.. . . -

kapitel 14 : Mias Historia

" Det är en vampyr som har tagit henne eller hur Embry  ?!" röt jag när jag inte fick något svar. Han bet sig i läppen. " Vi vet inte Carro, Det har regnat för mycket vi tappade spåret fem kilometer från byn . Vi vet inte. " Han mötte min blick " Varför har du inte sagt något ? " Frågade jag med sprucken röst . Han tog min hand i hans och kramade den " För att det är så svårt, Jag har aldrig förstått hur det är för Sam , Paul, Jake och Jared . Man vill skydda den man älskar hela tiden men man vet inte hur man ska göra det . " Svarade han och såg mig djupt i ögonen . " Nu hänger jag inte med Embry . " Sa jag och lagde mitt huvud mot hans bröst . Jag frös så. " Jag vill inte att du ska må dåligt . Därför var det svårt att berätta att Milly var borta . Jag ville inte att du skulle bli ledsen "
" Men .."
" Snälla.. Låt mig prata till punkt . Jag visste också att om jag inte sa något skulle du bli sårad för att jag visste men inte sa något . Jag vill skydda dig från precis allt men jag vet inte hur jag gör det bäst. " Han drog ett djupt andetag och kysste mina läppar mjukt. "Tja , jag vet hur det känns " Inflikade jag mellan kyssarna .
" Embry ? " Hörde vi en röst ropa från huset . "Jaha , Mamma vill nog att jag kommer nu . Jag har utegångs förbud ...." Han skrockade ett bistert skratt. Jag ryckte till " Men du hade det ju förra veckan ?"
"Jag har det faktiskt varje vecka , Jag försvinner varje natt ju. " Han log dystert och skakade på huvudet.
"Åh " stönade jag och lagde mitt huvud mot hand bröst igen . " Vadå åh ? " frågade han .
" Det är mitt fel för.. " Han stoppade mig mitt i meningen genom att lägga handen för min mun . " Sluta Carro, det är inte ditt fel. Jag är inte hos dig hela natten . Ska jag vara ärlig har jag vart hos dig en hel natt en gång. "
Jag kollade fåraktigt på honom i mörkret. " Jag har mina varulv skift också , sen måste jag faktiskt sova . Och tänk om din pappa skulle få för sig att kolla till dig om han vaknar så ligger jag där bredvid... " Han skakade på huvudet som han gjorde förut men med ett hånfullt leende.
" Tja , du har nog rätt han skulle få tvärspel . " Jag skrattade lite .
" Carro, vi ska göra allt vi kan för att hitta Milly" Lovade han och pressade mig mot sig .
" Embry !" ropade hans mamma igen  " Vänta ett ögonblick bara " Han släppte mig och sprang i omänskligfart in när hans mamma inte kollade. efter ca en halv minut kom han genom dörren igen " Vad var det där om? " frågade jag och kolla misstänksamt på honom
" Jag sa till henne att jag följde dig hem . " förklarade han och tog mig hand i sin . Vi gick tysta i några minuter .
" Vet hon om att du är ...?"  Frågade jag utan att säga ordet . Jag visste inte om min röst skulle klara det .
Han skakade på huvudet och svängde lite med våra armar som vi var småbarn . " Hon vet inget, det är därför jag har utegångs förbud. " Han  kollade ner i marken " Jag minns inte hur det känns att inte ha det " skrockade han . Jag vet mig i läppen . " Ska du patrullera inatt ? " frågade jag utan att möta hans blick . " Nej ? Hurså ?" Frågade han vaksamt. " Ne , tänkte att om du var hemma några nätter skulle du kanske få återuppleva hur det är att vara utan utegångsförbud. " Han började skratta högt. " Jag är seriös !" Jag ville låta bestämd men hans skratt smitade av sig och vi gick runt och skrattade. " Så du vill inte att jag kommer ikväll? " Jag trampade snett av orden han sa . "Jo , men jag vill inte att du ska känna dig tvingad att vara hos mig varje natt. " Han log bara utan att svara . " Det skulle vara kul att se vad mamma skulle säga imorgon . " mummlade han för sig själv .
Vi gick upp på verandan utanför dörren . Jag ställde mig på tå för att nå upp till hans läppar .
Fast mitt i en kyss hörde vi nån harkla sig bakom oss .
" Åh , Hej Brandon . " Muttrade jag .
" Hej på er också . " Sa han ängsligt och gick in genom dörren . Mamma måste ha berättat eller så hade han köpt tidningen i Port Angeles .
" Vi ses imorgon ." Viskade Embry i mitt öra och kysste min panna och gick. " Sms om du får reda på nåt " Muttrade jag efter honom , Hans hörsel gjord det världigt enkelt att vara diskret " Det ska jag " Sa han tillräklig högt för att jag skulle uppfatta.
Jag sov ingenting den här natten. Därför visste jag att Embry aldrig kom, Jag regaerade på två sett när jag tänkte det : 1. Jag log för att hans mamma skulle bli chockad och glad 2. Jag fick tårar i ögonen för att han inte hade vart här .
Jag steg upp och drog på mig dom första rena plaggen jag hitta och borstade snabbt egenom håret och satte upp det i en hästsvans .
Mamma och Stella satt nere vid köksbordet och åt frukost. " Var är Brandon ?" Frågade jag och gick mot kylen och tog fram jucie packetet  och ett glas och satte mig mitt emot dom.
" Han åkte nånstans vi vet inte var.." Sa Stella som gick och spola av tallriken och satte sig sig mitt emot igen .
" Jaha " mummlade jag . " Har du sovit nåt i natt? " frågade mamma och mötte min blick .
jag skakade på huvudet och bet mig i läppen . " Dom hittar henne Carro. Du behöver inte oroa dig . " mummlade mamma tröstande. Jag bet mig läppen , stackars mamma hon visste inte vad som fanns där ute , vad som faktiskt stått i vårat kök .
Jag gick upp till mitt rum eftre jag ätit en skålflingor. Idag skulle alla sörja , Alla kommer prata om det
och så rätt jag hade...

Direkt när man kommer till skolan kommer rektorn och vill prata med mig och Mia , Fast Mia var inte i skolan idag heller.
" Jag förstår att detta är jobbigt för dig miss Lair , Det har ju alltid varit ni tre sen du började här och jag förstår att detta kanske går ut över dina resultat så vi i lärarkoren kommer ha lite sympati till dig miss .
"Okej rektorn .." mummlade jag gick vidare Cartny Wells kom fram och trösta mig . Fattar dom inte att det blir värre om dom tröstar ?!
Första lektioen hade Ms Cherr ett tal om Milly , många grät andra var helt oberöda eller så spela dom jäkligt  bra!
På rasten satte jag mig ute eftersom det otroligt nog var soligt och läste till franska provet vi skulle ha förut.
Efter Franskan gick jag till matsalen och satte mig vid det vanliga bordet som var till hundra procent tomt  ...okej nitio procent . Tills jag hörde den världigt bekant stämma.
" Carro !" utbrast Mia och satte sig mitt emot mig med ett äpple i ena handen och en läsk i andra .
" Var fan har di varit " fräste jag och spände blicken i henne . Hon kollade skamset ner i bordet och det tog ett tag innan hon svarade " ´Jag har spårat och jagat . " mummlade hon utan att vända blicken mot mig . " Oj jaha , och det kunde du inte berätta till mig eller ?" Jag skrek nästan till henne och jag bet mig i läppen för att få tyst på mig själv . " Jo jag vet förlåt mig . Men jag trodde Embry visste och att han skulle berätta för dig. Vart är han föresten?" Hennes klingade röst var så lugnade att jag inte kunde vara arg speciellt länge till. 
" Vet inte " muttrade jag till svar . " Är det en vampyr Mia ? som tog Milly ? " klämde jag fram och rösten var skör. Mia svarade inte utan nickade bara och bet sig i läppen " Tror du att hon lever ? " fortsatte jag . 
"  Det är ungefär 33.3 procent säkert att hon lever ...Som männska sen lika mycket på att hon ar vampyr och...död" Mia tittade ner och det såg ut som att hon ångrade sig att hon sa det sista ordet. Jag nickade bara . Jag litade inte på min röst ´för att svara med hjälp av ord . " Vill du gå hem ?" Frågade Mia och mötte min blick igen .
" Aa jag orkar inte vara kvar här i "Gråtköping" Jag sprang till rektors expeditionen och sa till rektorn asistent att jag gick hem och hon sjukanmälde mig .

Mia och jag var på väg hem till mig när jag kom på en sak .
" Hur gammal är du Mia ? " Frågade jag och hoppades att hon inte skulle bli arg
Hon skrattade lätt innan hon svarade . " Jag föddes 1745 "
Hon log " Jag heter egentiligen inte Mia heller mitt riktiga namn är Elena Moren von Eriu . Jag tillhörde en oerhört fin familj fast jag hölls undan efter som mina föräldrar inte ville att Volturi  skulle komma . Jag hade två systrar som var "äkta " vampyrer ,  Elun var äldst med långt vitt hår och blek ...precis som Cullens . Min andra stora syster heter Alyn hon var nästan morsatt Elun såg världigt hård ut men Alyn ser världigt mjuk ut med samma bleka hy . Men Elun hade blodrödaögon vilket inte Alyn hade . Alyn har rikitgt blodrött hår som är spikrakt "
" Du säger att Elun var och Alyn är ? Är Elun.." Jag ville inte säga ordet ifall det skulle såra henne .
" Elun dog 1813 , Hon dömdes för att vara häxa .. Och vampyrer dör ju av eld. " Hennes ansikte var sorgset .
" Träffar du Alyn nåt ? " Frågade jag för att hon skulle få nåt annat att tänka på " Ja , lite då och då. Det var bara nio års sen faktiskt ..Hon bor i tyskland nu och lever utan människo blod. " Hon lät världigt stolt över att prata om sin syster. " Har hon nån talang ? "
" Japp , hon kan lyfta saker med telepati och Elun kunde kontrollera ljudvågor . Rätt häftigt faktiskt. "Hon skrattde lågt " Jag minns allt som om det skulle vara igår . " mummlade hon strök undan en hår slinga från kinden .
" Jag minns att vi var på fest en fest vi hade år 1753 och det var ett år efter jag hade vuxir klart och jag minns precisvad vi hade för kläder på oss . Elun hade en elfenbensvit figur syd sammets klänning med några decimeters släp hennes hår var uppsatt i en elegant fläta rom dom rullat runt hennes huvud hennes läppar var lika röda som hennes ögon och vi hade målat på rouge på hennes och Alyns kinder för att få in lite färg ..Alyn hade en turkos klänning som var lite vid runt fötterna med långa armar och en enkel fläta i håret med ett diamant diadem . Gud sp Alyn och Elun hade bråkat om det innan pappa ingrep . Hon hade ett halsband med topas stenar i samma färg som hennes ögon. Det var tre dagar innan Elun skulle gifta sig . " Vi satt nu inne i mitt tv rum och jag lyssnade uppskattat på vad hon hade att säga .
" Vi hade sagt att Elun hade en sjukdom . Vi hade fått muta en läkare att han skulle säga det till folk . Så hon fick spela blind .. Men hennes man svallrade ..Men man trodde inte att hon var vampyr.  Irland var lite sen med att tro på sånt så hon var en häxa tyckte dom och det var allstå Ryman hennes man som anmälde henne..Men han levede inte speciellt länge ... Mamma och pappa styckade honom och brände honom. Dom såg det som kvitt då . Men mamma mår fortfarande dåligt över det säger Alyn . Jag har inte träffat min mor snen slutet av andra världkriget ..Jag var lite av pappas flicka . Eftersom min rikigta mamma dog när hon födde mig vart Alyns och Eluns " mor " elller rättaresagt skapare min mor . Deras mamma heter Alexia och min biologiska mor Lenora .. "
" Hur kommer det säg att du kallar dig Mia Thor nu för ? " frågade jag ..Jag ville veta mer ..det var så intressant.
" Jag vill inte att min föredetta man ska hitta mig ..Och jag tror inte att han skulle leta där det finns fullt av skepnadsskiftare .." Mummlade hon och ryste till " Vet Jake och Sam om det ?" frågade jag och lagde min hand på hennes.
" Ja , det berättade jag nästan direkt ..Dom lovade att plocka honom om han försökte göra mig illa. " Hon log vid tanken .
" Men han skulle nog söka upp Alyn och Alexia först i såfall ...han är antingen redan död eller så har han inte hittat nån av dom än ....Vilket bara är bra " tillade hon och satte på tvn

Jag gick i en lång korridor ..Det var kallt och fuktigt och mina skor ekade mot sten golvet . Jag hörde ljuv musik och följde det , Jag kom till en stor port med vakter framför sig. Dom stelade till och log blekt ..
" Ä..är du miss Carolina av familjen Lair ?" frågade ena och torkade svetten ur pannan .
" Ja det är jag , men varför stammar ni ? " frågade jag med en röst av sammet . " Ni är så otroligt vacker miss Lair.. " Mannen nickade på högra väggen bredvid mig som var en spegel vägg . Mitt hår var uppstatt i en krona runt huvudet och jag hade diamater runt halsen och kläningen var vinrödlila och var tajt åtspänd med korsett runt midjan men själva kjolen var världigt vid . Jag log blekt för mig själv ..Jag var så vacker. 
" Jag vill faktiskt hinna att träffa mina vänninor innan festligheterna  är över  sir " Sa jag snorkligt . Dom öppnade porten och bugade . Det stod fem elegnta stolar på en når som liknade en scen . Alla dansade och roade sig . Jag kännde genast igen Mia och Hennes systrar genom hennes beskrivning . Men plötsligt vart det världigt varm och alla stelnade till och Elun började skrika ..Hela rummet började brinna. Men det var bara Elun som var skadad . Framför henne stod en vacker man med kort svart hår och hånlog ...Ryman . Mia grät , hennes familj hade snabbt tagit vatten ur en bägare och dragit längst kinden för att det skullese ut som att dom grät ...
Jag upptäckte att jag stod  precis bredvid Ryman när Mias far och mor flög mot han när alla männsikor försvunnit .
Jag vakande med ett ryck . Klockan var bara tre på morgonen . Jag kände Embry hand som fångade upp mina tårar, jag suckade och vände mig mot Embry . "Embry ? Vad har du vart ? " Frågade jag upprört "Lugn Carr. Jag berättar imorgon för dig . Jag lovar . " Han kysste min panna och jag försvann genast in i en ny dröm .
Ett mörkt vacuum med bara ett ansikte i ...Millys .

Sweet words 'w'
Postat av: Hannah

Kommer man få träffa Alyn och Alexia ?

Kommer det blir krig ? Vilka karaktärer har du gjort och vilka kommer med ??

MÅÅÅSTE VETA SÅ OTOLIGT SPÄNNADE !

2009-10-30 @ 09:55:43
Postat av: Erica

väldigt spännande:) o de var kul o få veta lite om mias bakgrund;)

2009-10-30 @ 20:01:38
Postat av: maddushe

wow, jag måste erkänna att i början när jag började läsa detta ( mest för att hitta svaren då) , så trodde jag det skulle va värsta dåliga... men sen desto längre och längre in jag kom, märkte jag hur uppslukad jag blev och jag kunde inte sluta läsa jag bara fortsatte och fortsatte och fortsatte...

Det är typ lite twilight va? med alla dessa figurer, och jag måste ge dig beröm för Mia ... wow, man skulle nästan kunna tro att Stephenie Meyer själv hade skrivit det... Jag kan knappt vänta tills det kommer ett nytt kapitel:D



en liten fråga bara... hur kommer det sig att du döpte den just till cold-dreams?

2009-11-02 @ 22:04:02
URL: http://maddushe.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0