .
Han skockade " Jag heter Benji Jason madame " skrattade han " God tar fröken min ursäkt ? " mumlade han och kysste min hand.
" Ursäkten godtas Mr Benji ."

Jag väcktes ur flash backen av Aros skrockande .
" Åh , vilket samanträffande !" jubblade han och såg på Benji .
" Vad menar du Aro ?" frågade Carlise . Jag knöt återigen näven och koncentrerade mig på att suga åt mig talangerna igen .
" Åh, Carlise . Det verkar som att Cassidy här och er Benji känner varandra från när dom båda var människor. " förklarade Aro . " Känner du igen henne ?" frågade han Benji och log varmt .
" Nej , tyvär sir . " svarade han
" Minns du inte en miss Davies då ? " frågade han förbryllat och Benjis ögon vart stora av chock och han vände sin blick mot mig och såg mig rakt i ögonen . " Jo sir , jag kommer ihåg nu " svarade han och svalde .
Dom andras blick vandrade mellan mig och Benji och jag knöt näven hårdare .
" Aro , skulle du vilja komma till varför ni är här och varför bara du ?" frågade Carlise stelt och såg på Aro .
" Vi skulle ju komma och se hur det gick med Renesmee , Och jag ser att det har hänt världigt mycket "  Aro log varmt mot flickan som stod bakom tankeläsaren .
" Edward talar han sanning ? Är det bara därför det ät här ? " viskade han som Aro svarade hette Emmett när jag frågade honom i tankarna .
" Jag ... Vet inte " andades Edward och hans blick gled över oss och stannade vid mig .
" Vi ser att du har fått ett tillskott i familjen " kontaterade han och nickade mot mig .
" Åh , ny är hon inte " muttrade Demetri och Aro blängde på honom och jag hostade lite lätt för att dölja mitt flin.
" Det Demetri menar är att hon har tillhört oss i tjugofem år men var inte med sist vi träffades . " svarade Aro motvilligt .
" Okej , Vad gör hon ?" frågade Emmett lite halvspydigt . Jag blötade tänderna . Jag gillade inte när folk talade om mig över mitt huvud .
" Lugn Cassidy . " fnissade  Jane i mitt öra .
" Hon kan ta kontroll över andras talanger , som hon har gjort med Edwrads och Bellas . Hon läser just nu era tankar medans Edward inte kan . " Aro lät kontsigt nog road .
"Intressant ..." mumlade Carlise .
Aro log mot sin vän innan han talade igen : " Ja , men eftersom Renesmee har vuxit och inte kommer att växa mer så antar jag att vi ska ge oss av igen , Vart går erat jakt revir? "
" Vi skulle uppskatta om ni kunde stå ut tills ni kom utanför Seattle Aro .  
 -Cassidy min kära  , du kan släppa kontrollen över dera talanger nu . sa Aro in tankarna och jag slappnade av.
" Cassidy kanske få tillåtelse att jaga hjort eller något sådant ?" sa Edward och såg först på Aro och sen på mig.
Jag vred oförstående på huvudet . " Som Aro sa så dricker vi inte människo blod , Det är knappt någon skillnad ."
" Det är det Benji gör , Han håller på att avvänja sig själv från människo blod. Du kan ju tänka på det om det är så att du vill ansluta dig till oss?" insisterade Carlise och log mot mig . Aros kkar spendes . 
" Mina vänner det är dags att ge oss av igen . Det var lika trevligt som vanligt att träffa er . Nästa gång vi träffas hoppas jag inte att det är av sådana anledningar . " Hans röst var kall och sträv vilket fick oss att känna oss obekväma . 
" Samma här Aro . " 
" Gå i frid familjen Cullen"
Sen gick vi eftersom jag gick sist för att kunna hindra attacker vände jag mig om och såg på familjen . Deras livs stil var rätt intressant . Leva på människo blod... Deras erbjudande var verkligen något jag skulle tänka på . 
Aro skulle flyga upp i taket och troligen straffa Carlise för att han gjorde så att jag lämnade min 'familj'
Eller skulle han acceptera det ? 

Kapitel 6 del 2- Renesmee berättar:

Vi drog en lättad suck när dom försvann inom räckhåll.
" Vad betyde blicken Cassidy gav dig Carlise ? frågade mamma men det var pappa som svarade.
" Hon är världigt intresserad över erbjudandet , Jag såg hennes sorg och illa mående i hennes tankar . " svarade Pappa och alla , även jag vände blicken Benji som stod bredvid mig .
"Vad ?" frågade han förvånat.
" Vem var hon ?" frågade Emmett som slöt upp vid hans sida och puffade till honom i sidan .
" Det där var Cassidy Davies . Min första och ända förälskelse som jag hade i mitt männskliga liv .
" Wow " utbrast Emmett . " Från när du var människa ?"
" Jepp" Svarade Benji och började gå mot huset igen med händerna i jeans fickorna .
Emmett blängde underligt på Benji när han gick . " Sen han var människa " muttrade han igen .
Vi följde alla efter Benji och gick mot det vita huset . Vi satte oss alla framför tvn och Quil och Embry kom in och gjorde oss sällskap . Jag suckade tungt och hörde hur magen började kurra.
" Hungrig ?" frågade Esme varmt . " Vill du ha något att äta gumman ?"
" Ja tack " svarade jag och började duka fram . " Jake, Embry , Quil Vill ni också ha mat ?" log Esme som hade börjat steka kyckling . " Nej tack " svarade dom precis samtidigt vilket alltid lät lite lustigt.
Pappa gav mig en iskallblick när jag av misstag tänkte på vad som hade hänt i stugan och vände sedan den kalla blicken från mamma till Jake . Helvete .
" Du gör det inte pappa " utbrast jag förfärat är jag upptäckte vad han tänkte göra och han vände sin blick mot mig igen . " Jacob .." började han men avbröts av att en väsning steg ur min strupe .
Emmett skrockade bakom pappa och han blängde på sin bror som satt bara några meter ifrån och kollade på en match med Quil och Embry .
Jag tog ännu en tugga av kycklingen som jag hade haft ris och curry sås på och gick med tallriken mot diskbänken , spolade av och stopade i diskmaskinen .
" Nessie .." sa mamma och kollade menade på min väska som stod vi dörren  . Läxor.
jag stönade missnöjt och gick mot dörren och upptäckte att min bok fortfarande låg där . Jag lyfte upp den och precis som jag trodde  " Helvete ! " utbrast jag och alla blickar möttes mot mig .
" Pappa , mamma jag hoppas verkligen att ni har lagt in pengar på nåt konto till mig för jag måste köpa nytt golv till Carlise och Esme" muttrade jag Emmett susade igenom rummet för att se det avlånga märket som hade blivit efter mitt lilla utbrott tidigare .
Jake och Quil kom också och kollade . " Du måste ha tagit i ordentligt " muttrade Jacob som drog med fingrarna längst märket . " Nja , nästan allt jag hade " svarade jag och kände hur jag började rodna . Esme kom också och studerade märket i sitt golv. " Aj då " skrockade hon  Carlise instämmde i hennes skratt . " Så ni är inte arga på mig " frågade jag försiktigt.
" Men hjärtat då , vi kan inte bli arga på dig . Det är sånt som händer när man är ...stark . " kvittrade hon och lät inte det minsta arg . Jag drog ett lättat andetag . Pappa kom också och hade en kamera i handen och knäppte kort på det " Vadå ? detta är det första hon har förstört ?" svarade han oskyldigt när vi alla kollade på honom .
Jag satte mig bredvid Benji som inte hade sagt något sen vi hade möt volturi . " Vad är det Benji ?" frågade jag ängsligt och såg honom i ögonen . " Jag trodde hon dog , det var därför jag .." han avbröt sig när han uptäckte att alla vart uppmärksamma på vårt samtal .
" Vad gjorde du Benji ?" frågade Esme moderligt .
" Jag försökte ta livet av mig , men jag var inte direkt ensam . Jag försökte hänga mig i skogen men rev upp hela armen när jag höll på vilket lockade till sig vampyrer . Självklart kom det ju en och tja , ni förstår vad som händer . " förklarade han och jag rös till när jag fick bilden framför mig .
" Så ni var förlovade ?" frågade Rose och Benji skakade på huvudet . Jag frågade men ...Hon hann aldrig svara .
" Åh " andades Hon och jag bet mig läppen .
" Nessie , du kanske ska gå och lägga dig ?" sa Alice när hon såg hur tunga mina ögonlock vart .
Jag kollade ut genom fönstret och såg att det hade blivit mörkt. Jag svalade hårt , det här var löjligt . Jag var ju för tusan hälften vampyr ? Jag ska inte vara rädd för mörker . Inget kunde skada mig ...Jo en vanlig vampyr ...Men ändå .
" Feg Nessie ?" skrockade  Emmett bara några centimeter från mitt öra och jag motstod inpulsen att klippa till honom trots att pappa nickade åt min tanke .
" Jag är inte feg , jag vill... bara sitta här ." slingrade jag mig men bet mig i läppen men kunde inte häjda min hand när Emmett började låta som en kyckling och min hand träffade hans käka och han ryckte till och jag fick apploder från alla håll , förutom Benji som satt och strirrade på sina händer .
" Haha , du ber om det Nessie " skrattade Emmett som alltid uppskattade ett låtsasbråk mellan oss två.
Jag gäspade stort och sträckte på mig . " Kom igen Nessie , du kan inte bara klippa till mig och sen gå din väg " morrade han irreterat .
" Se och lär farbror " kvittrade jag och gick med bertämma steg ut genom huset och hoppade över floden men sen försvann modet ifrån mig och jag svalade hårt och gick i männskligtackt till huset när jag uppfattade en doft jag var rädd för att känna . Vampyr. Jag kände inte igen doften alls men den fick mig att skricka gällt .
" Lugn , lugn Renesmee Cullen " viskade en ljuv röst och jag öppnade ögonen och vampyrer stod två meter ifrån mig med händerna i luften som man gör för att ingen ska skjuta en .
" Vem är du ?" viskade jag och hörde att min familj var på väg efter mitt skrik . "
" Det är jag Cassidy " svarade hon och drog ner luvan och för första gången såg jag hela hennes utseende.
" Cassidy " andades jag och drog ett lättat andetag .


Sweet words 'w'
Postat av: Molly

ÅH.... så jäkla bra!:D Kan inte vänta för kapitel 7!!:)<3

2009-12-26 @ 13:39:01
URL: http://mollyssagor.blogg.se/
Postat av: maddushe

love it:D

2009-12-26 @ 17:02:55
Postat av: Anonym

Gillart :)

Längtar till nästa , men jag undrar lite vad som kommer att hända ??

Skulle du inte kunna ge oss typ en prolog eller förord ?



Kram

2009-12-30 @ 23:03:30
Postat av: Mirre

dden var super ;'o . Men du `? , Jag tycker det är jvligt spännadne är jacob & renesmee har sex ;'o

ddet blir så roligt med edwards blivkar och allt eferåt . så om du kunde göra så att det blir kanskr lite mer sådant xäd



Ps : Ni kanske tycker jag är snuskot P x'f



ÄÄLLSSKKAARR DDIINN BBLOOGG (L)

2009-12-31 @ 12:12:25

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0