.. . . -

Kapitel19: Embry´s synvinkel

Jag måste vara galen som lämnade henne med dom där vampyrerna . Om dom så mycket som skulle bryta en nagel på henne kommer jag att.. -Embry! Morrade  Jacob .
- Dom försöker bara hjälpa . - Hmm det märks att du har präglats på en Cullen , Du skulle aldrig vara så tolerant annars .
Jacob morrade och började springa mot mig . - Förlåt Jake , jag är bara lite ...orolig ..
- Jag förstår det ...Men Den kaxiga vampyr tjejen är på väg mot dig nu jag och Quil kommer för att hjälpa dig ..Hon är inte ensam .
Jag morrade och vart mer vaksam . Vad hade parasiterna för talanger. Dom kunde ju ha vad som helst .
- Jag vet ... men det verkar som att den kaxiga kan kontrollera vatten ...
Jag fnös av irritation  .  Varför kunde det inte vara en myt ?
Jag skulle snart se Jake och Quil och skulle nog om bara några sekunder se blodsugarna . Och så rätt jag hade . Efter den tanken såg jag en av dom , tjejen med det blodrödahåret och en annan med snövitt hår .
Den med vitthår sprang rakt in i mig och taklade in mig i ett träd så att trädet knäcktes på mitten.
Hon morrade och slog mig rakt på skulderbladet så att det knackade. Jag gnällde till och slog bort henne och slet bort hennes högra arm och ett öron bedövamde skri kom från henne när hon kännde smärtan - Snyggt Embry . Quil som hjälpte Jake med Cara .
Jag slängde mig på henne igen och fick ett slag i magen , men det kändes inte lika som slaget på skulderbladet. Men jag jämrade mig lite . Blodsugaren förlorade snart ännu en arm . Men jag märkte att denna inte kunde slåss lika bra som den Jacob och Quils . Dom hade det betydligt svårare. Men jag förlorade kontrollen när jag såg Jacob ligga på marken och vrida på sig . Han skällde och morrade ilsket - Quil , Hugg henne nånstans . Beodrade han med rätt svagröst . Quil hoppar på Cara bakifrån och sliter nacken av henne och Jacob reser sig snabbt upp och hjälper honom . - Vi måste hjälpa Cullens , vem vet vad Riven har planerat. Morrade Quil och började springa åt samma håll dom kom . - Du med Embry . mummlade Jacob och buffade mig i sidan . - Kommer . svarade jag och började springa .
Vi kände många fler dofter , alla samma söta , isande doft. - Dom är fler . Morrade Quil och väntade på att vi skulle komma ikapp . - Skynda er . Gnällde Seth och Leah samtidigt. Vi alla vackalde till när vi kände Jareds smärta genom hans tankar . Genom Seth tankar såg vi hur Emmett slogs mot en som var lika stor som honom , men verkade mycket starkare . - Det är nåt som inte stämmer ? mummlade Sam
- Wow dom har verkligen ansträngt sig . morrade Leah
- Vad menar hon ? . frågade Paul förbryllat . Leah fnös - Fattar ni inte ? Dom har studerat oss för att kunnde efterkilna oss eller är motsattsen , Emmett till exempel han slåss mot en som är stark , Jasper mot en som kan styra det han vill göra . Edward mot en som kan se precis det han ska göra . Jag mot en som är världigt smidig . Sam du slåss mot nån som är världigt kunnig och ledare nämligen Riven .. Förklarade Leah innan hennes plötsligt vreds och hon log på marken utan att kunna röra sig . - Vad händer Leah ? frågade Jake .
Men hennes tankar försvann  . - Ser nån henne ? Frågade Sam upprört . det var först då Quil jag och Jake upptäckte att alla slogs en och en Leah var på ett ställe , Sam på ett och Paul på ett . För att sära på oss.
- LEAH ! Ylade Seth och gnällde .
- Gö inget Seth , dom kanske vill att du ska leta efter henne. Befallde Sam .
- Jag tillhör Jacobs flock inte din Sam . Morrade Seth och väntade på mitt svar .
- Gö som Sam säger ! Svarade jag . Vi var snart där nu . Men plötsligt försvann Jareds tankar också .
- Vad fan händer ! Ylade Paul . - Dör dom ? Han röst var lika ängslig som vi alla kände oss.
Sen försvann Paul också . Sams tankar var uttryckslösa , tomma. lixom alla andras . Vad händer egentligen . Vi sprang fortfarande vi hade sprungit för långt .
- Om Leah hade rätt så väntar det tre stycken på oss snart.. Mummlade Jake i tankarna
Quil nickade instämande . Det var något som var både possitivt och negativt att ens känslor inte var lika när man var varg .
Vi stod nu i gläntan och det var alldeles tyst . Inge fåglar eller andra djur . Men snart hörde vi hjärtslag och snart kom Mia fram bakom träden och var förkrossad . Hennes ögon var röda av tårarna och hennes annars blanka hår såg världigt slitet ut . " Jake , Quil Embry . Andades hon innan hon föll och Jake sprang mot henne för att ta emot henne . Quil och Jag drog efter andan när vi såg henne blodiga rygg .
" Ni måste fly ! Allt var en fälla . Han iaktog er . " Viskade hon " Dhani iaktog er för att berätta för Riven " Skrek hon innan hennes tårar började falla .
" Det är en , en som gör att ni inte kan vara vargar som är med er . Med henne  inärheten kan vi inte använda våra talanger ! " förklarade hon . " Därför kan ni inte nå dom andra" Och när hon sa det upptäckte vi att alla var borta , Seth , Jared Collin , Brady , precis alla var borta nu bara vi tre .
" Inte ens Edward " mummlade hon. Jake gnällde till " Jag vet inte hur det är med Bella dom splittrade oss .. " förklarade hon och hennes hjärtslag vart svagare och oregelbundna . " Stackars liten " Skockade en ljuvröst och luften vart söt och isig. En morrning steg ut våra strupar när Dhani och Blair steg fram från träden och tätt efter dom kom en liten flicka som såg ut att vara runt fjorton år när hon förvandlades .
- Jacob , vad gör vi nu ? frågade jag och Dhani kastade sig på Jake och den lilla tjejen stod bara där medan Blair gick elegant mot mig och Quil och vi båda kände ett slag i revbenen och Quil föll till marken och blev människa och även fast han försökte bli varg igen kunde han inte . - Hon tar ifrån ens  förmåga ! Skrek Seth och jag och Jake ryckte till av att höra Seth igen . - Jake strunta i  Dhani Embry kommer snart att bli människa också ! Vädjade han och vi såg Edward genom hans tankar .
- Dom mår alla bra ! Vi kommer snart och hjälper er . Hörde vi Sam sedan säga .

Sweet words 'w'
Postat av: Molly

Skit bra! Har längtat så mycket efter det:P

Molly

2009-11-27 @ 18:37:42
URL: http://mollyssagor.blogg.se/
Postat av: maddushe

åh, vad ska man säga? du vet redan vad jag tycker(A) haha:D skriv nästa kapitel fort!!!!! ;D

2009-11-28 @ 00:53:06
URL: http://maddushe.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0