.. . . -

New Blood Kapitel 4: Kalas

Kapitel 4 : Del 1 - Renesmee berättar

Jag gäspade stort och sträckte på mig . Vi satt hela familjen och kollade på baseball , fast jag och mamma pratade mest.
Då och då slängde hon en blick mot Jacob som jag inte riktigt förstod.
" Just det " utbrast Alice plötsligt och flög ut ur rummet men var snart tillbaka igen . " Vi glömmde två packet " log Alice och hade två packet i famnen " Det här är från Jake " Hon räckte mig ett rätt stort packet med silverigt present papper på ." Jake ! , det hade du inte behövt " mumlade jag och log . Han sa ingen utan bara såg förväntans fullt på mig med den där blicken som om han var en blind man som såg solen för första gången .
Jag rev snabbt upp papparet och såg att han hade gett mig en bok "Quileutes legender " Log jag och kollade snabbt igenom boken medans pappa spände käkarna och mamma vände sog mot Jacob med ett uttryck jag inte riktigt förstod. " Just det , vart är dom andra ?" frågade jag när jag kom på att resten av vargarna inte kommit .
"Förhinder" svarde han kort och log . Jag nickade bara . " Hrmm , Sen är det ett från ...Aro " Sa Alice stelt och räckte fram ett lite mindre packet och jag hörde hur Jake morrade av ilska .
" Jacob Black !" varande mamma honom medans jag nervöst öppnade packtet .
" Vad är det för något ?" frågade Emmett som för första gången under kvällen släppte blicken från tvn och kollade nyfiket och vaksamt mot mig och paketet .
" Det är ...Ett halsband " konstaterade jag och höll upp ett halsband mellan mina händer i luften. Det såg precis ut som mammas , fast det var små diamanter som pryder hela kedjan istället för en ända ..som på mammas .
" Jag gillar det " log jag . " Blir ju perfekt att ha på skolbalen " muttrade jag och spände fast det runt halsen .
" Var tycks ?" frågade jag och gjorde en modell pose och Alice och Rose skrattade försjust .
" Vi kanske ska gå till vårt nu ?" frågade pappa och lagde en hand på min axel . " Pappa jag är inte ens trött " Hade det inte vart för gäspen i slutet av meningen hade han nog trott mig . " Du är jätte trött , familjen finns kvar imorgon " skrockade han . " Men jag vill läsa " envisades jag precis som pappa . " Boken finns också kvar imorgon " log han , jag snörpte dystert på munnen . " Har inte ni en present till mig ?" frågade jag muntert och Rose började skratta , precis som resten i familjen . " Den får du imorgon "
Jag ställde mig upp och suckade tungt . Jag förlorade matchen .
Innan vi gick han jag se att Alice stog med tomma ögon och Jasper som beskyddande lagde händerna hennes axlar.

Kapitel 4 : del 2 - Cassidy berättar .

Vi alla hade på oss diskreta kläder eftersom vi för en gångskull skulle resa som normala människor .
Jane hade en vacker långärmad svart kläninng med gråa strumpbyxor och en sjal . Ebony och jag var klädda på samma sett . Vi skulle vara i Forks om bara några timmar .
Alla var förväntas fulla och hoppades att dom ljugit om att barnet inte var en odödligt barn. Jag var exalterad för att detta var mitt första "riktiga " uppdrag . Vi hade bara en väska var med kappan i och några ombyttes kläder .
Demetri och Jane satt på var sin sida om mig medans jag satt och stirrade på upp på tåget . Nu kom besättningen och delade ut mat och häpnades över att vi hade avbeställt vår portion . 
Jane vände blicken mot mig och log innan hon fortsatte kolla på filmen som visades . Det var såna här tillfällen jag önskade att jag kunde sova! Jag tog upp ett reklamblad som satt i fickan framför mig .
'Love america ' stod det och jag bläddrade igenom det men mina tankar började snart vandra iväg .
Jag tänkte på mitt människo liv . Jag såg mig själv framför mig i dom rätt stora klänningrana med korsätter och hur dom flätade mitt hår till otroliga frisyrer. Jag mindes så mycket från min tid som människa , mer än jag borde , med tanke på hur länge jag har levt som vampyr . Jane minns inget precis som sin tvilling bror Alec .
Demetri och Felix visste jag inte . Ebony kände jag knappt så henne visste jag inte heller.
Jag drog tank spritt min hand igenom mitt hår och kände att nån grep tag om min hand led . Demetri.
" Släpp mig " Väste jag lågt.
" Jaja ," muttrade han men lät världigt road och jag höll kvar en väsning. 
" När ska du förstå`?" viskade Demetri så lågt att bara jag kunde höra . 
" Förstå vad?" snäste jag och ryckte åt mig min hand led och satte upp mitt hår i en hästsvans. 
Han suckade . " Att du gillar mig ?" retades han men bakom leendet var han fullt seriös . Lendet var bara till för att jag skulle känna mig bekväm .
" Fortsätt dröm " muttrade jag och försökte att inte se ut som om jag vore fem eller räcka ut tungan . 
" Vet du ...Du är rätt söt när du är irretrad " viskade han i mitt öra och hans andedräkt fick mig att bli som sten . 
Jag såg att Jane sneglade lite snabbt mot oss och hann kosta på sig ett litet flin . 
" Jane är vi framme snart ? " frågade jag utan att bry mig vilken ljud nivå jag hade på rösten . 
" Det är inte långt kvar , en halv timme kanske " svarade hon och lutade sig mot Demetri . 
" Uppför dig " sa hon strängt.
Demetri kontrade med något som jag inte hörde, och jag tror inte att jag ville det . 
" Så Cassidy ..." viskade han igen och jag stönade till av irritation . 
" Har du inte nån människa att irretaera igen . Då riskerar du i allafall inte att bli skadad . " morrade jag .
" Jag skakar " mumlade han och fortsatte stirra på mig . 
" Varför ?" frågade jag och hoppades att han fattade vad jag menade så jag slapp förklara .
Men nu är det ju Demetri ..
" Vad ?" frågade han och log .
" Varför är det just mig du irreterar ? " snäste jag och lagde ena armen på ett armstöd och han tog chansen . 
" Det vet du " mumlade han och lagde sin hand på min och höll fast den . Jag var snabbare än Demetrimen han var starkare . 
" Jane snäälla säg att det inte är långt kvar !" viskade jag förtvivlat . 
" En kvart tills vi går ner till landning " fnissade hon och log mot mig men gav Demetri en hotfull blick .
" Antar att vi får prata sen " mumlade han och släppte min hand och stirrade surt ut genom det lilla fönstret. 
Jag stirrade åter igen på taket och drog ett djupt andetag . Skulle jag bara hitta en som älskade mig och som jag inte älskade eller skulle jag hitta den som jag älskade och samtidigt älskade mig ?
Jag drog en lättad suck när piloten meddelade om att vi skulle gå ner för landning och att vi skulle spänna fast bältet.


Sweet words 'w'

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0