.. . . -

New Blood Kapitel 11: Kontroll problem

Kapitel 11 Cassidy Berättar.

Jasper hade ett fast grepp om mina hanleder men jag kunde inte tyggla mig , det brann i i halsen efter Leahs blod.
Jag kände smaken av mitt gift i munnen.
Både Jasper och Emmett höll mig i ett fast grepp , Jasper i handlederna och Emmet hade slagit armarna runt min midja -när jag nästan hade slagit mig låss från Jasper-Medans jag  försökte skaka av mig dom men samtidigt motstod jag den impulsen. Ett inre krig på gick i min kropp, moralen mot instinkter och törst. Jag visste inte ens vilken som ledde kampen just nu det ända som fanns för mig nu var Leah som satt på andra sidan rummet , hennes armar och ben skakade hejd löst och hon skulle kunde förvandla sig när som helst nu men skakningarna på värkade även blodets fart i hennes kropp som fick mig att vrida mig ännu mer av törst . Jag kände Emmetts grep bli lössare och det törstade djuret inom mig flinade . Jag var vagt medveten om rösterna runt omkring mig .
" Sam be alla att försöka sitta still, rör ni er för mycket blir det för mycket för henne . Hennes instinkter är i krig nu . Insturerade Edward .
" Det är inte så enkelt " snäste Sam tillbaka .
" Snälla , försökt " vädjade han.
" Jasper !" röt Emmett i mitt öra .
" Vad ?" morrade han till svar. " Varför gör du inget ?" väste han till Jasper .
" För i helvete Emmett hon är ju emun mot våra talanger din idiot "
Jag fick samtidigt mitt i kriget inom mig en belåten känsla , så Jasper kunde även göra folk arga på varandra. Emmett släppte taget om min midja för att knuffa till Jasper samtidigt som han röt något åt honom . Jag knep ihop ögonen och försökte vrida mig slåss men när jag öppnade ögonen såg jag Benjis orangeaktiga ögon och han lagde sina händer på mina kinder och jag ryggade intiktivt mot den samtidigt önskade beröringen .  Han verkade inte bry sig om mina  kraftiga kramp liknade rovdjurs rörelser alls . Han såg mig bara i ögonen och fångade upp min blick varje gång jag försökte vände blicken mot flickan.
" Gör det inte okej , Du vill inte skada någon Cassidy ..Ingen alls " mumlade han lugnt och mjukt och jag fick mer kontroll över mig själv .
" Såja , såja  . Lugna dig Cassie " Fortsatte han men jag vred mig fortfarande för att komma låss och försökte få se mitt önskade byte . I ögonvrån lagde jag märke till att Carlise , Edward, Alice och Bella strirrade förbryllat på mig, Benji och Jasper . Mitt törstade jag funderade på hur jag skulle ta mig förbi dom , dom stod längst väggen mellan mig och Leah . Men Benjis ögon fånga återigen mina tankar och jag stannade upp och blinkade förbryllat med ögonen . Det brann fortfarande i halsen jag ville fortfarande ha Leah , men det var som att ..som att Benji kunde kontrollera mig som en docka. Jag visste nu vilken del av mig som hade vunnit ... Jag stod blixt stilla, Jasper höll mig fortfarande i ett fast grep men tog i allt hådare så han var berädd om jag skulle börja slita mig låss igen , Benji såg mig i ögonen och alla stirrade på mig. Precis alla . Till och Nessie som hade vaknat utan att jag märkt det..Hur mycket hade hon sett ?
" J, Jag.." Stammade jag " Förlåt mig " andades jag innan jag sprang ut genom dörren. Jag hade skämt ut mig totalt inför alla . Cullens skulle aldrig lita på mig igen ! Jag borde låsas in.
Jag  visste att Benji sprang efter mig lixom Carlise lite längre back, Jag visste även att dom skulle springa efter mig tills jag stannade. Jag suckade och stannade motvilligt . Jag vågade inte se på dom jag visste vilka uttryck dom skulle ha , skam,  besvikelse , sorg och ilska.
" Cassie ?" mumlade Benji och jag vände motvilligt blicken mot den vackra gestalten och betrackade dom misstänksamt .
Varken han eller Carlise såg ut som jag trodde dom skulle göra , mer oroliga, häpna , förbryllade.
"Ja " viskade jag .
" Hur mår du ?" frågade Carlise.
Jag drog ett djupt andetag.
" Inge vidare " mumlade jag och Benji skrattade lite lågt.
"Snälla , säg inte att du skäms eller tror att vi är arga " skrockade han och jag gav hon en iskall blick .
" Men det gör jag " pep jag .
" Cassidy " Log Carlise " Ingen är arg på dig , inte ena Leah . Dom visste att du hade det jobbigt" sa Carlise varmt .
" Men det ändrar inte mina känslor Carlise " muttrade jag .
Carlise bytte ämne.
" Vad gjorde du ?" frågade han mig och jag mötte oförstående hans blick . Han tog ett steg närmare .
" Du gjorde Emmett arg med hjälp av Jaspers talang va? "
" Carlise det visste du ju om att jag kunde göra. Men ja jag ville inte göra dom illa det " Jah avbröt mig när jag såg att Carlise blick vart ofokoserad men han gjorde artigt en gest att jag skulle fortsätta.
" Det är så jag har blivit tränad från den dagen jag skapades i stortsätt. Istället för att försvara mig kroppen ska jag göra det med min talang . "
Carlise tysa fråga verkade inte besvarad.
" Det var inte det du menade va ?" gissade jag. Han skakade lätt på huvudet .
" Det var inte det jag undrade . Jag facineras över hur du kunde styra dig så bra när du var törstig ditt kroppspråk var som en nyfödd vampyr . Men samtidgt var du fortfarande medveten om din handlingar. Nyfödda bryr sig inte om man dödar någon.. Förstår du vad jag menar "  Undrade han och jag skakade på huvudet .
" Nej det gör jag inte , jag är ingen nyfödd ."
Sen sa det klick .
" Du undrar hur jag bry mig om er när jag blir galen som en nyfödd?" Jag höjde tveksamt på ena ögonbrynet.
" Ska jag vara ärlig vet jag inte . Har det med moral att göra ..?" Nu var det min tur att fråga .
Han ryckte på axlarna " Edward hade också några frågor men det tar vi sen . Jag antar att du vill och behöver jaga också " kontaterade han.
" Hallå! Jag trodde det var Edward som kunde läsa tankar " utbrast jag. Carlise skrattade och sprang tillbaka medans Benji stod kvar .
" Vill du ha sällskap ?" frågade han med ett flin , ett ängalikt flin.
" Visst " Jag försökte låta nochalant men vet inte om jag lyckades . Vi spårade enklt upp en flock hjortar vi fällde en var sin innan flocken ens hunnit anna faran. Min andra hjort var snart slut när Benji frågade: " Du svarade aldrig " Han fick en svag rodnad som bara vampyrer kunde se.
" Du har aldrig frågat nåt , eller ?" frågad jag honom.
" Jo" nickade han ivrigt och tog ett steg närmre mig . " Precis innan du reste till din kusin."mumlade han. Ojdå Hade han inte sett och hört? Men jag fortsatte låtsas som att jag inte visste vad han pratade om och ryckte på axlarna i en ovetade gest.
" Jag frågade om du ville gifta dig med mig . " svarade han .
" Det gjorde jag visst! " utbrast jag högt. " Jga nickade och ropade när jag gick mot vagnen. " Tillade jag. Det ryckte i hans perfekta läppar. " Okej då" suckade han med ett leende och gick ner på ena knät . Hjälp !.
" Vill du Cassidy Davies Cullen göra mig den äran att bli min hustru.?" frågade han helt nonchalant. Hade jag vart människa nu hade jag svimmat. Vilket verkade helt ologiskt eftersom detta var deja vú. Jag upptäckte efter några sekunder att jag stod och gapade och fick tänka ytligare några sekunder för att minnas för jag stänger munnen.. Benjo reste sig smidigt upp och lagde denna gång bara en hand på min kind hans tumme smekte mjukt min kind och jag kunde inte motstå impulsen att pressa min kind mot hans hand." Du behöver inte svara nu , men låt mig inte vänta över hundra år den här gången " flinade han innan han kysste mig och när våra läppar snuddade varandras började jag tänka på Demetri vilket fick mig att stelna. Jag stod där som en staty . Han hann avbryta kyssen innan jag kom på hur man besvarar en kyss.
" Vill du jaga mer ? " frågade han och nervositen som hade bubblat upp i mig försvann.
Jag nickade jag snörpte diskret på munnen.
Det var det de...Jag suckade tungt och Benji gav mig en nyfiken och frågande blick jag skakade bara på huvudet och log och sprang förbi honom och vi sprang tillbaka mot huset. Men jag stannade på andra sidan floden för rädd för att gå in om dom fortfarande var kvar men jag kände i och för sig inte vargdoft...Okej bara en men det var från Jacob vilket inte räknades ..Han var där Nessie var.
Benji fortsatte i samma fart och jag efter lite långsammare . Skönt dom var inte kvar.
Självklart kändes det som att allas blickar vändes mot mig när jag kom in i huset .
Jag satte mig nervöst i soffan bredvid Nahuel och Niktita.
Renemsee och Jacob syntes inte till , det var visst inte bara jag som reagera på att dom var borta .
" Cassie , såg du var Nessie och jycken är ?" frågade Rosalie och grimaserade när hon sa Jacobs "smeknamn"
" Nej , det gjorde jag inte " mumlade jag.
" Kan du hämta dom ? Jacob ville göra Emmett sällskap under matchen " kvittrade Alice så Rosalie inte han säga det hon troligen skulle ha sagt.
"Visst " svarade jag och gick ut igen.  Det skulle bli enkelt att hitta Nessie och Jacob , den bästa spåraren i världen hade lärt mig . Va tusan.
Vad sjutton var det med mitt huvud? Samtidgt rev det lite i bröstet när jag jag tänkte på honom.
Jag skakade på huvudet  för att kunna kocenstrera på min lilla  uppgift . Jag kollade på mitt armband ur som satt över mitt handsmycke med familje vapnet på.
Det hade inte ens gått  en minut . Wow , det var något av det bästa med detta liv ..att man kunde tänka på en massa saker samtidgt och snabbt.
Jag fick snabbt upp deras doft som ledde till Bellas stuga . Jag hade bara vart här två gånger men mindes det såklart...vampyr hjärna.
Jag knackade på dörren men ingen svarade , jag visste inte om jag skulle gå in så jag knackade igen. Ingen öppnade.
Jag suckade och gick in genom dörren och gick mot Nessies rum . Jag stannade i dörröppningen och harklade mig högt. Jacob föll av sängen och ner bakom sängen av överraskning och Nessie var snabbt med att dra upp sina shorts som hade vart i knävecken och vred linnet som satt på sniskan.
" Ett tips , stäng dörren " flinade jag och Jake gav mig en smått irreterad blick och jag vände mig om men kom på en sak så jag fick vände mig om igen " Justde , matchen börjar snart Jake" Jag flinade brett när jag gick därifrån.
" Ensamma va?" hörde jag Jacob muttra till Nessie .

Jag satt lite roat i soffan när Jacob och Nessie kom in ihuset . Nessie tog fram ett pappersark och en svart penna.
Och skrev något och det gnisslade om den torra pennan och gav mig pappret.

-Har du sagt något till pappa eller mamma ?!!!!!!

Jag himlade med ögonen och tog pennan hur hennes hand .

-Hah , nej det har jag inte ... Vad har dom med det att göra ? Skrev jag till svar och ryckte på axlarna och tog upp min bok igen men snart låg pappret över boken igen

-Vi skulle inte , vi lixom bara ..hrrmm .... Pappa och mamma tillåter ingen ... tja..

- Fysik kontakt ? Frågade jag på pappret .
Hon grimaserade och nickade .

" JAAAAA!!!!" Vrålade Jacob och Emmett i kör så att både jag och Nessie hoppade en meter upp i luften och gav ifrån oss två gälla skrik . Nahuel och Lenita skrattade , och självaste Niktia vek sig dubbel .

" Vad gör ni ?" snäste jag och glodde på Emmett som bara flinade.
" Cassie , tappa inte kontrollen igen nu...det räcker väl med en gång per dag " skrockade han. Det var som ett knivslag i magen . Jag blängde på honom genom smalla ögonspringor och han flinade. Jag vände mig om och fortsatte att läsa min bok.

En dag kommer jag skada den dör irreterade vanpyren till sportfåne tänkte jag innan jag sögs in i boken igen.



Sweet words 'w'
Postat av: erika

Gud vad bra ;)

2010-01-25 @ 20:25:47
URL: http://thetwilightfanfic.blogg.se/
Postat av: Erika

Såå bra! :P

2010-01-26 @ 16:49:39
URL: http://lovevampires.blogg.se/
Postat av: Stine

Såå bra <3 och jag vet fler som också tycker det ;D

2010-01-29 @ 17:47:52
Postat av: Stine

när kommer nästa kap Längtar <3

2010-02-01 @ 16:26:20

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0