.. . . -

New blood kapitel 5 : Explotion !

Kapitel 5 : del 1- Renesmee.
Jag satt vid köksbordet medans mamma städade undan efter att ha bakat muffins under natten .
Jag satt tankspritt och bläddrade igenom boken jag fick av Jake igår .
" Nessie vill du komma med det där glaset som står där borta? " frågade mamma och nickade mot ett gammalt saftglas som stod vid tvn .
" Visst " mumlade jag och fortsatte läsa medans jag gick för att hämta glaset . Jag var påväg till diskbänken när jag byte sida och såg en rubrik som fångade mitt intresse och jag stannade mitt emellan bänken och köksborde.
" Prägling " viskade jag andlöst och hörde ett krach när jag tappade glaset i golvet .
" Nessie , Nessie " utbrast Mamma och jag kände hennes kalla hand mot min panna och kind .
" Edward " utbrast hon när jag inte sa något utan bara stirrade tomt framför mig .
" Bella , Nessie ?" frågade han ängsligt och jag kände hur han läste mina tankar . Han log.
" Bella lugn , hon mår bra ...Hon är bara lite chockad." skrockade han och lagde en hand på hennes axel.
Jag tryckte lätt min högra hand mot hennes kind och vissade henne mina känslor . Chockad , glad , förvirrad och arg.
" Visste ni " väste jag och bakade ett steg så jag skulle se både mamma och pappa bättre .
" Nessie , vi .." jag avbröt mamma mitt i en mening " Kom inte med några lögner nu bara mamma , du vet att du inte kan ljuga " muttrade jag och det ryckte i pappas mungipa.
" Gumman , vi tyckte att Jake skulle berätta ." fortsatte hon .
" Men .. jag..jake ...Galen !" stammade jag och bet mig i läppen och kände mina ögon fyllas .
" Nessie , prata med Jacob " tyckte pappa som lätt kramade mig axel i en tröstande gest.
Jag skakade på huvudet och sprang ut ur rummet. Hade alla vetat ? Till och med Emmett , Jakes bröder .
Engligt det lilla jag hunnit läst var jag Jakes liv , han mening . Skulle jag skakadas skulle han också det , i hjärtat. Jag såg att jag hade kommit fram till Carlise och Esmes hus och kollade först genom fönstret och luktade för att känna om han var där . Tårarna hade börjat rinna . Ilskna tårar . Jag hade gått och mått dåligt över att jag var kär i någon som inte skulle kunna vara det i mig men han hade det . Pappa och Benji , hela min familj hade vetat hur jag kände för honom och dom sa inget ! Jag gick med bestämda steg in i huset och Esme mötte min blick . Den var världigt ängslig .
" Nessie , herregud vad har hänt " utbrast hon och flög genom rummet och omfamnade mig men jag bakade undan . Emmett och Rose kom förskräcka in i rummet .
" Som ni inte vet !" morrade jag för arg för att föröska vara artig .
" Vad pratar du om Renesmee " frågade Rose som sträckte fram en hand för att tråka bort en tår från min kind men jag slod bort den . " Rör mig inte !" 
" Hur kunde ni göra så mot mig framför berättade ni iunte att Jacob hade präglats på mig!" röt jag och alla stirrade förskräckt på mig . Jag hade aldrig uppfört mig så illa , eller vart så rasande.
" Vill att jag ska lida eller !" skreck jag hänsynslöst och Alice bet sig ängsligt i läppen . " Eh Nessie .." mumlade hon .
" Avbryt mig inte Alice , Jag har gått och var kär i Jake hur länge som helst nu och ni vet det ! Jag har gått och tänk att han aldirg skulle älska mig . Så läser jag det här " fortsatte jag , fortfarande skrikandes och slänge boken hårt i golvet och det skulle antagligen bli ett märke efter den . Jag kände hur Jag började lugna mig och en ny omgång tårar ran för kinden . " Nessie " försökte Alice . 
" Vad "snyftade jag och drog handen  längst kinden och uppfattade doften . Jag vände mig om och såg Jake i dörr öppningen . Han såg halvt knäckt ut och jag bet mig i läppen . Opps , det var det Alive tänkte säga när jag av visade henne . Jag gav honom en iskall blick innan jag smet förbi honom í dörröppningen jag kände allas blickar i ryggen när jag sprang hem igen med en massa känslor i kroppen .
" Nessie !" ropade mamma som kom från stugan , med pappa hack i häl .
" Bella " mumlade pappa och kollade menade . Han kollade mot mig en lång stund innan jag kramade om mig .
" Dumma , dumma Nessie " viskade han men hade något roat i blicken . I samma stund han kramande om mig försvann min ilska och jag bröt återigen i hopp . Pappa viskade något till mamma som jag inte uppfattade.
Pappa bar mig enklt in i mitt rum och han nynnade på min vaggvisa och jag somnade enkelt .

Jag kanske hade sovit i femton timmar när mamma väckte mig. :
" Nessie gumman , det är dags att få en till present . " viskade hon och såg ängsligt på mig .
Jag satte mig upp som en zoombie och gnuggade mig i ögonen .
" Herregud " utbrast jag och slängde benen över sängkanten.
" Vad är det Nessie ?" frågade hon förbryllat . " Jag måste be dom om ursäkt , Esme , Rose alla , jake " hasplade jag ur mig .
" Nessie , den ända du ska prata med är i såfall Jake . Men inte om att be om ursäkt utan prata känslor ." viskade hon lugnande.
" Men först ska du få min , Edwards och Benjis present " sa hon och blickade.
Jag nickade och byte snabbt om och tvättade av ansiktet innan vi sprang mot huset och de stack till i hjärtat när jag såg att Jacob stod där . Han log stelt mot mig . Jag svalade klumpen i halsen och log lika stelt tillbaka.
Pappa var så exalterad så han skulle nog kunna stå och klappa händer som en riktig tonårstjej.
Jag såg bara att det var en bil efter som det bara var presäning som hängde över den och pappa höll stolt en liten ask i handen .
" Är det vad  jag tror att det är?" utbrast jag och Benji drog av plasten från den okända bilen .
" HERREGUD !" utbrast jag och hela min familj brast i skratt.
" Har ni köpt mig en egen Alice-posche ! " Jag stod bara och gapade . Det var en likadan Posche pappa köpt till Alice för några år sen , fast min var mörkblå.
" Gillar du den ?" frågade Mamma och kysste min kind. 
" Är solen gul ? Kan Alice se in i framtiden ? Kan Jake förvandlas till en varg ? " skrattade jag precis som alla andra . 
" Men för att kunnde köra måste du ha en nyckel . " avbröt pappa och räckte fram det lilla packetet han hade haft i handen och jag öppnade den med några få ryck . 
" Wow " va allt jag fick fram 
" Du Alice " mumlade Emmett fast högt någ för att alla skulle höra . 
" Ja Emmett " frågade Alice misstänksamt . 
" Du har inte den snyggaste bilen längre ." skrockade han och Jasper stämnde in .
" Tja , jag antar att pappa inte behöver köra mig länger " sa jag mest för mig själv och log . 
Jag hörde hur det kurrade i magen och Esme lagde en hand på mig axel . " Jag tror visst att du är lite hungrig gumman " 
" Ja " Jag bet mig i läppen " Förlåt för hur jag ageraed imorse . Det var i speciellt schysst " viskade jag till henne . 
" Åh Nessie , det är inget att be om ursäkt för " Sa hon tröstande och lagde en hand på min rygg och föste mig mot huset . 
Medans jag åt satt jag och tänkte på hur jag skulle prata med Jake . Skulle jag fråga honom om vi kunde prata 
ifred ? Eller skulle jag bara kasta mig i hans famn och kyssa honom som dom gör i film ? . Efter min sissta tanke hörde jag hur pappa hostade för att dölja sitt skratt efter att ha hört mitt grubblande . 
" Lämna mitt huvud i fred" snäste jag och han gav mig en ursäktande blick . Jag dukade snabbt av efter mig och
gick ut genom dörren och hörde hur dom började viska .
" Gå och prata med henne " sa Alice ängsligt och snart hörde jag fotsteg bakom mig och Jacobs doft fick mig att stanna till innan jag fortsatte gå . Men han var snart vid min sida .
" Nessie , skulle vi kunna prata ?" frågade han och hans röst lät världigt nervös.
" Eh , hrm . Visst och jag vände blicken mot huset och såg hur Emmett vände sig om när ha stod och tjuvkickade i fönstret .
" Hemma " muttrade jag och började springa . Jag sprang lite för snabbt för att han skulle hänga med så jag sprang in i huset och satte mig på min säng för att vänta . Det tog inte lång stund förren han kom in genom dörren och jag kände hur jag bara ville springa och krama om honom.
Han rörde sig världigt nervöst och nästan ursäktande.
Han satte sig några decimeter ifrån mig och kollade på mitt armband som jag hade fått av honom min första jul när jag var bebis .
" Förlåt " viskade jag och vände blicken mot honom och han släppte blicken från mitt armband och log mot mig .
" Kära Nessie, vad har du att be om ursäkt för ?" sa han förbryllat och log det där underbara leendet som fick mitt hjärta att nästan flygga ut ur bröstkorgen.
" Jag var världigt elak mot dig " Jag såg honom i ögonen och sökte efter något som skulle förreställa sorg.
" Nej , det tycker jag inte . Visst var det lite jobbigt att höra men ...Jag förkännade det . " mumlade han
" Men jag tycker att du skulle ha berättar om dina känslor för mig " Log han . ¨
" Hah , jag tycker att du skulle ha berättat att du hade präglats på mig " Jag höjde ena ögonbrynet och log.
Han skrattade inte olyckligt utan motsattsen .
" Nessie, jag är ledsen att jag inte har sagt något men ..Hur skulle jag? "
" Tja , hur skulle jag ?"
Vi båda skrattade till och jag lagde min hand på hans.
" Varför vart du så upprörd över armbandet jag fick av Aaron ?" frågade jag och log prövande.
Han log ursäktande mot mig och kramade min hand vilket fick mitt hjärta att göra volter.
" Jag vart oerhört avundjuk ." svarade han kort .
Han log igen och jag lagde nervöst min hand på hand kind vilket fick honom att flämta till.
" Jag älskar dig Jacob Black , mer än jag klarar av " viskade jag samtidigt som jag såg honom i ögonen.
Hans ögon glödde , troligen av upprymdhet .
" Renesmee Cullen , Du är det ända jag lever för " sa han och tog min hand från hans ansikte och kysste den .
Jag log mot honom innan jag lutade mig mot honom och kysste honom . Han besvarade förvånat min kyss och lagde sin händer om min midja för att pressa mig hårdare mot honom . Våra läppar vart ivrigare och jag flämtade till när han tryckte mig mot kudden som jag nu kände under huvdet och jag tog bort mina händer från hans nacke för att knäppa upp min kofta . Jag skulle precis dra av mig mitt linne när jag kände Jacobs varma händer om mina armleder , ´hade det inte vart för värmen som jag kände från hans händer hade jag nog inte märkt det." Vad är det för fel ?" frågade jag nervöst . " Inget är fel Nessie , men ..tycker du inte att det går lite snabbt ?" frågade han och hans röst var mjuk och varm nästan överdrivet för att inte såra mig.
" Vadå för snabbt?" ekade jag och såg honom i ögonen och jag flinade .
" Att ha det , vi har precis sagt att vi älskar varandra . Känns inte det som att det går lite snabbt?" Han släppte mina händer men smekte min kind med sin egen .
" Så du tycker vi ska vänta . " konstaterade jag och satte mig upp. Han nickade bara .
" Nessie , jag har precis fått reda på att du älskar mig . Jag vill inte att du ska tro att jag utnyttjar det . "
" Okej jag förstår . " skrattade jag .
Han log innan han kysste mig igen och jag besvarade den försiktigt . Men jag vart automatsikt ivrigare i kyssen och väntade på att Jacob skulle säga ifrån , men snart lutade han sig bort från mig och log mot mig.
Jag såg frågande på honom . " Bella är snart här " förklarade han och tog min hand och reste sig och gick mot dörren med mig hack i häl jag vände mig framför honom och jag honom en puss på munnen och han precis ställa mig bredvid honom innan mamma kom in och brast ut i skratt .
" V-vad ärdet mamma ?" frågade jag förvånad .
" Ljusrosa klär dig Jake " svarade hon och såg menade på mig och plutade med läpparna och jag vände mig om när jag förstod .
" Här " mumlade jag och pekade oskyldigt på han läppar som hade fått lite av det ljusroa läppstift jag hade haft på mig innan jag kysste honom för baar några sekunder sen och han tog handen och för att torka bort det .
" Och vi kommer överns om att inte berätta det där för Edward . okej ?" Mamma och jag nickade.
" Ursäkta om jag stör men vi har besök " mumlade mamma stelt och fick något som liknade rädsla i ögonen .
" Vilka ?" frågade jag och Jake kramade min hand innan han svarade . " Voulturi , det var det Alice såg igår när ni gick . "svarade Jacob tonlöst och hans hander började skaka .
" Dom står vid ängen och väntar " sa mamma . " Jacob , du kanske ska kalla på flockarna ? " mummlade mamma och jag stelnade till . " Det behövs inte , båda flockarna har hållt sig där i området hela dagen å dom står nog och väntar på att vi ska komma . " svarade han lugnt .
" Okej , så bra "
Resten av familjen stod på andra sidan flofen och väntade och allas tittade lättat på mina och Jakes sammanlänkade händer . Fast Rosalie hade bara avsmak och avsky .
Sen sprang vi mot ängen och det första jag såg var vargarna som stod världig nära skogen och på andra sidan stog dom . Jag såg inte hur många det var eller vilka som var med bara det svarat kappaorna . När dom såg att vi anlände gick dom oss till mötes.


Sweet words 'w'

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0