.. . . -

Kapitel 9: Räddning

Han stod rakt framför mig , dom blodröda ögonen kollade djup in i mina . Där stod jag mellan vampyren och min syster Stella. Han hade ett lömskt hånflin på läpparna. Jag såg Embrys livlösa kropp tre meter ifrån mig. Vampyren hukade sig och stod språnget. 
Jag satte mig stuprätt upp sängen med ett skrik och kände svetten och tårarna rinna. Jag kände två varma enroma armar runt mig . Embry kramde mig hårt " Vad är det Carr? " jag ruskade på huvudet för samla tankarna. Jag kröp ur hans grep och vände mig mot honom . Han studerade mig intensivt. Jag slängde mig i  hans famn " Bara en mardröm " viskade jag och kännde tårarna rinna. " Vad drömmde du ?" Han kysste min panna och kramade mig igen. " Inget viktigt" Svarade jag bara . Sen kröp jag under täcket igen och somna om bredvid Embry.
" SKYNDA DIG STELLA ! JAG , PAPPA OCH BRANDON ÄR REDAN KLARA ! Skrek mamma . Jag stönade och vände på mig och kollade på väcka klockan . Fem på morgonen. Jag suckade , Embry hade redan sprungit hem . Jag vände mig om för att försöka somna om .

När jag kom till skolan satt Milly och Mia som vanligt vid parkeringen och väntade på mig . Milly såg för en gångs skull glad ut sen Alex och Irma insedenten . Mia därimot såg inte lika glad ut.
" Hejsan tjejer!" ropade jag när jag kom på cyklen . Dom vinkade glatt tillbaka och kom springades . " Gud hur orkar ni springa sådär så tidigt" Frågade jag och gäspade. " Vi har håltimme till lunch " jublade Milly . Mia mötte min blick och all humor var borta . " Eh , Carro ..får jag prata med dig ?" Frågade hon och tog min hand. Hennes hand var kallare än vanligt och jag ryste till . Milly nickade bara och gick tillbaka till bilen och satte sig där.
" Du går ingenstans utan beskydd okej ? "Jag såg oron i hennes ögon. " Har det hänt nåt ?" frågade jag och la huvudet på sned Mia suckade ." Har du sett Embry idag ?" frågade hon utmannade . " Ne, nej hurså? " frågade jag och kände hur rädslan började glöda inne i mig. " Ne precis , den där äckliga mannen var två meter från ditt hus " väste hon mellan sina vita tänder. " VAD !?" Utbrast jag och kände blickarna bakom ryggen vändas mot oss. " två meter , det var därför Embry inte var hos dig när du vakna , Men lugn du hade bevakning Quil kom dit så fort han hörde Embrys tankar. Jag ryckte till . " Är Embry där ute och letar en farliga mentalt förstörda kallhjärtatde ...." Jag avbröt mig själv när jag upptäckte vad jag sa men som tur log Mia ." Tack för den , Tur att jag har ett hjärta annars skulle jag ..." Avbröt hon sig och började skratta.
" Embry som skulle med mig hem " suckade jag när jag och Mia lite senare satt vid vårt vanliga bord i matsalen. " "Vart är han då ? " frågade Milly . Jag hade helt glömmt att hon satt där . " Eh, han hade huvudvärk och kunnde inte komma till skolan " svarade Mia snabbt precis som att hon kände paniken i mig. " Vad är det ni döljer för mig ?" snäste Milly efter fem minuters tystand. Jag och Mia tittade på varandra . Jag bet mig hårt i läppen . Mia kollade bara på sin mat.  Milly suckade " Nehe skit i då " snäste hon ilsket innan hon reste sig och gick . Jag och Mia kollade fortfarande ner. Vi var tysta ännu en stund. " Du måste berätta " Sa jag sedan och tog en morot och började knappra på den .  " Ja , jag antar det"  Milly satt redan i salen när vi kom in . Mia satte sig på platsen bredvid henne och jag hörde henen säga : Jag berättar imorgon ,jag lovar Mill" Milly nickade bara precis då kom läraren in . De två timmarna gick sakta . Naturvetenskap gick alltid segt. . '
När lektionen var slut sprang jag nästan ut med Mia i hälarna. " Mia, jag vill gå uit i skogen " Sa jag när vi gick påväg hem till mig. Mia små log när hon gick i männsklig hastighet och lekte med nycklarna till mitt hus. " Jag vet inte" mummlade hon och slutade leka med nycklarna . " Snälla ? " Bad jag och och gick ner på knä mitt på trotoaren. " Ahh, okej då " suckade hon och lyfte upp mig på ryggen och började springa. Det var första gången Mia sprang med mig . Det var inte som med Embry , det var inte lika varmt .
Plötligt stannade Mia och lyfte ner mig , " Tänkte att du kanske ville gå och njuta av skogen " Sa hon och log. Jag tog fram mobilen och satte på en låt . " Nej stäng av ! " Utbrast Mia och tog ifrån mig telefonen och stängde av musiken . "Vad ?" snäste jag och tog tillbaka mobilen och la den i jackfickan. " Det räcker med att du luktar långväg,  Du vill inte höras mer än du redan gör . Mia gav mig en sträng blick . " Det är nog bäst att vi går hem ." Sa hon och lyfte upp mig på sin rygg . Mia springer genom skogen . Vi är bakom mitt hus på bara några minuter,
" Ska vi gå in ?" frågade Mia när jag bara står och försöker stå rakt . Jag nickar bara och vi går in . Mia tar upp läxböckerna och sätter sig vif bordet. " Hur känns det att vara ensam hemma i tredagar då ? " frågade hon och log . " Himmelskt " skrockade jag och satte på musik på svag volym. " Jag ska bara diska undan från igår"  Sa jag när jag spolade upp vatten i diskskon och slängde ner alla bestik och började gnugga med svampen på en gaffel . När jag satt den i den lilla koppen för att torka när jag sköljt den och ska ta upp ett nytt bestik känner jag hur det börjar svida i handflatan . Jag tar upp handen och ser i ögonvrån hur Mia stelnar till och ställer sig upp . Jag tar upp handen och pressar handen mot det djupa såret för att stoppa blodet . Jag hör ett brak bakom mig och vänder mig om . Mias ögon var svarta , hennes tänder blottade hon stod hukad mitt i mitt kök . Jag vänder blicken neråt och ser en av köksstolarna i bitar . Mia morrar hotfullt . Mia tar ett smidigt steg framåt . Jag står helt stilla utan att andas, Mia tar ett språng men jag känner inte hennes kalla, hårda kropp mot mig ´, utan en varm lite mjukare kropp.  Embry höll om mig hårt medans Sam , Jacob och Jasper Cullen försöker få ut Mia ur huset Carlisle kommer mot mig med Alice i hälarna . " Hur mår du Carolina  " Frågar Embry när han släpper taget om mig. Jag nickade och grimaserade när Carlisle tog upp min hand. Det hade slutat blöda men hela handen var full av blod . Embry kollade ängsligt mot mig innan han försvann genom dörröppningen . " Hur kunnde ni veta att.." Jag avbröt mig själv när jag kännde att rösten skar sig lite . Alice log uppmuntrande mot mig " Jag kan se in i framtiden och när jag såg dig ...." Hon avbröt sig hon med " Kom vi så fort vi kunnde. Vi får egentiligen inte vara på erat område men Jakob gav oss tillstånd att hjälpa till mest för Embry är hans bästa vän . " Jag kom plötslogt på varför hon pratade så hysteriskt , Jag kännde plötsligt ett hugg i handen när Carlisle lindade. " Tja det behöver inte sys men Embry eller nån får hjälpa dig att byta förband imorgon innan skolan.
" Vart tog Embry vägen ?" frågade jag och reste mig förfort.  " Han med Mia tror jag " svarde Alice . " VA!" Utbrast jag " Dom tänker väl inte döda henne! " Skrek jag .
Carlisle och Alice satt alldeles stila och kollade ner på mitt golv .
Dom fick inte , det var en olycka  . Jag kunde inte tro det , Embry skulle aldrig döda Mia
Eller ?....

Sweet words 'w'
Postat av: Erica

superduperbra!!!!!:D jättespännande kapitel!!;) undrar hur de går för mia!!:o dör hon elr får hon bara en utskällning;P ja de blir spännande o ja längtar till nästa kapitel!!:)<33

2009-10-07 @ 21:05:42

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0