.. . . -

New Blood Kapitel 14 del 1: Ja

Cassidy berättar:

" Hur känner du dom sa du ?" frågade Benji igen . Jag suckade ..Igen .
" Dom tillhörde volturi förut och som tränade mig till att slåss men jag gillade dom aldrig . Sen var dom avundsjuka på min talang ." Jag ryckte oberört på axlarna och vädrade i luften för att hitta ett nytt byte . Benji hade tjatat dom Garcia och Hope i snart fyra dagar ... Inte ens när vi jagade kunde han knippa käft .
Han stönade högt när jag började springa och han följde tätt efter men jag var snabbare , mycket snabbare . Edward som hade vart snabbast i familjen Cullen var inte det längre . Visst fick jag springa i full kraft för att springa om honom när han sprang sitt snabbaste också men jag är snabbare .
Mitt i steg flög jag på en hjort innan den ens hunnit uppfatta faran.
Benji stod lutad mot en gran och väntade på att hjorten skulle ta slut. Jag log varmt mot honom när jag lagde armarna om hans midja. Han gjorde samma sak och la hakan på min hjässa. Jag kunde inte låta bli att dra ett djupt andetag genom näsan för att känna hans underbara doft.
" Ja " Sa var allt jag sa och Benji först till lite .
" Ja , vadå ?" frågade han och det gick inte att undgå leendet på hans perfekta läppar.
"Ja som i att du vill gifta dig med mig ?" förtsatte han . Nu såg jag honom i ögonen . Han hade sina händer på min midja och jag mina armar om hans axlar .
Jag nickade på huvudet och kände hur mitt blonda hår gungade till . Det är en rätt lustig känsla ...
" Jaaa !" Utbrast han och svängde runt mig i luften som pappor brukar göra med sina barn för att få dom att le när dom är ledsna. Han skrattade och lät mig komma ner på marken men jag hann inte ta ett andetag innan han ivrigt pressade sina läppar på mina med sån kraft att vi föll baklänges. En hysteriskt fnittring slak ur mig och jag slänge handen öve rmunnen, av ren reflex.
Han skratta och tog bort min hand och att kunna ge mina läppar en mjukt , ljuv kyss. Jag satte mig upp och drog mina fingrar över hans ansikte. Han lyfte handen och började plocka löv från mitt hår.
Jag synade mina kläder . Jag hade ett pärkgrått siden linne på mig och ett var blekta jeans och ett par stilet stövlar som gick upp till knäna . Mitt hår hade varit uppsatt men Benji hade inte tilllåtit det speceillt länge .
Han reste sig elegant upp och sträckte ut ut handen för att hjälpa mig upp . Men jag dissade i handen och reste mig upp utan så mycket som ett stön . Finns fördelar att leva i evighet.
" Vänta bara tills Alice får reda på det här " skrockade han och skakade roat på huvudet och flinade mot mig , först trodde jag att han flinade åt mitt hår som måste se ut som ett fågelbo men sen kom jag på . 
Alice älskar fester okej älskar är en underdrift men kommer inte gå något annat ord .. Åh nej ... Alice - Bröllop -Fest ...
Nej , nej ! Visst hade jag velat haft ett stort vitt bröllop men det var som människa . Ett stort fint vitt bröllop utan mina mor och far skulle inte bli bra . 
" Va " andades jag stumpt , Han skrattade . 
" Du ville ju ha ett vitt bröllop " Skrattade han och kramade om mig . Oj , då han kom ihåg det . 
" N , nej jag vill inte ha ett stort bröllop " snäste jag irreterat och han bakade ett steg av kraften i min annars ljusa , flicka röst som plötsligt lätt som en grinig tjurkärings . 
" Det var förut ! Jag ville inte ha ett stort , vitt , kungligt bröllop utan min mamma och pappa " Förklarade jag och började tänka på en recerv plan . 
" Jaha , hur vill du ha  det ?" frågade han försiktigt . 
Jag tänkte ytligare en stund , kanske i en minut . 
" Hmm... Vi kan ...åka till Vegas " flinade jag men han såg inte lite försjust ut i min , enligt mig superliga idé.
"Vegas ?" frågade han mycket skeptiskt och höjde ena ögonbrynet . 
Jag ryckte på axlarna och log på honom . Han skrattade åter igen och skakade på huvudet som att jag var dum i huvudet men lät det vara . 
Jag fattade hans hand och vi gick i männsklig takt tillbaka till vårt hem.  

" DU SKOJAR !" utbrast Alice när hon och jag gick i supermarket butiken i Forks .
" Scch !" fräste jag och himlade med ögonen . Jag visste precis vad hon sett . Mig i en vacker vit klänning slöja , kyrka och allt annat bröllops grejs . Usch .
" Varför har du inte sagt något " pep hon och försökte kontrollera rösten så den inte skulle gå i två olika oktaver .
Jag orkade nästan inte bry mig . Det här var nästan första gången jag var ute bland människor sen jag slutade med min ..första .ermm diet vilket gjorde mig osäker . Djurblodet var fortfaramde konstigt för mig och när jag livnade mig på människor var det inte samma sak , inte samma sorts törst som nu när jag inte druckit människoblod på mellan två till tre månader var det världigt frestande att gå tillbaka till den dåliga vanan.
Det skulle dröja innan jag skulle kunna gå i skolan.
" Hallå Cassie " kvittrade Alice bredvid mig .
" Eh , va ,Förlåt Alice vad sa du ?" frågade jag och lade ner flingorna som Nessie skrivit ner på listan .
Alice himlade med ögonen " Jag undrade vad du skulle ha på dig ?" flinade hon . Herregud så jobbig hon kunde va !
" Jag vet vad du tänker och att vara irreterande är en gåva " skrattade hon innan hon försvann in i mejeriavdelningen .
Jag skakade på huvudet och följde efter fullt medveten om att folk stirrade på mig . Synd att Edward inte var här ...Skulle så gärna vilja veta vad dom tänkte .. 'Vem är tjejen med Alice Cullen ?'
Alice skuttade fram till mig och stoppade ner fem nya saker i vagnen .
" Det var allt " sa jag och studerade varorna i vagnen " Hur kan hon äta detta ?" sa jag med en grimas .
Alice ryckte på axlarna " Vem vet , antaligen för att hon gillar männskligmat men tänk så mycket man har missat alla dessa år i vampyr liv . Jag vet inte hur pizza smakar , milkeshake eller nåt sådant " gnällde hon i så låg ton att bara en vampyr , varulv eller skepnadsskiftare kunde höra .
" Håller med , jag har inte smakat det heller " suckade jag och såg henne i ögonen .
" Ska vi betala ?" frågade jag och började rota i min handväska efter pengarna Bella skickat med mig .
Vi gick till kassan och började plocka upp allt på bandet då jag märkte att kassörskan stirrade på mig med sina stora gröna ögon .
" Goddag " mumlade hon när jag ertappade henne med att strirra på henne .
" Hejsan Darcy " Sa Alice artigt ,
" Go, goddag miss Cullen " stammade hon och verkade koncentera sig på att få sträckkoden rätt .
Jag ställde mig på andra änden och började packa i pappkassar .
" Har Carlise adopterat dig ?" frågade hon och hennes stirrande blick var tillbaka men Alice hann förre mig att svara
" Ja , Carlise och Esme har adoperat henne , så hon är vår syster nu "log hon men det var inte artigt längre .
" Åh , Jag trodde han var för gammal för det " svarade Darcy och hennes blick vandarde mellan Alice och mig .
" Nej det är han inte " fräste Alice till svar och tog en av kassarna i famnen tillsammans med sin väska .
Jag log ursäktande mot den förbryllade flickan och tog den andra kassen och gick efter Alice som redan var vid sin bil och packade in allt.
" Sån frekhet " morrade hon och smallde igen baklukan men var troligen någa med att inte ha sönder den .
Jag satte mig i passagerar sättet med påsen i knät och studerade Alice ansikte och såg ur ilskan började försvinna.
" Förlåt " sa hon sedan och såg på jag mig . Jag ryckte bara på axlarna mot henne .
" Du har inget att att om ursäkt för  Alice " försäkrade jag och satte igång cd spelaren.
" Åh den här låten är bra !" hojtade Alice och vred upp och vi sjöng med i låten fast lite högre .
" Okej , Vad hade du tänk dig för klänning Cassie ?" frågade Alice och stänkte volymen .
Jag kunde inte hejda mitt skratt som slank ur mig .
 



Sweet words 'w'
Postat av: erika

Hej. Super braa!! :D



Vet du nåt bra sätt att få mer besökare!? <3

Kram ;)

2010-02-18 @ 14:42:51
URL: http://lovevampires.blogg.se/
Postat av: erika

Hej. Super braa!! :D



Vet du nåt bra sätt att få mer besökare på sin blogg!? <3

Kram ;)

2010-02-18 @ 14:43:18
URL: http://lovevampires.blogg.se/
Postat av: Stine

såå bra! Det är kul när det kom in lite vardagsliv i det hela C:

2010-02-22 @ 21:55:38

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0