.. . . -

Roll Credit’s intervju med Robert

Twilight stjärnan Robert Pattinson avslöjar varför nya filmen Remember Me gav honom en chans att utforska sin mer fysiska delen ...


Utspelar sig i New York under den tumultartade sommaren 2001, Remember Me ser Pattinson stjärna som upprorisk NYU student Tyler, som har svårt att limma med sin far (Pierce Brosnan) efter självmord på hans bror. Finna frälsning i en ny relation med lika oroliga Ally (Lost's Emilie de Raven), Tyler snart finner att lycka är svårt att hålla fast vid ...

Vad lockade dig till den roll Tyler i den här filmen?

Jag läste det efter den första Twilight filmen och jag alltid slags gillade det. Det var alltid på baksidan av mitt sinne och möjligheten kom upp i mellan den andra och tredje sådana, bara en liten tid så kan du bara göra en viss typ av film. Jag försökte komma ihåg alla de små saker som jag läst och det var ganska perfekt.

Behövde inte någon verklig prep tid eller någonting och det var något annorlunda om det. Det passade inte in i en typisk tonåring film typ av sak. Jag hade faktiskt inte läst ett manus gillar det och det verkade ganska realistiskt och jag fann karaktären vara mycket lättillgänglig för mig. Jag hade alltid verkligen är ansluten till det och jag vet inte riktigt varför

Karaktären har ilska frågor och plågas och har problem med sina föräldrar. Har du någon av dessa frågor i ditt liv?

Inte riktigt. Men samtidigt, länkade jag särskilt som de kastade för familjen runt Tyler. Jag kände en massa barn som var oroliga tonåringar och du träffa deras familjer och de är alla bara säger "jag vet inte vad hans problem är". Alla familjer verkar riktigt trevlig och stödjande omkring dem och det är detta okända.

Du har denna energi och du inte vet var du ska placera det. Jag tror att anledningen att han har problem med sin far och inte hans mor är han vet att hans mor är inte stark nog att ta den. Om han plötsligt började attackera henne, skulle hon bryta bara och Charles, hans far, är fortfarande en kämpe så han alltid kommer att kämpa mot honom. Men tror jag inte jag har några särskilda problem själv i detta avseende.

Var det svårt att få sin karaktär när du sköt i New York och det fanns massor av Twilight fans att bli galen omkring dig?

Kind of. I början var det. Sedan ungefär halvvägs, jag plötsligt fick en uppenbarelse om det. Jag vet inte vad som hände, men det är bara att lära sig att blockera ut saker. Men i början var det bara driving me insane speciellt för en karaktär som går förlorad och antas att leta efter saker hela tiden och du kan inte titta upp eftersom plötsligt alla (kamera) fönsterluckor snabbare och du kan inte le eller uppföra sig normalt men du bara måste vara mer disciplinerad när det.

Denna karaktär inte bär några likheter med Twilight's Edward Cullen. Jag undrar är du orolig för att bli typecast som grubblande, sårad hjälte?

Jag kanske bara är grubblerier och sårade. Jag är bara att inse att. Nä, är jag inte. Du tar bara små steg. Jag är alltid medveten om hur människor kommer att se så att du har slags fick gå halvvägs. Om jag gjorde något att spela en 400 kilo kvinna människor förmodligen kommer att döma det hårdare än andra människor som har gjort karaktär delar för 20years. Inte i ett beräknat sätt men alla projekt jag gör verkar vara liten baby steg mot andra saker. Det jag ska göra nu [Bel Ami] är helt annorlunda i vissa avseenden, men samtidigt, det fick mycket intensitet. Det är vad jag gillar med bokstäver.

Har folk bedöma ditt arbete annorlunda efter Twilight filmerna?

Ja, jag tror folk gör döma saker annorlunda efter Twilight filmerna. De ser det annorlunda men jag menar det finns inget du kan verkligen göra åt det. Jag tar hänsyn till detta mer nu än jag brukade. Gör Dali sak [Little Ashes], när jag gjorde det, jag tror inte att någon någonsin skulle se det. Det är en mycket annorlunda plats att vara på när du tror att du gör en film som ingen kommer att se, du är inte rädd för att experimentera med saker.

Remember Me har stunder av våld, var du orolig för detta och ditt kändisskap?

Nej, det var mer om reaktionerna efter (det slumpmässiga våldet). Sättet han behandlade slumpmässiga händelser. Små bitar skars ut av det men jag minns efter den första kampen med Chris Cooper's karaktär var hans mamma säger "du behöver för att stämma polisen" och jag var som "för vad?" Han inte riktigt omsorg. Ja, åtminstone, få en ursäkt och jag var som jag inte tror att du kan stämma polisen för en ursäkt ".

Det var snällt av denna blasé attityd, även om det varit han som har varit den som skadas. Jag har alltid anknytning till det. Tittar tillbaka i tiden och agg med, jag vet inte riktigt göra det. Sättet att hans våld kommer ut också, det är ologiskt. Det är inte mot riktigt legitima mål. Jag typ av rör detta. När du har en spasm i raseri det går, nästan oundvikligen, att den fullständiga fel mål och det får du mer problem. Så det är bättre att behålla den kedjad hela tiden.

Vad var det som handlar med Pierce Brosnan, som spelar din far?

Jag tror att min relation med min pappa är opposite.With Pierce, den del som skrevs så mycket mer kontrollerande. Han var otroligt arrogant i skriptet. Och verkar Pierce som en riktigt trevlig kille och han läste karaktär som "han är inte en hemsk människa. Han är inte ett monster "och att helt ändrat vad Tyler relation är med honom. Du tittar på en kille där du vet att publiken kommer att tänka "han är okej" som är slags intressant.

Den här killen Tyler är uppror mot ingenting. Du bara anfalla eftersom du vet att han kan attackeras och han kommer att hålla upp efteråt men Pierce var stor. Jag hade ingen aning om vem de inte tänkte kasta i denna del och när [de berättade för mig] Jag gillar "Det är en tuff handling att följa". Men jag tror han var ganska perfekt för det.

Och var det skrämmande att arbeta med Chris Cooper som Emilie karaktär tuffa pappa?

Ja, jag vet inte hur jag skulle känna om jag verkligen hade något att kämpa emot att göra. Jag blev slagen ständigt upp honom! Men, ja, det var ganska skrämmande. Det är mycket svårt att strypas. Det är verkligen svårt att se ut som det faktiskt händer eftersom han var så vänlig att göra det också. Om du bara blivit strypt ingenting egentligen händer. Du typ bara för att stå där. Jag experimenterade med mig själv precis innan vi sköt den. Jag vet inte riktigt vad de står inför är att representera att strypas.

Blev du skadad i just den kampen scen?

Åh nej, inte alls. Det enda som jag skadar mig själv på var lite de som skurits ut ur filmen där jag liksom vänt sig efteråt ur min egen maktlöshet i denna kamp. Du går in i stora konflikter och till slut blir helt förstörda av din konkurrent. Jag skulle slå mig efteråt i en liten stundens ingivelse sak som de som skurits ut ur filmen. Jag slog mig så hårt, jag hade så mycket smärta för resten av fotograferingen. Det var det dummaste jag någonsin gjort.

Hade du några problem med New York Bronx accent?

Jag växte upp tittar på amerikanska filmer. Jag lärde mig att agera, att oavsett omfattning, genom att titta på amerikanska filmer mycket mer än engelska sådana, så jag liksom på många sätt, känna sig mer bekväm att tala inför en amerikansk accent. Det känns mer verkligt för mig på många sätt.

I skymningen franchise du arbetar med en mycket yngre aktörer. Än Emilie, aktörerna i denna film är lite äldre. Är det annorlunda att arbeta med äldre aktörer?

Ja. I många sätt är det annorlunda, eftersom när du arbetar med ungdomar det är som om du ska på resan tillsammans. Allt är nytt för dig. Medan om du arbetar med erfarna människor, de är mycket tydligare om vad de vill göra eller ta med till jobbet redan från början som är riktigt bra på något sätt. Men på samma gång, de är mycket villiga. Chris och jag skulle skriva om scenen när vi slogs mot varandra under lunchrasten precis innan. Jag jobbade aldrig med någon som verkligen är bunden till vad de vill göra och det är det. It's really good båda hållen.

Sweet words 'w'

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0