.. . . -

New Blood kapitel 17 : Komma ifrån

Del 2 Renesmee berättar :

" Jag är så glad att du är här Jake " Sa jag återigen , Jga måste ha sagt det fem gånger nu på bara tio minuter .
Jacob och jag hade gått iväg lite för oss själva men självklart var pappa inte speciellt glad över det men mamma hade sagt att det gick bra .
" Jag med Nessie " skrattade han " Du har sagt det några gånger " fortsatte han fortfarande med ett leende på läpparna . " Och jag tänker säga det tills jag har börjat låta det sjunka in " Sa jag i sag nochalant ton.
" Har det hänt nåt i Forks och La push ? Jag har sån hemlängtan så jag snart rymmer här ifrån " Precis när sagt den sista meningen fick Jake en smått road blick . " Nej , Jake inga såna idér " Sa jag skarpt när jag forstod vad han tänkte på.
" Varför Nessie ?" Sa han och kollade mig djupt i ögonen . " Hah , om du vill träffa mig tills allt det här är över så kanske vi ska vara liter seriösa och inte hitta på nåt " fnös jag .
Jacob gav i från sig ett högt skratt " Vi betyder Jag i detta sammanhang va ?" skrattade han . Jag nickade " Japp , det gör det " Sa jag ärligt . " Jag ska skärpa mig Renesmee " Hans leende försvan " Bara det att jag saknar dig för mycket ...Det är allt. " Sa han och det sved till i hjärtat . Jake som så ofta såg så osårbar ut , men inte det just nu när han såg på mig med en gnutta sorg i ögonen . Han led , mer än jag gjorde . " Åh Jake " Viskade jag och kramade om honom . " Jag saknar dig med " mumlade jag och tittade upp på hans ansikte som studerade mitt innan jag gav honom en mjukt ,  kort kyss. " Jag vill att allt ska gå över " suckade jag " Även om det inte hänt speciellt mycket så kommer det snart att ... Det otäcka . Jag känner det ända in i märjen " fortsatte jag .
" Nessie , En sak kan jag lova dig att ingen kommer att skada dig , det tilllåter jag inte . " Sa han med liter tillgjord röst troligen för att muntra upp mig , men det funkade inte just nu . " Jag oroar mig i speciellt mycker för min egen del" Sa jag och Jake brast återigen ut i skratt vilket irreterade mig lite." Vad ? " väste jag och släppte taget om honom för att se hela hans ansikte . Han svarade när han hunnit hämnta andan " Du är så lik Bella så det är skratt retande !" Hon sa precis så förut en gång " frustade han innan han såg mitt ansikte . När han såg det teg han direkt . " Nessie , mig behöver du inte oroa dig för inte nån annan heller , Vi är en familj och nåt jag lärt mig är att familjen ställer upp för varandra oavsett vad som händer . " Han var så seriös att jag nästan häpnade . Vilket samtidigt kändes bra . Då menade han det. " Vi kanske ska gå tillbaka ?" undrade Jake. Jag släppte Jake med blicken och fick en smärre chock det var ju mörkt eller ja , för en människa skulle det vara det men nu var jag bara hälften så. Jag nickade till svar på Jacobs frågade och vi gick tillbaka hand i hand . " Du svarade inte på min fråga , har det hänt når speciellt ?" frågade jag igen och Jake svarade " Nja inte dirket i har försök t spårat upp den där Garcia eller vad hon hette.  Annars iget speciellt" svarade han och ryckte på axlarna " Är inte det rätt meningslöst att ens försöka spåra henne , hon lämnar ingen doft efter sig " muttrade jag med stel stämma. " Man kan aldrig spåra på andra sätt till exempel hur det ser ut i skogen ...Hur löven ligger och så vidare " Han log lite blekt och vi kunde nu se Tanyas stora gula hus.
När vi gick in satt alla och pratade , Cassidy pratade världigt med med Eleazar och Carmen , vilket jag egentligen inte var så chockad över , både Cassie och Eleazar hade tillhört volturi och jar hörde jag ytra frågor som " Hur mår Aro ." , "Hur reagerade dom när du lämnade dom?" och " Har dom gjort nåt åt..Bla bla bla " Jag och Jake satte oss själva i en av tvåsitts sofforna med sammanlänkande händer .
Varken Jacob eller jag sa nåt direkt . Jag bytte några ord med Tanya och Cassie då och då . Fick en blick då och då av Benji som han studerade mig med . Som om nåt var fel eller nåt.
" Skulle det funka ?" Sa pappa plötsligt , Jag förväntade mig att han kanske kommenterade nåt Benji och Eleazar sa men han tittade på Jacob som ryckte på axlarna "Jag vet inte ... Det var bara en snabb tanke " mumlade han och kramade min hand lite hårdare " Vadå för nåt ?" Frågade jag när alla sneglade lite på mig och Jake  men ingen svarade .
" Vart hade du tänkt dig att hon skulle kunna va ? Om dom tror att hon är här , men skulle dom få för sig nåt skulle det åka till Forks igen och undersöka huset och Charlie där har hon vart nyligen . " Sa pappa utan att ens titta på mig .
" La push ? Hon har inte vart där på länge nu , hennes doft finns inte där ."  Han log lite snabbt innan han vände blicken mot pappa igen . " Vänta , pratar ni om mig ?" Utbrast jag .
" Japp " svarade Jacob enkelt utan att fortsätta . " Men om dom har huset här under uppsikt då ? Utan att vi vet om det . Det behöver inte vara Garcia eller Hope . " Mumlade Cassie . " Tanya , du råkar inte ha en blondperuk?" skrockade Jacob . " Jag vet inte ... Kan kolla .." sa hon och försvann upp för trappan .
" Snälla Jake kan du berätta vad ni pratar om ?" Han svarade inte utan pratade bara med pappa och Cassidy som verkade förstå precis vad det var allt handlade , inte konstigt pappa har sin talang och Cassie kan "ta" hans talang.
" Jacob Black " morrade jag när jag inte fick nån respons . " Sa du nåt ?" frågade han oskyldigt vilket fick mig att himmla med ögonen . " Vad pratar ni om ?" suckade jag och vart smått irreterad .
" Vi planerar på hur vi kan få bort dig här ifrån. Att du kanske inte ska stanna på samma plats för länge... " Pappa avbröt honom" Eftersom dom antagligen har nån som vet mycket om oss eller har en duktig spårare . "
" Okej , och ? Vad hade ni tänkt er att jag ska ta vägen ?" Frågade med sarkasm .
" La push " Sa Jake snabbt och ivrig och mamma log liter blekt . Vilket fick mig att undra varför ...
" Men det beror ju på hur Tanya och dom tycker ..." Sa pappa och vände blicken mot Carmen Eleazar och Tanya som precis kom ner . " Edward , Vi msåte tänka på Renesmees bästa och , tja .. Det kan bli för farligt om hon stannar här för länge. Så vikanske ska växla lite och jag hittade ingen blodperuk men en svart .och inte samma längd men man kanske kan fixa det ?" Sa Tanya och vissade upp den ,enligt mig hemska peruken.
" Mot supermarket butiken " utbrast Benji och gjorde det där klassiska ljudet tudertut , aja . Roligt var det .

" Får båda ni plats här ?" frågade Tanya  och studerade Jakes storlek och sedan sängen som han skulle sova i .
" Ja för tusan ..Och ...Ermmm ..Tack " Sa han och fick angstränga sig för att låta artig . Tanya log stelt men det såg ändå artigt ut innan hon stängde dörren bakom oss . Jag sov nästan i min egen säng . Eftersom pappa vägrade att vi skulle dela säng fick vi sova i två olika . Det var nästan så att vi skulle få sova i två olika rum men Tanya ville inte det eftersom hon inte visste om han var rumsren ... Ett skämt Jake och hans vänner ofta får höra av våra vampyr vänner.
Jacob sov nästan själv kunde jag inte ens slappna av i lilltån.
Det händer för mycket . Om en vecka ska jag till La push , just det har jag inge emot just att det skulle bli så drygt , åka fram och tillbaka till en massa ställen . Alice hade ringt och sagt att dom inte hittat nåt spår efter tvillingarna eller nån annan, inte heller kunde hon se nåt krig inom snar framtid vilken gjorde mig lite beskymrad hur längde skulle detta pågå ? Hade Amun nåt med det att göra ? Jag litade inte på honom ..Alls. Men Carlise gjorde det och då gjorde resten det . Jag fluffade till kudden innan jag la huvudet på den och försökte sova vilket gick rätt snabbt eftersom tårarna som rann för kinden sövde mig lite.

Jag visste inte vart jag var eftersom allt bara var mörker ..Mörker och tystnad.
Jag hörde inte mitt eget hjärta inte heller min egen andning . Jag kände ingenting
ingen mark under fötterna och jag vände blicken ner svävade jag . Jag flög .
Men synen jag också fick var inte lika lycklig .
Jag såg en stor brasa med nåt i . Kroppar . Jag flämade till av skräck när jag såg vilka det var .
Mamma , Pappa, Benji och Cassidy  dom låg överst men under dom låg dom andra , Alice , Esme , Rose ,Emmett
Jasper och  Carlise . Jag kved till när jag även kände doften av blod , Den ljuvligaste doften någonsin men jag
kände inte igen den . Jag svävade och följde doften och när jag såg nåt stort lurvigt rödbrunt försvann allt.

Jag satte mig käpprätt upp i sängen med ett skrik . Jake ramlade ur sängen med en duns men reste sig snart och satte sig på kanten av sängen . "Nessie , hur är det , mår du bra ?" viskade han ängsligt innan han kramade om mig . " Lugn Gumman det var bara en dröm " viskade han . Dörren öppnades och pappa och mamma och själv klart resten stod nu i dörren och kollade in . " Men Nessie , vad har hänt du ser helt förstörd ut " Utbrast mamma och började smeka mitt ansikte . " D..Det var bara en d, dröm " mumlade jag . Mamma trodde det var ett svar men jag försökte bara övertyga mig själv. Mamma kramade om mig och började nynna på vaggvisan papa gjort åt mig och jag vart snart lugn igen men inter trött. " Somna om gumman " tröstade hon . Det var bara hon kvar nu . Och Jake såklart . Jag nickade och la huvudet på kudden igen.
När mamma stängt dörren upptäckte jag att Jake fortfarande satt vid mig .
" Hur är det ?" frågade han och smekade min kind och han gav mig min blick.  " Inge vidare .."mumlade jag och en tanke for upp i mitt huvud " Jake , du kommer aldrig lämna mig va ?" mumlade jag och Jake stirrade oförstående på mig . " Va ?" frågade han mig bara . " Svara bara på frågan " insisterade jag och hävade mig upp på armen .
" Renesmee Carlie Cullen, jag kommer aldrig lämna dig . Inte förren du ber mig att gå . " Sa han innan hans läppar snudades vid mina . " Sov nu Nessie , Vi båda behöver  det " mumlade han som fortfarande smekte min kind .
" Ja , det gör vi " Sa jag och log prövande lixom han men hans leende var mer innerligt.
När Jake började snarka efter ungefär fem minuter smög jag mig fram till hans säng som var lite liten för honom och jag la min hand mjukt och försikigt på hans kind. " Du kommer att lämna mig , när jag behöver dig " viskade jag för mig själv samtigt som en tår rann på min kind .Igen. Jag reste mig upp och gick till min säng igen och kröp ner under täcket och skulle precis somna " När jag behöver dig " upprepade jag för mig själv igen innan jag somnade.


Sweet words 'w'

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0