.. . . -

New Blood kapitel 2 : Känslor

Del 1 av kapitel 2 : Cassidy berättar

" Cassidy ! Cass! " ropade Jane på mig när jag gick igenom en av koridorerna påväg till mitt rum.
" J..ja Jane ?" stammade jag . " Cassidy , vi har ett ärende " svarade hon och lät plötsligt munter.
" Jag kommer om ....max en minut "
" Okej " svarade hon och skuttade iväg mot tronsalen . Jag sprang nästan i full fart mot mitt rum och längde i det jag skulle behöva under resan , ett pat blekta jeans , svart linne och en ljusblå kofta och slängde väskan bland dom andra utanför tronsalen och slak in genom dörren och hade sån tur att vi inte hade börjat ännu .
" Som ni minns så upptäckte vi något nytt i vår historia , när Edwrad och Bella Cullen skapade något vår värld aldrig sett ,trodde vi.  När Bella innan hon vart vampyr födde en varelse som vart hälften vampyr och hälften människa . Men vi hade ju fel när Alice och Jasper hade med sig en ny vän med namn Nahuel förklarade hur allt ligger till och det har gått sju år sedan dess och enligt honom skulle Renesmee vara vuxen nu och det är nu dags att besöka våra vänner i Forks . " förklarade Aro som inte tagit en ända paus sen han började prata och Caius såg både belåten och mordlysten ut . Jag hade inte varit närvarande eftersom Aro skickade mig på ett annat uppdrag . Jane hade sagt att det berodde på att Cullen´s levde ett sådant liv Aro tror att jag skulle vilja leva och lämna volturi för Cullens och deras liv men hon hade inte sagt vad det var som var så speciellt med deras livsstill.
" Men hela vaktstyrkan ska inte med ..." tillade Marcus ointresserat .
" Men jag ska med " inflickade Aro " Och jag ska ha med mig ..Jane ,Alec , Cassidy , Demetri , Felix , Ebony och...Jack .
Jane stötte sin arm i min och log glatt .
" När ger vi oss av herre ? " frågade Felix och klev fram ett steg .
" Ikväll min vän " svarade Aro " Kom ihåg att jaga under resan " Påminnde han och gjorde en gest med handen om att vi skulle gå .
" Wow , är det inte skojjigt Cass. Vårt första riktiga uppdrag tillsammans " log Jane . Jag förstod inte hur folk kunde vara rädda för Jane ? Hon var ju en underbar person .. Men folk var lixom rädd för henne , visst hon kunde göra så att du kände en sån smärta att du vred dig i plågor på marken men ändå ? Jag visste ingen trevligare person i världen . " Ja , coolt ! " Jubblade jag lite stelt och bet mig i läppen.
" Hmm" mummlade Jane . " Sen kommer ju Demetri följa med " Sa hon och fick ett världigt roat uttryck i ansiktet .
" Jane " morrade jag surt
" Vadå ? "frågade hon oskyldigt med sin barnsliga röst
" Jag gilar honom inte , han är så grymt irreterande och ..." Jane avbröt mig med en häftig fnissattack
Jag väste till henne och gick och satte mig i väntrummet medans tvillingarna jämförde vem som hade finast naglar . Jag himmlade irreterat på ögon och dom strirrade på mig . " Så...Du och Demetri ? " sa Marlyn och gjorde snörpte på munnen .
" Inte du också " murrade jag och Abigail pressade ihop läpparna för att hålla kvar ett flin .
" Ska inte ni sitta hemma och äta popcorn och kolla på barnsliga tjejfilmer . " snäste jag och tog ut linserna som nu hade blivit röda igen eftersom giftet hade gjort att färgen försvunnit och lagde dom i den lilla asken och kastade den mot Marlyn som klumpigt tog emot dom " Släng dom " sa jag och tog upp ett gammalt nummer av Seventeen. " Eh , har ni iget nytt ? " frågade jag och lagde tillbaka tidningen "Jag sa ju att du inte skulle fråga om det där med Demetri " viskade Abigail till Marlyn " Just det " mummlade jag så lågt att dom inte hörde sen ändrades hela stämningen i hela byggnaden . Marlyns och Abigails skratt försvann och dom vart skärpta.
Jag visste vad det innebar .
Det är dags att resa till Cullens !

Del 2 av kapitel 2 : Renesmee berättar

" Jacob Black , sluta , snäälla sluta " fnissade jag medans Jacob kittlade mig i magen och höll fast mina armar så att jag inte skulle kunna putta undan honom .
" Varför " frågade han lekfullt och gav mig blicken , en blick så varm och lyckligt , blicken han bara gav mig .
Jacob Black min mammas bästa vän , som alltid fanns där som var som min bror . Hans flyttade plötsligt på sig och satte sig bredvid mig och jag visste varför . Snart kom Emmett och Rosalie in och Jake låtsades vara djupt inne i en baseballmatch på tvn och verkade inte märkade Rosalies mordlystna blick .
" Vart är Benji ? " frågade Emmett Rose , han ville antagligen ha revanch efter poker spelet dom spelade imorse.
" Jag vet inte " svarade Rose kort och vände blicken mot mig " Hur är det Nessie , du ser lite trumpen ut ? " frågade hon och log varmt mot mig
" Jag mår bra , lite trött bara " svarade jag och reste mig .
" Sov du inget ? " frågade Rose och vände en blick mot  Jacob. En iskall blick .
" Nej , jag kunde inte slappna av ..." muttrade jag .
Samtidigt som en bil svängde in mot huset . ¨
" Benji " muttrade Emmett  muntert och försvann genom rummet . '
Benji var den en av Carlises vänner som nu bodde här eftersom han inte ville leva på människor . Vi var alla värdigt chockade över att han klarade det så bra . Han klev ur pappas silveriga volvo och gick mot dörren och Emmett mötte honom " Revanch " sa han enkelt och försökte låta skräck injagande men av någon anledning var det världigt svårt att vara seriös runt Benji , han var för lycklig . Hade hade samma blick som Jake fick när han tittade på mig , Men Benji hade den alltid spelade ingen roll vad han kollade på . Han var en sol. Han var även min bästavän. Mammas och Jakes vänskap hade vart så enkel som att andas innan Jake blev varg , men våran var enklare som att blinka .
" Kom igen Emmett , måste vi alltid ta revanch när någon vinner över dig ?" skrockade han men tog fram kortleken och några sedlar , och Emmett gjorde lika som Benji med ett nöjt flin.
" Du är ond Benji " sa jag
" Varför ? " frågade han medans han delade ut kort . " Hur kan du göra så mot min farbror , bara spela av honom alla pengar , snart sitter han på en parkbänk och sover för att han inte har någonstans att bo ! " skojjade jag och Rosalie vek sig nästan dubbel av skratt. Jake skrattade också , men släppte mig inte med blicken .
Jag gillade det , alla känslor som bubblade inom mig när Jake såg på mig . Jag var så kär i honom . Det hade jag vart sen jag visste vad kärlek var .
Kärleken till honom var starkare än till min egen mamma och pappa . Jag drogs till honom .
Men jag  var för feg för att berätta för honom , Varför skulle han älska mig ? .
Jag reste mig och gick mot kylen . Vi kanske hade några pannkakor kvar sen lunch . Mamma stod inne i köket och hade börjat med steken .
" Hej Nessie " kvittade hon och log varmt mot mig och pappa kom in i köket också och kysste mamma på munnen med sån kärlek att jag var tvungen att vända blicken " Pappa , mamma . Ni har ett sovrum " muttrade jag och Emmett gav ifrån sig en tjutade skratt, precis som Benji och Jake .
Jag bet mig i läppen " Vad är det gumman ?" frågade mamma när hon såg mitt ansikts uttryck .
" Nej inget " mummalde jag och tog en kallpannkaka och rullade ihop den , men pappa förstod att jag döljde något när jag började tänka på glödlampor.
" Vad är det för intressant med glödlampor ? " frågade han och höjde ena ögobrynet inget men så råkade jag tänka på vad jag hade skrivit på mitt matte block : Nessie loves Jake .
Pappa suckade och viskade lågt i mammas öra så att ingen hörde , bara jag . Men det var nog inte meningen att jag skulle höra dom
" Bella , du ska nog prata med Jacob och du vet vad " viskade han lågt och såg menade på mig . Hjälp ! dom skulle väl inte berätta för Jacob att jag var kär va ?.
Pinsamt.
Pappas skratt fick mig att rycka till näe jag jämnförde mitt ansikte med en tomat .
pinsamt.
Jag lagde handen på pappas kind och visade honom ett minne .
Ett mine om vad mamma skulle få i i födelsedags present . " Jag berättar om du inte berättar " hotade jag .
Pappas ögon smalande men inte på ett sätt som skulle få mig att rygga undan utan mer på ett lekfullt sätt .
" Alice vill ha hjälp , jag komemr snart " Sa han och kysste mamma på kinden .
Alice , hmm hon höll på att planera nåt tills min födelsedag imorgon .
Imorgon ...skulle jag äntligen blir sju år och skulle sluta växa .
Jag gick tillbaka till tv rummet och satte mig i samma soffa som Jake men med en sittplats ifrån .
" Vilka leder ? " frågade jag och tog en kola ur godis skålen .
" New York Yankees med en homerun . " svarade han och grimaserade .
" Varför en sån min ? " frågade jag och log snett .
" Nej inget " svarade han och reste sig. " Seth kommer nog snart så jag måste byta av honom . " förklarade han .
" Okej " svarade jag kort och oberört men inombords skrek mitt hjärta Stanna , Stanna . Jag dör hellre att du lämnar mig !
Jake han precis gå ut genom dörren innan Seth kom in och Emmett vrålade av ilska över att ha förlorat en gång till.

Sweet words 'w'
Postat av: Molly

Riktigt, super, duper bra! Kan inte vänta för kapitel 3!!:D

2009-12-19 @ 17:51:33
URL: http://mollyssagor.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0