.. . . -

Kapitel 8 : Offer


Nästa dag var Mia helt omöjlig . Hon bad om ursäkt så fort Milly inte var i närheten , för att hon inte skulle märka vad som hände . Jag sa att det  var okej och att det var mitt fel men hon ville inte ge sig. Under lunchen fick jag säga till Quil och Jared att skälla på henne och säga att det var mitt fel .
Efter skolan följde Embry med mig hem och träffade då mina föräldrar på riktigt. Vilket jag tyckte va oändligt jobbigt.
Men det ända jag och Embry gjorde var att plugga, kolla film och såna saker . Pappa trodde att det var mycket grövre saker som hände bakom den stängda och låsta dörren . Jag satt nu vid matbordet och petade i korvgrytan mamma gjort. Pappa åt och försökte att se oberörd ut. " Hur är det gumman ?" frågade mamma ängsligt, när hon såg att jag inte åt. Det värsta var att mamma trodde att hon kunnde laga mat men att vi bara ville äta hennes mat vid speciella tillfällen . Vilket egentligen var fel men det kunde vi inte berätta. " Jag mår illa " svarde jag och petade för att slippa stoppa sörjan i munnen . Pappa spände blicken i mig och spännde käkarna. Jag suckade , reste mig och ställde tallriken på diskbänken . Jag gick till hallen och drog på mig skorna och jackan och gick ut . Jag skulle till affärn och köpa bananer, bläbärs soppa och coca cola så mamma trodde på mig . Kanske skulle jah slippa skolan då också .
När jag gick in i affären fångade en man min blick han var likblek röda ögon och påminde och mannen i skogen . Jag stack ner handen i byxfickan och plocka upp mobilen och slog Embrys nummer . Han svarde såklart inte , jag provade med Mias inget svar. Jag gick en lång omväg förbi honom och köpte det jag behövde och provade Pauls nummer också som jag fått under lunchen idag . " Hallå?" Svarde han trött och gäspade. " Paul , Vet du var Embry är ? " sa jag så tyst jag kunnde . " Varför viskar du ?" frågade han och lätt plötsligt klar vaken  " Nån följer efter mig han har r.ö.d.a ö.g.o.n . Stavade jag och hörde hur Paul drog efter andan . " Jake ! " skrek han högt och jag hörde Jake ropa tillbaka " Carro är förföljd . "
" Ursäkta mig, Men kan du hjälpa mig ? " Frågade en röst som sammet , jag ryckte till och vände mig om och vart stel av skräck. " Jag letar efter Stella Lairs hus , Vet du vart det ligger ." Frågade han med ett leende . Jag kunnde inte prata så jag skakade bara på huvudet . " Okej , tack i allafall " spann rösten och försvann. Sen gick han . " Carro , Carolina !" hörde jag nån ropa bakom mig men jag vart inte rädd , jag kännde igen Seths röst . Jag stod fortfarande stilla . " Carro hör du mig ?" Han ruskade på mig vilket fick mig att vakna . " Ja  Seth " viskade jag med skör röst.
" Vad ville han ? " frågade Seth och plockade upp min mobil som jag tydligen tappat i marken .
" Han ville veta " sa jag och svallde hårt Seth la en hand och min axel för att lugna mig . " Han ville vet var Stella bor " Svarde jag sen och kände tårarna rinna ner för mina kinder. Seths ögon vart stora av fasa och tog upp sin mobil . " Hej det är Seth , Leah du måste få dom andra att sammlans nånstans helst inte hos Billy ..okej ? " Jag hörde Leah svara innan han la på och drog ner mig mot stranden och satte mig på en sten . Han gick till vattnet och kupade sina händer och fångade upp vatten i dom . Jag kollade fåraktigt på honom . " Bli inte förbannad på mig nu " sa han innan han stänkte  vattnet i ansiktet på mig. Det fick mig att känna mig bättre till mods . " Seth , jag tror att jag går hem nu , Jag vill kolla så att Stella mår bra . " Sa jag och reste mig . " Nej !" utbrast han och höll mig i armen . Jag kolla strängt på honom. " Sam vill checka av skogen runt huset först och sätta Paul , Jake och Embry på övervakning ." " Men det kan ha hänt nåt " Tårarna började rinna igen . " Nej då skulle jag vara i skogen nu , Jacob har nog redan pratat med Billy och Sue . Dom sitter nog som ugglor och kollar ut genom fönstret plus att Leah är där . " Förklarade han .
Det fick mig att känna mig bättre. Och jag log lite blekt. Seth stelade plötsligt till . Mitt hjärta höll på att flygga ut hur bröstkorgen . Tills han hårda ansikte brast ut till ett leende . " Hör du ?" frågade han och nickade mot skogen och jag tyckte det lät som att en varg yla . " Är det Sam ? " Frågade jag och såg på Seth. " Japp , Kommer snart måste skifta form till varg . " han gick några steg innan han vände sig om mot mig igen " Stanna här ! " Han betonade varje ord och just då lät det som om han skulle vara äldre typ som Brandon. Minutrarna gick  och jag fortsatte stirra på skogen , tills jag såg en gestalt komma ut bland träden . Det var inte Seth utan nå mycket bättre . " Carro ! " Ropade han till mig och vinkade. Jag sprang och mötte honom . Han kramade mig hårt . " Det var han eller hur ?" frågade jag och för tredje eller fjärdegången började jag gråta. Embry kollade mig djupt i ögonen när han nickade med sorgsna rörelser. Jag drog efter andan . Han hade uppfattat hennes doft , följt efter henne sen sett med tillsammans med henne . Han var ute efter Stella .
" Vi ska till Forks nu , vill du följa med eller stanna här . ?" Frågade Embry och la sin varma hand mot min svidande kind . " Vad ska ni göra där ? " Frågade jag honom .
" Har du hört talas om familjen Cullens ? " Frågade han .
" Tja Mia har sagt att dom är som hon fast hundra procent vampyrer istället . " Jag bet mig i läppen . " Ska ni be dom om hjälp ? " frågade jag .
" Dom kan mer om sånt här än vi när det gäller jakt och spåra . Mia vet inte lika eftersom hon inte är lika gammal som dom och har sämre instinkter. " Han fyrade av ett bländande  leende. " Det skulle vara bäst om du följer med , och ta med nåt som är Stellas. " Tilllade han . Jag nickade till svar och tog hans hand och började gå hem . När jag kom hem sa jag att jag skulle till Forks biblotek och kolla efter en bok. Embry mötte mig fem minuter längre bort i skogen .
" Ska vi inte ta bilen ?" frågade jag och hörde ..troligen Quils skratt längre in . "  Det går snabbare att springa . " Sa Embry och lyfte upp mig i hans famn . " Har du nåt som är Stellas ?" hörde jag Sam fråga mig hundra meter bort . Jag tog fram en påse ut jackfickan med en av hennes halsdukar. " Varför har du den i en plastpåse ? " Frågade Jared och kollade misstänksamt på mig . " Jo jag tänkte att min doft kanske gjorde hennes svagare " Förklarade jag " Tänkte att det var bäst att vara säker. " Jared nickade förstående. Sen gick dom några meter längre bort och förvandlades . " Ska inte du bli vovve ? Frågade jag Embry med humor . " Ne , hur skulle jag då kunna bära dig ." Han log och kysste min panna . Det gick så snabbt , vi var vid det stora vita huset på nästan tio minuter . En blek man stod utanför verandan och väntade på oss . " God kväll Sam " Hälsade han artigt log . " Vad för er hit ? " Frågade han och började låta lite ängslig.
" Vi har problem Carlisle" Svarde Sam .  " Kom in mina vänner . " Hans ögon var vaksamma.
" Åh justja, detta är Carolina Lair ... Embrys . " Förklarade han när han märkte att Carlisle kollade misstänksamt på mig .
" God dag Carolina, Mitt namn är Carlisle. " Presenterade han säg och sträckte fram handen vaksamt. Jag ryckte till och gick närmare Embry  av de oväntade rörelsen . " Åh förlåt mig Carlisle, Carolina . Jag måste ha glömt berätta att Cullens inte dricker männskilgt blod. " Sam mötte Carlisles med skam i blicken .
" Följ med in . "  Sa han och gjorde en rörelse mot dörren . Vi gick in först och när vi kommer in ser jag en rad otroligt vackra människor. Jake gick fram till en lite tjej hon såg ut att vara runt tio år och kysste hennes panna och satte sig vid henne och pratade .
" Carolina detta är min fru Esme och detta är Emmet , Rosalie , Jasper , Alice ,Edward , Bella och hon som sitter i Jacobs hos är Nessie , Edwards och Bellas dotter . " Förklarde han och log .
" Vad har hänt Sam ? " Fågade Esme från köket. Alla vände blickarna mot Sam och Cullens familjen satte sig ner för att lyssna .  " Har inte ni stöt på något nytt spår ? " frågade Jake chokat.
" Vi har inte jagat på länge här . "  Svarde Emmett " Hurså ? "
" Vi har en vampyr på resarvatet som är ute efter en av våra vänner. " Förklarade Seth . Alla vände automatiskt på huvudet och kollade på mig . " Nej inte Carolina , det är lite värre än så " Sa Sam snabbt. Jag såg att Edward kollade förbryllat på mig . " Vem är det då? " Frågade Esme. " Om det inte är Carro?"
" Min syster " förklarade jag . " Och ? det gör väl saken inte värre ?  visst det blir jobbigt för dig men situationen blir ju inte värre?" Frågade Emmett.  Sam suckade " Jo Jasper jag är rädd för det, Vi kan inte övervaka henne på samma sett. Hon vet inte om att vi existerar " förklarde Sam . 
" Det gör det faktiskt svårt...." instämde Edward och började vanka av och an . " Hur vet ni att det är just Stella han är ute efter" Frågade han sedan
" Han frågade mig var hon bodde" Förklarade jag och Bella och Esme drog efter andan . " Så...Han vet att du är hennes syster ?" Utbrast Bella . Jag nickade bara till svar och kollade ner i marken . " Sam vi springer genast och letar efter spår." Sa Carlisle som har varit tyst ett tag nu . " Vi tänke göra samma , i allafall det flesta. Hur många av er ska ut i såfall ?" Frågade Sam och kollade på Jake som satt och pratade med den lilla flickan . Hon var så vacker , Hennes lockar och bronsfärgat hår och bruna ögon. Jag tappade nästan andan .  Vi var kvar där ytligare tjugominuter innan vi gav oss av . Jacob stannade kvar för att vakta Nessie . Denna gång njöt jag mer av resan . Jag vet inte varför..Det känndes bara mer bekvämt .
Men det var ändå skönt att komma hem . Mamma och pappa satt och kollade på nyheter och drack kaffe .
" Hej Carro var har du vart? ? " frågade mamma när jag satte mig i fotöljen . "  Bibloteket som jag sa " Svarde jag och började skala en apelsin. Pappa fnös lätt och tog fram dagens tidning och muttrade något ilskt.
" Vad?" snäste jag . Pappa kollade förbryllat från sitt gömmställe " Jag tycket bara inte om att min lilla flicka växer upp och skaffar pojkvän."  Jag nickade bara och gick upp på mitt rum . Jag la mig på sängen och kollade upp i taket. Sen hörde jag nån knacka svagt på dörren. " Hmm" mummlade jag till svar och tog snabbt upp en bok och låtsades läsa. Mamma gick sakta fram till mitt skrivbord och satte sig på skrivbords stolen . " Carolina , Det är så att jag , Stella , Brandon och pappa tänkte åka bort under fem dagar till Juneau . Vill du följa med eller vill du vara ensam . Mia , Milly eller ....Embry kanske kan vara här om du känner dig ensam ?. " Mamma svalde hårt innan hon sa Embrys namn och jag hörde pappa stöna ångersfullt . Jag forstod att mamma inte att hade nåt emot Embry men det var hon ensam om mellan henne och pappa . " Skulle inte förvåna mig om Mia skulle sova över under veckan . " Log jag och nämande inte Embrys namn. Mamma log och gick mot dörren . " Vänta mamma ! " utbrast jag och reste mig . " När åker ni ? " frågade jag och log oskyldigt " Två dagar " Svarade mamma  " Onsdag morgon" Hon och klappade mig på huvudet innan hon gick . När mamma och pappa väl gått och lagt sig kom Embry och uppskattade idén om att Stella skulle åka bort . Men inte att jag skulle stanna . " Vill du att jag ska åka och vara ett vrak när jag kommer tillbaka ? " värste jag och slet min hand ur hans och vred mig ur han grep . " Carro , bli inte så nu . Du vet vad jag menar "
" Gör jag ? "  snäste jag  . " Förlåt , men jag bryr mig om din säkerhet . Nu vet jag hur Jake kände sig . " Mummlade han när han reste sig och lyfte upp mig i sin famn .
" Varför ?" Frågade jag förbryllat . " Jag berättar en annan gång , men nu måste du sova och jag tar nog en vila jag också . " Log han och la mig i sängen .
Jag gäspade stort och han kysste mig innan jag föll in i sömn .



Kapitel 8 Slut .

det vart inte lika långt som det andra , men destu längre blir nästa .

Xoxo


Sweet words 'w'
Postat av: Erica

jättebra!!!:D spännande att stella är förföljdXD längtar till nästa kapitel;)

2009-09-29 @ 21:21:27
Postat av: jjenniffer

Jaah vad kul ;) <3 , och att det händer någotning :D

Läängtar till nästa kapitel , När kommer den ? :D

2009-10-01 @ 20:28:03

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0