.. . . -

New Blood Kapitel 7: Ilska , sorg och lättnad

" Renesmee Cullen " Andades jag och hörde hur henne familj var påväg i snabb fart .
" Förlåt Renesmee , jag ville inte skräma dig ! Jag trodde du kände igen min doft ." Jag log ursäktande .
Jag hörde ett morrade bakom mig och deras vargvänner slöt upp bakom mig .
" Lugn Sam , det är ingen fara " svarade Renesmee men hennes röst skar sig. Tror hon att jag kommer anfalla henne ?
" Nessie !" skrek Bella Cullen och kramade om sin dotter . " Åh " utbrast hon när hon såg mig .
" Förlåt mig jag ville inte skrämma någon men jag har lite brottom " mumlade jag och drog ner luvan .
" Det är okej " Log Bella och nu hade hela familjen sammlats framför mig .
" Har du tänkt på erbjudadet Cassidy ?" frågade Carlise och log välkommnade mot mig .
"Ja sir , och om det går försig vill jag gärna tacka ja till ert förslag . " svarade jag och kollade ner i marken .
" Kan du komma om en vecka ?" kvittrade lilla Alice " Jag behöver tid till att göra ett rum åt dig !"
" Visst , jag måste ändå prata med det gammla " jag skrattade lite tort när jag såg den lilla scenen framför mig .
" kommer dom bli arga ?" frågade Esme och mötte min blick .
" Ja" mumlade jag och bet mig i läppen .
" Vänta Cassidy , Varför såg vi inte dig när volturi kom sist ?" frågade Jasper.
Jag log bistert.
" Anledningen till att Aro tvingade mig att ta mig an ett annan ärende eftersom ...Han inte ville förlora mig " svarade jag . "Eller Caius rätte sagt . " rättade  jag .
Carlise mötte min blick full av medlidande .
" Jag måste gå nu" muttrade jag .
" Då ses vi snart , Cassidy " Log Carlise , men det var inte bara  han som log utan hela familjen . Jasper bet sig frustrerat i läppen , troligen eftersom han inte kunde känna av mina känslor eller påverka dom.
Jag log interligt tillbaka innan jag vände mig om och sprang straxt utanför Seattle kände jag Demetris spår snet bakom mig och jag stannade .
" Följde du efter mig ? " utbrast jag förfärat . Nej ,nej nej då är jag död nu ! Jag som tänkte ljuga ihop något om att jag behövde ta en paus eller nåt . Men jag skulle inte komma tillbaka. Cullens skulle få lära mig hur jag levde ett liv utan att mörda en människa sen kanske jag kan flytta till en regnig stad och leva som dom?
" Nej det gjorde jag inte " Demetri lät både förbryllade och förulämpad.
" Nehe , vad gör du här då ?" väste jag mellan tänderna och blängde på honom .
" Aro sa att jag skulle hämta dig , Du måste ha glömt bort tiden när du åt." Det var ingen fråga .
" Ja , är han arg ?" frågade ängsligt och svalade.
" Hah , kan Aro vara arg ? Han är bara lite ... orolig . " Han fick tänka i några sekunder för att hitta rätt ord.
Jag nickade bara och kände hur jag ville anadas ut av lättnad men Demetri skulle känna av att jag höll nåt hemligt för honom . Om han inte redan gjorde det.
" Jag tycker du ska lämna volturi . " Sa han plötsligt när vi snart var vid flygplatsen och hans ord fick mig att trampa snett . Jag kollade oförstående på honom . " Jag  menar inte att jag inte vill ha dig där , här. Det ar bara det att jag ser att vårat liv gör dig olycklig . Jag älskar ju dig , därför vill jag att du ska vara lycklig . " Han log vänligt , varmt mot mig och jag upptäckte att jag gapade.
" Du hade redan tänkt det va ?" gissade han när jag inte sa nåt . " Du drar till Cullens eller hur ?" Han lät varken arg, sviken , ledsen eller nåt faktiskt . Hans röst var tonlös.
" Ja " Svarade jag kort och Demetri för blev tyst.

Resan på planet gick snabbt och snart var vi hemma i Italien igen . Jag lämnde bara min väska i mitt lilla rum innan jag gick upp på mark nivå .
När jag väl kom upp kände jag hur det började brinna i halsen av alla dofter . Jag bet ihop och gick längst gatorna . Folk höll en bit ifrån mig eftersom dom kände att det var nåt skumt med mig . Inte konstigt jag hade ju glömt linserna på slottet . Men människorna tror att jag har linser nu så vadå ? Sen var det ju så mörkt att det inte syntes direkt .
Jag satte mig på en bänk och bara tittade på när folk gick förbi . Jag kände vilka dofter dom hade . En kille i smutsig t-shirt och avklippra jeans luktade blöt jord , vatten och nån form av metall. En kvinna med klasisska kontors kläder på sig och hade en portfölj i högra handen och mobilen i vänster, Hon hade en stark doft av läder , papper och en parfym med en världigt söt doft med lite kanel i sig .
Jag skakade på huvudet för att få ordning på tankarna . Ingen bra idée att tänka på människo dofter när man inte hade drukigt något på snart tre veckor.
Men i veckan skulle jag vara tvungen att äta , annars skulle jag inte klara av att träffa Cullens igen med tankte på Renesmee och vargarna .

Fredag kväll

" Så , har jag fattat detta rätt Cassidy . Du vill lämna oss ? " Muttrade Marcus . Aros ansikte var uttryckslöst och
Caius var....rasande .
" Inte lämna direkt mer ta en paus om ni tilllåter " rättade jag lågt.
" Paus ! " röt Caius sarkastiskt . Jag bet mig i läppen . "
" Vi tar inte pauser här! " fortsatta han iskallt.
"Okej då kommer jag inte tillbaka . " snäste jag . " Jag mår inte bra att leva på den här ...livstilen , Jag trivs här men jag vill inte leva på männskligt blod. Jag känner mig ...smutsig.
" Hah , Så du tycker volturi är smutsigt? " vrålade Caius . Jag suckade irreterat . " Nej , men jag känner mig det och jag vill inte vara här längre " morrade jag och gick ut ur tronsalen och allt som hördes var ljudet av mina klackar. 
" Vilket slöseri " mumlade Aro nedslagen och jag såg i ögonvrån hur Aros blick vart full av ånger och sorg . 
Jag gick mot mitt lilla rum för att hämta mina gejer . Jane mötte min blick när jag passerade henne och Alec . 
" Vänta Alec jag måste prata med henne " kvittrade hon ängsligt och slöt upp vid min sida .
" Vad hände Cass ? " frågade hon men jag låtsades som att hon inte var där . " Vill du prata om det ? " envisades hon .
" Nej " morrade jag . "Jag ger mig av " tillade jag och gick in i mitt rum och stängde dörren mitt framför näsan på henne.
" Vad händer Jane? " Det var Demetris röst .
" Hon tänker ge sig av och hon vädrar prata med mig !" fräste hon. Irreterad av Demetris frågor .
" Cassidy , prata med mig . Snälla " fortsatte Jane . " Annars ber jag Felix slå sönder dörren . "
Felix skrockade roat och hoppades verkligen att jag skulle låta bli att öppna , vilket jag inte gjorde .
Jag slängde ner mina svarat heels i en väska och dörren flög plötsligt över mitt huvud .
" Lägg av " morrade jag och blottade tänderna . Demetri log ursäktande innan han försvann ut ur rummet .
" Varför ger du dig av ? " frågade Jane .
" Jag tänker åka till Cullens och ansluta mig till dom . " svarade jag tonlöst och slängde ner mina favorit jeans och min jeans jacka och siden bluse.
" Va! " röt Jane och fick något förolämpade i blicken .
" Ja " snäste jag och gick mot utgången med min väska i högsta hugg. " Jag kommer inte behöva den här längre " sa jag och slängde kappan på golvet .

Jag andades ut när planet lyfte snart skulle jag vara i London där skulle jag byta plan till Seatlle och där ifrån skulle jag ta taxi till Cullens .
" Kudde ?"frågade en av flygvärdinnorna som hade deras vanliga påklistrade smile. Jag skakade på huvudet och tog upp en bok och läste i London skulle  jag behöva köpa en ny på flygplatsen . Jag suckade tungt och började tänka på hur dom hade reagerat . Aro som hade vart full av sorg , Marcus som bara var irretrad och Caius rasande .
Jane , skulle hon förlåta mig ? Skulle jag nånsin prata med mig? Skulle jag någonsin få tråffa henne igen ?.
Så många frågor men inga svar. Jag log lättat när piloten meddelade att vi skulle gå ner för landing.
Jag spände fast mig och väntade .

Sweet words 'w'
Postat av: maddushe

love it(:

2009-12-31 @ 20:01:01
URL: http://madduhse.blogg.se/
Postat av: Twilighter

Många som skriver fanfics nu. Jag gör också en. ;P

Din var jättebra, båda dina och denna hittilss. Se bara till så att fler läser den så får du säkert nästan lika många kommentarer som Jasmine får på sin. Fin blogg förresten

2010-01-01 @ 03:50:01
URL: http://twiiliighter.blogg.se/
Postat av: Molly

Älskar den som vanligt!!:D Längtar till nästa kapitel!;D

2010-01-01 @ 14:33:15
URL: http://mollyssagor.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0