.. . . -

Kapitel 15: Som vanligt.

Måste erkänna att detta kapitel inte vart speciellt bra , Jag har inte haft nå inspiration alls .." suck"
men hoppas ni gillar det ^^ Men nästa kapitel har ungefär i huvudet redan osv ..Måste bara bestämma hur många kapitel det ska vara ..

 Jag andades inte ,jag varken såg eller hörde nåt . Inte ens mina egna andetag.
Inte mina fotsteg. Ett svart vacuum När jag försöker skrika hördes det inget. Det är bara en dröm , det är bara en dröm tänkte jag för mig själv . Jag hörde plötsligt ett surrade ljud och allt ljusnade .
" Bara en dröm " viskade jag för mig själv när jag öppnade ögonen och upptäckte att det var min väckaklocka som gav ifrån sig det surrade ljudet...Jag tog batterierna och kastade dom i  sopkorgen och gick tillbaka till nattduksbordet och tog fram två nya batterier och satte dom bak på klockan .
Jag klädde mig och gick ner .  Det var helg och jag hade väckaklockan på ..Hmm jag måste vara sjuk i huvudet . Tänkte jag för mig själv innan jag kom ihåg varför jag hade klockan på .
Jag och Mia skulle ju till Seattle och shoppa och ha "roligt" om du nu fanns nåt som var roligt nu. Mia och dom andra gjorde allt för att jag inte skulle oroa mig och låtsades att allt var som vanligt . Men jag var inte dum i huvudet ! Jag såg deras blickar som jag fulla av oro. Jag tog fram juce packet ur kylen och drack direkt ur packet . Jag tog fram min snyggaste väska och lade ner plånboken och parkerings pengar. 
Mamma och pappa sov fortfarande Stella stod i duschen och Brandon höll på med sin bil. Jag skakade på huvudet med ett hånleende . Han hade skrytit så att han hade en egen bil och att han aldrig skulle köra vår "skruttiga" bil , Men tredagar efter han sagt det gick bilen inte längre att köra den så förra ägaren skulle komma och hämta den idag. " God morgon " muttrade Brandon tjurigt när jag gick förbi för att komma till min och Stellas bil.
"God morgon " Log jag för retas med honom . Jag skrockade logt " Om blickar kunde döda " retades jag och låste upp bilen och spände fast mig och körde mot Mias hus. Jag lät bilen gå på tomgång utanför hennes bil och tuttade .
" Förlåt att jag ä sen , Dhani och jag jagade." Sa hon ursäktande jag ryckte till " Eh, vem är Dhani ? " frågade jag och log. Mia log och fick en svag rodnad på kinderna " Han är min fästman." förklarade hon . " Du har inte sagt nåt om honom ? " Mummlade jag nedslaget " Ja för han har inte samma idet som jag . Men han jagar alltid Montana , men han försöker ändra men det är svårt för han . Han klarar av att kontrollera sig runt mig , Men jag är osäker på om han skulle klara det med dig i närheten . " förklarade hon och kolla ut genom vindrutan . " Åh ..." Vad allt jag fick ur  mig . Hon log innerligt mot mig . " Nu ska vi ha kul " noterade hon när vi var i Seattle och letade efter parkering . Jag log tillbaka , men det lurade inte Mia . " Jag vet att du är orolig  men hela Jakes flock plus Sams letar efter henne .. Lugn " Hon kramade mig när vi stod stilla när vi äntligen hittat en plats . Jag log igen lite mer trovärldigt . Men det vart som Mia ville , när vi väl börjat gå i butiker så upptäckte jag att jag ahde kul . Det var som om Jasper skulle vara här . Vi satt nu på ett café mitt i ett köpcentrum .
" Vad önskars" Frågade servitricen som såg ut att vara runt femtio och log artigt mot oss
"Jag tar en latte en fanta och en bagett " Svarade Mia och log lika varmt tillbaka .
" Du då gumman ? " Frågade servitricen  " Jag tar samma fast en cola " Svarade jag .
" Okej , två bagetter två latte , en fanta och en cola ?" frågade hon för att vara säker på att vi var klara .
" Det var allt " Svarade jag . Hon nickade och gick till köket .
" Vad ska vi göra sen ? " frågade jag Mia . Hon tänkte efter lite . " Man sägs som Manikyr och Pedikyr ? " Frågade hon med en gnutta hopp i blicken . Jag skockade " Om jag har råd ?"
" Åh jag har present kort där för två ...Jag fick det av Dhani när jag fyllde sist . " Hon log " Jag får dåligt samvete " Mummlade jag " Varför ? " frågade hon chockerat  " Det var ju en present från Dhani att jag skulle göra det med en kompis så om du följer med mig får jag äntligen min present " Hon pratade så snabbt att jag inte hängde med
" Okej jag förstod inte ett ord av vad du sa nyss men okej .." Sen kom servitricen tillbaka med en bricka med vår mat . " Hoppas det smakar " log hon och gick till nästa bord ocg tog beställning . " Då ringer jag och bokar tid. " Sa Mia och plockade upp telefonen . " Hejsan jag skulle vilja boka manikyr och pedikyr för två idag " Först då upptäckte jag hur vacker hennes röst var , som ett vindspel
" Mia Thor " Klingade hennes röst och jag förstod att hon gjorde det med flit . " Okej tack så mycket "  hon veck ihop mobilen och tog en tugga av den fyllda bagetten " Shit , det här var rikitgt gått" Jubblade hon och tydligen hörde nån henne
" Vänta jag ångrade mig , kan jag få en sån där bagett flickorna där äter ... Till min fru också " Frågade en man två bord bort
" Självklart sir " svarade servitricen och gick vidare .

Efter lunchen gick vi till ett ställe som hette " Perfect Nails "
" Hallå ?" hojtade Mia när det inte fanns nån vid disken och en kille dök genast upp .
" Kan hjälpa mig... Dig menar jag " Hans uttryck var nervöst . Mia log varmt
" Jag hade bokat tid , Jag är Mia Thor  " Hennes röst vart som vanligt igen
" Är...Är ni Mia ?" Frågade Killen förbryllat .
" Ja , och Detta 'är min kompis " Sa hon och vart plötsligt irrterad . Killen bakom disken märkte förändringen och mötte min blick , som var lika förbryllad som hans.
Efter manikyren gick vi till tidningsbutiken och köpte dagstadningen
" Helvete " utbrast Mia så folk vände sig om och kolla på oss . Hon grep tag i min jacka och drog mig mot toaletterna " Kolla " fräste Mia till mig och höll på tidnigen och en rubrik fånga min uppmärksamhet

16 åringar borta
Polisen har inga spår efter Penelope Inzzie från Idaho Ketchum försvann i förrgår utan spår .
Polisen misstänker att det är ett gäng ...

Jag bet mig ängsligt i läppen " Det här måste få ett stop " mummlade jag och kände blodsmaken i munnen
" Lugn jag och vargarna kommer inte låta det går mycket längre" morrade hon " Va? " kvävde jag fram
" Ja vilka ska annars ta hand om det ? " frågade hon förbryllat . Jag byte snabbt samtals ämne " Vänta , Kolla vilken grymt cool jacka!" utbrast jag när Mia skulle säga nåt angående det . " Ja , faktiskt .. Men .." Fortsatte hon utan att bry sig om min avsning om ämnet " Men den här väskan då ? " frågade jag hastigt . Mia skakade på huvudet med ett bistert leende.
På resan hem vart allt snack om rubriker i tidningen bort glömt och vi lyssnade på en ny skiva och hade rtaket ner vevat , Vi sjöng med i en oktav högre och skrattade när hon sjöng världigt falskt .
" Ska vi gå till stranden " frågade Mia medans jag hjälpte henne att bära in sina kassar i huset .
" Visst , jag måste bara lämna bilen och kassarna .. " Log jag. " Perffa"
Mia sprang in och byte kläder till shorts och tjock tröja och satte upp sitt axellånga hur i en knut i nacken .
Jag följde hennes exempel men satte på mig mjuksbyxor istället.

Väckaklockan ringde och jag satte mig käpprätt up i sängen och drog fingrarna genom håret .
Fy fan vad less jag var, allt gick så snabbt och varje dag var den andre lik. Jag var med Mia , Embry och Quil till lunchen sen var jag bara med Mia.  Dom flesta av " vargarna " hade slutat high school.  Så nu var det bara , Seth , Embry och Quil som fortsatte...
Seth gjorde det eftersom han inte var gammal nog att sluta , Embry för att vara med lilla mig och Quil... Ska jag vara ärlig visste jag inte varför han gick .. Han hade väl antagligen inget annat för sig .
Fast en sak var inet som förut ... Embry och jag pratade nästan aldrig med varandra . Det var grymt irreterande måste jag tilläga . Och i morgon efterskolan skulle jag prata med honom . Ställa honom mot väggen , fast inte bokstavningt alltså.  Efter sista lektionen .

Jag satt och lekte med bil nyckeln och satt på en av bänkarna som stod ute och väntade . Jag reste mig när jag såg Embry komma åt mitt håll , skulle han låtsas att han inte såg mig skulle jag flyga upp i taket . Som tur för honom gjorde han inte det utan konstigt nog, kramade han mig hårt " Hejsan" Log han . Han pratade med mig ? Va?
" Hej du " svarade jag misstänksamt . " Vad ska du göra nu? " frågade jag honom när han ändå pratade med mig
" Ut i skogen " Sa att till svar, såklart .. han är ju bara det . " Okej " mummlade jag och försökte låta oberörd.
" Varför är du så gagig för ? " skrockade han och lagde handen om min midja .  " Du är ju jämt ute nu förtiden" mummalde jag så lågt att jag själv knappt hörde vad jag själv sa


Sweet words 'w'
Postat av: Hannah

SUPPPPER ,MMMMMEEEEEGGGA BRAVA !



DET VAR JÄTTE BRA , men lite stavfel , men du skriver ju så snabbt ...det borde jag veta :))

Men det var bra . Inte det bästa men det funka dunka :))

2009-11-07 @ 23:41:42
Postat av: Malin

Hej kusin, farmor visade mig början på din berättelse. Nu har jag plöjt igenom alla kapitel. Guuuud vad bra du skriver, jag blev helt fast :)Jag kan knappt vänta tills nästa del...

2009-11-08 @ 15:11:50
Postat av: Erica

ja gillart:)

2009-11-08 @ 21:56:45
Postat av: Molly

Riktigt Bra!!!!<3<3

2009-11-09 @ 13:39:14
URL: http://mollyssagor.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0