.. . . -

Kapitel 7 : Löften

Jag vakande runt åtta denna ljuva lördags morgon det första som ploppades upp i mitt huvud var Embry , sen elden som jag suttit och kollat in i jag vet inte hur ´länge medans jag med ena örat lyssnat på vad " vargarna" sagt.
Jag hade för andra gången bestämt en träff med Embry . Sist hade det inte blivit så lyckat . Men nu skulle det bli av !
Jag höjde kuddarna lite så att det skulle bli bekvämare att sitta och läsa. Jag hörde mamma det andra nere men orkade inte prata med nån just nu , jag var för spänd , nervös . Jag tänkte för mycket på Embry snart skulle jag väl se hans ansikte vart jag än kollade .
" Carro !" ropade mamma från hallen . Jag ignorerade henne och fortsatte läsa. " Hon är på sitt rum , första dörren när du kommer upp " svarde mamma till nån . Nån var påväg upp hit  " Tack så mycket mrs Lair" Jag ryckte till , det var Embrys röst . Jag kollade på klockan . Halv nio ?  Jag hörde svagt att nån gick i trappen . Jag sträckte mig så jag nåde en hårsnodd och satte upp det till en boll. sen hörde jag någon knacka . " Kom in ! " ropade jag och häppnade över att jag lyckades spela irreterad .  Där stod han med en hån leende. " Ska jag komma tillbaka senare ?) frågade han och drog på munnen ännu mer. " Eh.. Vad gör du här ? " frågade jag honom reste mig upp . Vilken tur att jag inte sov med bara underkläder. " Vi åker nu Carro! " Ropade Pappa grinigt . " Okej ! " skrek jag tillbaka.
" Har klockbatteriet tagit slut ?" frågade Embry och kollade menande på min klocka som stod på sängbordet .
" Antar det" stönade jag och slängde benen över sängkanten " Vad ska vi göra idag då?"
Embry stod tyst och funderade " Tja , vi behöver väl inte göra nåt direkt vi kan ju bara slunga på en film och kolla på den? " förslåg han och log mot mig . Jag nickade och drog fram en kartong under sängen  med dvd filmer . Vi valde nån romantiskkomidi . Trots att det var ovanligt kallt så behövde jag ingen filt när jag satt nästan i knät på Embry . Han var så varm . Han lutade sin kind mot mitt huvud och kysste mitt huvud , Jag ryste till av välbehag . Jag ville att tiden aldrig skulle ta slut . " Kommer din pappa bli arg ?" frågade han plötsligt och det fick mig att rycka till lite ." Eh, lite tror jag hurså?"  Paus " Nej , jag undrade bara " Sen lutade han sig mot mig och kysste mig , intensivt . Jag  tryckte mig emot honom . Plötsligt avbröt han kyssen. " Var jag för på ?" murrtade jag när han föste undan mig. "  Nej det är inte det , Bara de att jag måste prata med dig . Det är världigt viktigt" Humor var som bortblåst i han ansikte . " Embry jag vet inte hur jag ska säga detta men ....Jag är inte redo för gifte mål" skrockade jag . Det funka " Fan då , du kom på mig" svarde han med ett brettleende . " Okej , vad vill du säga ? " frågade jag sedan och Embrys ansikte blev hårt och kallt. Jag vart nästan rädd för honom . Men hans ögon var sorgsna .
" Jo , du får inte gå in i skolgen ensam ! Du måste ha med dig Mia eller nån varulv"  svarde han och spännde käkarna.
" Varför ? " frågade jag kort. " Vi har hittat spår av vampyrer och inte Mia eller Cullens nån ny !" Hans blick var nästan mordlysten . Dom hade berättat om Cullens för mig igår , att de var vampyrer som det var " Kompisar" med Seth och Jacob var i allafall det .  " Vampyr säger du ? Men hur hade ni tänkt er detta , Min familj då? Vi är alla mycet ute i skogen "  " Det finns alltid en varulv i skogen . Sen om ni går över stads gränsen finns Cullens . Jag har gett dom din doft så det blir lättare . Alla i din familjs doft liknar varandras ." Förklarade han och lät mig krypa upp i hans famn.
Sen såg vi klart resten av filmen och när den var klar gick vi till stranden . Vi satt på samma klippa som igår, Han höll mig i handen lika hårt. Det var som en dröm .
" Du kanske bör gå hem och sova ? " frågade jag när jag märkt att han hade mörka skuggor under ögonen.
" Det ska jag , Men nu är jag med dig" log han " Sam gillar inte att det är en massa vampyrer här hela tiden " Muttrade han och reste sig . " Kan vi inte röra på oss , Jag blir ännu tröttare om jag bara sitter "  Jag nickade bara till svar och reste mig . Vi gick i kanske tio minuter innan jag såg Milly och Mia . Dom fyrade båda av några bredaflin . Jag lipade åt dom och hoppades att Embry inte såg vad som hände bakom hans rygg. Den här dagen får inte ta slut ! Det var så rätt med hans hand i min . Jag var hans . Han var min . Lika enkelt som att andas .

Två dagar senare

På måndagen bombade Mia och Milly mig med frågor .Men jag såg inte Embry på hela dagen . Inte i matsalen och inte heller på lektionen . Jag tyckte inte om det . Vart kunnde han va ? Brandon hämtade mig som vanligt efterskolan . Stella hade visst gått hem .
Jag stirrade gneom vindrutan . Kanske skulle jag se Embry då?  När jag kom hem satte jag mig vid köksbordet med mobilen i handen. Kom igen Carro du kan inte vara så överbeskyddande , Han är varulv inte en bebis , tänkte jag för mig själv. " Brandon ? " Frågade jag " Ja?" frågade Brandon som stod vid spisen och lagade mat . " Var en Stella ?"
" Hon gick ut i skogen tror jag " Svarade han och vände sig sedan om och fortsatte med gratängen .Mina ögon spärrades upp av fasa. " Jag går in efter henne " Svarade jag och ansträngde mig till ett leende . Brandon nickade bara till svar. Jag sprang ut ur dörren och ringde Mia , men hon svarade inte . Jag testade igen . Jag suckade och gick mot skogen , den var ovanligt hotfull nu , Jag visste vad som kunnde hända . Jag svalde hårt och knöt nävarna och gick in i den mörka skogen. Det var inte tyst , och solen sken mellan träden . Detta var en plats jag älskade förut men sen jag sett vargarna första gången. Det var inte en fridstad längre , det var en mardröm nu. Jag var långt inne nu ." Steeella !" ropade jag ut i skogen . Jag ryckte till när jag hörde en kviskt knäckas , jag skrek till men när jag såg det välbekanta ansiktet lugnade jag mig snabbt.
" Haha , du skulle ha sett din min ! " skrockade Stella när hon kom gåendemot mig . Jag blängde chockat . Hade hon mjukisbyxor , stickat och gummistövlar ?  " Vad ?" Frågade hon och tog armkrog med med mig . " Vad har du på dig ? " svarade jag fortfarande chockad. "Tja , jag vill inte förstöra mina kläder " svarade hon .
På tjugominuter var vi hemma igen . Jag störde mig fortfarande på att jag inte träffat Embry på hela dagen . Jag suckade och satte på datan på mitt rum och började skriva på en uppsats om ett djur. Ironiskt nog hade jag valt varg innan Embry och Jake hunnit . Efter en halvtimmes skrivades kom mamma och pappa hem och vi satte oss för att äta . Pappa hade inte pratat med mig speciellt mycket sen han fick reda på att jag har en pojkvän. Pappas lilla tös börjar bli vuxen . Varje pappas mardröm. Eftermaten följde jag med Brandon och mamma till affärn för att handla . Mamma hade kortet medans Brandon som var utbildad kock gick runt i affärn och jämrade över att det inte fanns der han sökte . " småorts butiker är ju helt otroliga" Hade han muttrad medans han letat efter nån speciell krydda. Jag vi stod i kön kom Quil och Paul in och kollade på mig, eller inte kollade utan mer stirrade på mig . Quil kollade vädjande på mig medans Paul kollade på mig som jag precis gjort nåt som var stängt förbjudet. Jag fattade precis vad han menade med den blicken . Carro har vart ute i skogen utan Mia eller vovve. Jag vände snabbt bort blicken och kämpade för att inte låta ögonen fyllas det minsta . Jag måste vara på mitt rum innan jag gråter eller åtminstone ensam . " Jag går hem , jag mår inte speciellt bra  " mummlade jag till mamma och smet förbi kunderna som stod förre oss . När jag öppnade dörren hörde jag Quil prata med nån i telefonen , Embry antar jag. " Hon är påväg hem tror jag . Hon är okej tror jag hon lever i allafall " Paul blänge på mig med en blick som skrek : Hur kunnde du göra så mot Embry , HUR KUNDE DU !
Jag skyndade mig hem . Jag hann precis stänga dörren till mitt rum innan tårarna började rinna av skuldkänslor . Han hade ett världigt bra luktsinne och hade nog kännt min doft inne i skogen . Jag torkade tårarna snabbt när jag hörde mobilen ringa ." Hallå?" Frågade jag och hörde hur min röstskar sig. " Det är Embry " Hans röst var hård , Skulle han skälla på mig ? det skulle vara rätt åt mig . Hoppas bara att jag inte börjar gråta i luren .
" Kan du komma ner till standen ? Frågade han  tätt efter.
" Visst " svarade jag med så svag röst att det måste ha räknats som en viskning. " Bra " var allt han sa innan han la på . Helvete han kommer döda mig . Tänkte jag för mig själv när jag drog på mg skorna och tvättade av ansiktet för arr dölja alla spår av tårar . när jag stod nere i hallen drog jag mascaran lite snabbt på fransarna innan jag gick ut .
Jag gick inte specillt snabbt . Jag vet inte om jag gjorde det omedvetet eller medvetet. När jag kom ner till stranden såg jag Embry sitta på en klippa . Jag drog ett djupt andetag och knöt nävarna precis som jag gjort innan jag gått in i skogen . Embry vände huvudet när han hörde mig komma . Han reste sig snabbt och gick mot mig . Jag vart stel av chock när han la sina armar omkring och pressade mig mot sig . Hans andetag var regelbundna till skillnad från mina . Han släppte mig med sin ena hand och la ett varmtfinger på min hacka och vände mitt ansikte mot hans . Han ansikte var hårt men han ögon sorgsna . " Jag vill prata med dig" sa han och spände käkarna . Han släppte mig helt och hållet och tog två longa steg och gick till samma sten och satte sig och lade ansiktet i händerna. " Vet du hur orolig jag har vart idag?" Jag började gå sakta med små steg och kände ögonen fyllas . " Världigt?" Frågade jag och satte mig på en annan sten tätt in till hans . Han fnös bistert innan han svarde " världigt ? Det är det minsta man kan säga ." Hans ögon började glittra när han vände ansiktet mot mig . " Carro, Jag trodde du var död" Sa han och hans röst sprack och jag såg att hans ögon glittade av tårar som snart skulle svämmas över. " Förlåt " Var allt jag fick fram . Han vände bort ansiktet och kollade ut mot havet . " Jag trodde du älska mig " Sa han plötsligt , det fick mig att rycka till "  Det gör jag ju ! " Utbrast jag och ställde mig upp. Han kollade inte ens upp när jag gjorde det . " Vad fan är det för fråga ?" röt jag när han inte fråga. Nu reste han sig också .
" Om du gjorde de skulle du inte göra så mot mig ! Jag trodde att du var död . Varför hade du inte med dig nån in ? Svarade han och nu hade han höjt rösten . Inte lika mycket  som mig . " Jag ringde Mia men hon svarde inte !" Försvarade jag mig . " Varför gick du inte in till Billy då ? Han hade kunnat ringt Brady eller Collin så hade jag kunnat komma och hämta dig . "  Sa Embry och la sina händer på mina axlar. " Ja men nu hände inget Embry så du kan vara lugn" förklarde jag med vädjan i rösten . " Hah " Fnös han och släppte mig och satte sig igen . " Vadå Ha ? " snäste jag .
"  Carro , han kanske är ute efter dig ? Eller Stella . Han var världigt nära dig och Stella . " Svarade han med skör röst.
" Va ? Förklara "
" Carro , Han satt i ett träd 3 meter ifrån er och iaktog er . Fattar du vilken panik jag fick när jag kände den doften . Dofterna var lika gammla och tillhörde den där parasiten och dom två andra dig och Stella . " Han blängde på mig " 3 meter" betonade han och viftade med handen att jag skulle komma . Han tog mina händer och drog mig emot sog så jag satt i hans knä . " Carro, Jag kan inte lämna dig utan bevakning. Jag ska prata med Mia sen . Hon tar på sig hela skulden för att du kunde vart död nu . Så det är inte bara mig du är skyldig en ursäkt . " Embry pressade ansiktet mot mitt hår " Jag älskar dig " viskade han i mitt hår och drog in min doft. Jag fick en klump i magen . 3 meter .
" Embry?.."
" Mmm" mummlade han med ansiktet fortfarande mot mitt hår.  " Skulle inte du kunna vakta mig ikväll? " frågade jag och rodnade lätt. " Kan jag väl" Svarade han oberört och lade sitt huvdet på min högra axel och kysste mig lätt på halsen . " Inne på mitt rum " Förklaradde jag och satte mig i hans knä så jag kunnde se hans ansikte. " Som du vill " Svarade han och log. Jag pressade mina läppar mot hans .
Han följde mig sedan hem . Ända till verandan . Nu var det hans tur att kyssa mig han var lite mer självsäker när han gjorde det , Vilket jag inte hade nåt emot. " Kommer när din pappa och mamma lagt sig " viskade han i mitt öra innan han gick . I fönstret hos Billy , såg jag att en rad ansikten iaktog oss : Quil, Paul, Jake och Jared . E,bry försvann snabbt in i mörkret och hörde dörren öppnas och stängas hos Billy. Pappa satt inne vid tv:n och kollade på nyheterna medans mamam och Brandon satt och kollade jobb åt Brandon på hans data. Mamma kollade upp och logsnett mot mig , vilket fick mig att undra om jag missat nåt skämt. " Carro?" frågade pappa från soffan " Ja ?" svarade jag och satte bredvid mamma. Jag hörde pappa resa sig och komma in i köket. " Vad har du vart?" Frågade han " På stranden" Svarade jag kort. " Med ?" Envisades han
" Embry " stönade jag . " Pappa vad är det?"
" Hur seriöst är ert förhållande ? " Frågade mamma som svar på min egen fråga.
Brandon brast ut i skratt precis som Stella inne vid Tv:n
" Mamma !" Utbrast jag
" Kyssstadiet bara ? " Frågade mamma och blickade med ögat. Jag stönade högt och himmlade med ögat .
" Jag vill ha svar " Sa pappa med irreterat. " Ja kyssstadiet ,får jag gå och lägga mig ? " frågade jag sedan .
Mamma nickade och vände sig mot Brandons dataskärm igen . 
Jag rusade upp för trappan och in till badrummet. Jag borstade tänderna i trans . Vad hade dom trott att vi gjorde ? Vi har inte ens vart ihop i två månader . Knappt en . När jag gick in på mitt rum, satte jag på tv och satte på en disney film . Jag fick ett mess vid tio av Milly som undrade om jag skulle till skolan imorgon. Men det svarade jag inte speciellt intensivt på , jag hade annat att tänka på. Jag lyssnade noga till tv: När den vart avstängt gick mamma , pappa och Brandon och la sig . Stella hade lagt sen för ungefär tjugiominuter så henne behövde jag inte oroa mig för längre.
Efter ungefär fyrtiofem minuter hörde jag mamma , pappa och Brandon gå till sina rum . Brandon kollade till mig när han gick förbi mitt rum på väg till sitt. 
Efter tio minuter hörde jag nån knacka på mitt fönster. Jag skuttade fram och öppnade det . Den här gången hade han klättrat upp i ett träd som stod två meter ifrån huset . Jag bakade fem steg . Sen hoppade han från grannen till mitt rum . Hur lätt som helst. Han log lätt när han plockade bort allt barr som fastnat i hans av klippta shorts. Jag fnissade lite av att se det . Det såg verkligen roligt ut. 
Han stopade en gäsp när han ivrigt kysste mig och precis som förra gången backade han ner mig i sängen men till skillnad från då släppte han mig inte utan höll mig hårdare . Han särade  på mina läppar och jag kännade hans varma andedäkt mot mina läppar . Jag gäspade och slöt ögonen , det var världigt avkopplande när han drog med pekfingret på min rygg och ritade olika mönster. " Embry ?"  frågade jag och öppnade ögonen . Han kollade på mig med ett leende . 
" Ja Carro?" Man kunde rikitgt höra leendet i hans röst. 
" Lova att aldrig lämna mig " viskade jag  " Carro , hur skulle jag inte kunna lova dig det ." Svarade han och kysste mig ivrigare än nånsin innan jag föll i djup sömn i hans famn. 
Men jag tänkte en ända sak innan jag förlorade mitt medvetade: Embry Call jag älskar dig.



 


Sweet words 'w'
Postat av: jjenniffer

Den var värkligen super bra ;) <33

// Jennifer Persson

2009-09-27 @ 00:09:30
Postat av: Erica

WOOOOOW!!!!!! SKITABRAAA!!!!;D

hahhaXD lite kul att de är såå överbeskydande över varandra:) hahahh;P

I looovee iiittXP

2009-09-27 @ 11:45:50

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0