.. . . -

New Blood Kapitel 3 : "Hur ska jag göra ?"

 Renesmee berättar:

När jag vaknade kände jag doften av rosor , vanilj , syrener och skog och doften av grädde .
Jag slängde benen över sängen och drog på mig min vita morgonrock över nattlinnet och skuttade ut i köket och samtidigt som jag kom in ropade hela min familj grattis och jag flög nog tre meter upp i luften .
" Grattis Nessie " Jubblade Alice längst fram och jag såg mig runt om i köket , vår lilla sago stuga såg helt annorlunda ut med alla rosa och vita band som hängde överallt .
" Grattis " sa mamma och kysste min kind och drog en bronsfärgad lock från mitt ansikte . " Idag blir du sju år " sa hon glatt ,men hade en gnutta panik i ögonen och jag visste varför. Hon , pappa och Jake hade vart världigt oroliga över att jag åldrades så snabbt . Det var vad Jake hade sagt i allafall .
"Nu  " avbröt Alice . " Ska du till skolan Nessie och sen kommer vi ha fest i vårt hus " förklarade hon .
Jag gnällde till . Jag var allt för lik min mamma . Jag hatade rampljuset .
" Lugn , det kommer bara vara vi , Vargarna och ....Nahuel " hostade hon fram och jag sken upp
" Kommer Nahuel ! " utbrast jag och klappade händerna av iver.
" Ja . " svarade hon kort . " Ät frukost nu , Vi måste nog snart åka " sa Pappa och jag kollade på klockan .
" Hoppsan . " mummlade jag och satte mig vid bordet "
Medans jag åt frukost kom hela min familj och gav mig ett varsitt packet och grattade mig men dom var alla lite spända sen hade dom sprungit tillbaka till det vita huset och jag fick en chans att fråga pappa och mamma :
" Pappa , varför var dom så spända ? " frågade jag som en femåring som undrade vem det var som ringde till hem telefonen .
"Du får se " sa han och försökte le .
" Vet du pappa ." mummlade jag och pappa och mammas blickar mötte min blick igen.
" Nej Nessie , Vad borde jag veta ? " skrockade han .
" Jo , Ditt pokerface blir sämre för varje år som går " muttrade jag och fortsatte äta min omelett medans mamma och pappa skrattade.

När jag kom till skolan kom alla fram och grattade mig och kramade om mig , vilket var rätt obehagligt .
Jag försökte hålla mih utan för men alla drogs till mig som magneter .
Jag suckade tungt och låste upp skåpet och tog fram engelska böckerna och log lite för mig själv . Vi höll just nu på med att läsa en massa shakespear berättelser. Jag hade läst mammas pocket böcker flera gånger och Romeo och Julia var favoriten .
Och efter engelskan var det matte och sedan lunch och jag fick som vanligt inte sitta ifred trots att jag bad om det . " Hejsan Nessie " hojtade Aaron och satte sig världigt nära mig och jag dorg diskret min stol en bit längre ifråb honom " Eh , hej Aaron . " muttrade jag och fortastatte äta min mat .
"Grattis på fädelsedagen " sa han oberört och räckte fram ett litet silverigt packet med rosa sidenband runt .
" Oj ,eh . Aaron det hade du inte behövt " sa jag och försökte låta glad för att inte såra honom .
" Nej jag vet " sa han kort " Ska du inte öppna det ?" frågade han lite generat och fick en svag rodnad .
" Klart jag ska " svarade jag nöjt och började knuta låss bandet innan jag började pilla upp tejpen . 
I packtet låg det en liten silverig ask med smyckes affärsens namn på och jag öppnade asken försiktigt och såg i ögonvrån hur Jollyan sträckte på sig för att få se och jag slutade nästan andas . I asken låg ett världigt vackert armband med trebelocker hängande . 
" Gillar du det ?" frågade han och bet sig nervöst i läppen .
" Aaron , jag älskar det !" utbrast jag och tog armbandet i min hand för att studera det . 
" Säkert ? Jag är inge vidare på presenter men jag visste att vargar var ditt favorit djur lixom att du gillade rosor och musik " mummlade han och det var då jag verkligen såg vad belockerna var förnågot . Den första var en G-klav med en svart liten pärla på , en ros med en röd pärla och... en liten varg med en brunsten i och jag började genast tänka på Jake men avbröt tankarna snabbt och kramade lätt om Aaron . " Kan du hjälpa mih sätta på det ? " frågade jag och han nickade och satte fast det med enkla rörelser. Han log och tog sin bricka och gick .
Skoldagen gick för snabbt och snart gick jag över skolgården påväg mot bilen som Jacob satt i och han lyste upp när han spg mig komma vilket fick mig att rodna lite  och rodnaden hade inte hunnit försvinna innan jag satte mig i pappas volvo som han hade lånat . 
" Grattis Nessie " sa han och fick den där underliga blicken . 
" Tack ," svarade jag och log . 
" Har du fått present ? " frågade han och nickade mot mitt armband vilket fick mig att rodna ännu mer . 
" Ja" svarade jag kort " Aaron gav det till mig på lunch rastsen " tillade jag och tog den lilla vargen mellan fingrarna . 
" Får jag kolla på det ? " frågade han nyfiket men lyckades inte svälja irritationen riktigt. Han hade något emot Aaron . Aaron fick samma blickar av Jake och Jake fick av Rose . 
" Eh visst " sa jag och sträckte fram handen och han lagde handen under belockerna för att se på dom . 
" Vad symbolyserar dom ? " frågade han och log lite . Han tänkte nog främst på vargen . 
" Eh , G-klaven symbolyserar min kärlek till musik och rosen för att det är mina favorit blommor . " förklarade jag och bet mig i läppen snälla fråga inte om vargen , snälla fråga inte om vargen
Tänkte jag för mig själv och trodde att jag ´snart skulle bita av mig läppen . 
Jag mötte hans blick och han hade ett litet flin på läpparna  " Och vargen ?" frågade han och när plötsligt världigt nochalant . Helvete .
" Jo...Vargar är lixom ..." jag avbröt mig och tittade ut genom fönstret . " justja jag fick Vg på engelska provet " sa jag distraherande .
" Så bra " Han log varmt mot mig . " Du förklarade inte vargen ?" envisades han .
" Vargar är , lixom... Mitt favorit djur " mummlade jag och började rodna ..igen.
" Okej "
Vi satt tysta en lång stund innan Jake avbröt tystnaden .
" Äe du stressad? " frågade han och vände blicken mot mig igen.
" Eh, nej " svarade jag och svalde .
" Varför slår det fortare än vanligt för då ?
Jag ryckte bara på axlarna och drog ett lättnat andetag när jag såg det vita huset närma sig och jag sprang in i huset utan att säga något till Jacob .
" Vänta Nessie !" utbrast Alice men jag lyssnade inte jag bara sprang till badrummet och låste om mig och såg på mig i spegeln .
" Vad har hänt ? Frågade Alice strängt när Jake kom in i huset .
" Jag vet inte " svarade  han oskyldigt och jag satte på på toalett stolen med huvudet i händerna .
" Varför såg hon helt knäckt ut fördå ? " försatte hon .
" Varför skulle jag såra henne ? " försvarade han sig .
Jag både hörde och kände Benjis doft utanför badrums dörren men låtsades inte av det .
Men tillslut knackade han på dörren .
" Nessie ? Är du all right ? " frågade han ängsligt och knackade lätt på dörren igen .
" Ja , jag mår bra " snyftade jag och tog en bit toapapper och tråkade bort min tårar och tog lite puder för att det inte skulle synas att jag hade gråtit .
" Det tror jag inte på, Nessie du gråter ju " fortsatte han .
" Edward , Renesmee är ledsen " förklarade Alice när pappa frågade varför Jake och Alice tjafsade.
" Okej " svarad han kort och det vart tyst. Helvete nu läste han mina tankar också .
Effeltornet borde vara rosa istället , Då skulle det vara mycket roligare att kolla på. Tänkte jag för att han inte skulle förstå vad som pågick.
" Jacob, får jag prata med dig " sa han spänt och jag förstod varför . Han visste varför jag var ledsen .
För att jag så jäkla förälskad och för att jag inte våga berätta det .
" Eh visst " svarade Jaocb och jag hörde att dom gick ut .
" Nessie kan du komma ut nu ? "frågade Benji som hade varit tyst en stund .
" Visst " muttrade jag surt .
Jag låste upp dörren och Benjis ögon var snabbt piggare.
Jag gick bara några steg för trappen innna jag vart ståendes .
" Wow " Var allt jag fick fram . Vardags rummet och Hallen var smyckat med rosor , vita band , varje skål i huset var full av min favorit chocklad och på bordet i vardagsrummet stod en jätte stor tårta med chocklad överdrag och en röd ros på toppen . Tårtan var mer som en bröllops tårta än en födelsedags tårta . Mest eftersom den hade tre våningar.
" Grattis " sa Esme ömt och kramade mig . "Hur är det ? " viskade hon så lågt så att ingen hörde.
Jag ignorerade hennes fråga och ställde en själv : " Vart är mamma , pappa och Jake frågade jag och kollade henne överaxeln .
" Det skulle prata om något . " sa hon bara .
Stugan hade vart i rosa och vit men hemma hos min farmor och farfar hade Alice inrätt hela huset i rött och vit.
" Öppnade dina presenter ! " jubblade Alice och kom skuttandes mot mig med ett packet i handen .
" Det är från Rose och Emmett " förklarade hon och räckte det till mig . Jag satte mig på den vita tjocka mattan och kände mig som ett liten barn på julafton . I packetet låg det dett halsband med en massa små roser runt om .
" Eh hur mycket kostade det här ? " frågade jag och hoppades att jag inte skulle såra dom .
Emmett skrockade " Kolla inte på mig , det var Rose som köpte det . Jag slog bara in det "
Av Jasper och Alice fick jag kläder, kläder i mängder, Carlise och Esme gav mig en egen laptop med internet och allt. Benji var med på mammas och pappas present , och eftersom dom inte var tillbaka ännu och det hade gått en och en  halvtimme  sen dom gett sig av .
" Alice , kan du se när dom kommer tillbaka ?" frågade jag medans jag satt med datan i knät och intallerade en massa program .
" Tyvär Nessie men Jaocb är med dom... " svarade hon. Jag irreterade mig på att dom inte var det minsra oroliga .
" Nessie kom " ropade mamma och jag hoppade till av överraskning.
" Ja mamma " sa jag när jag kom och både mamma, pappa hade glada ansiktyttryck medans Jake såg lite nervös ut.
" Vart tod ni väggen'?" frågade jag nyfiket .
" Vi pratade bara " svarade pappa kyligt och gav Jake en varnande blick . Jag höjde misstänksamt ena ögonbrynet och gick fram till Benji
" Benji , får jag prata med dig " viskade jag till han .
" Visst " Svarde han och tog några presenter och nickade diskret mot dörren .
" Nessie vill du ha hjälp med att bära sakerna till huset ?" frågade han lite högre och blickande med ena ögat .
" Ja , Tack Benji ." Svarade jag och försökte kväva en fnissning .
Jag tog resten av presnterna och vi gick ut genom dörren .
" Så vad ville du prata om? frågade han nyfiket men såg lite ängslig ut .
" Jo..."
" Vad ?" fortsatte han
" Äsch , det var ingen " muttade jag och vi hoppade över ån.
Han suckade " Nessie !" Benji lät plötsligt sträng.
" Jag vet inte hur jag ska göra med Jake . " mummlade jag och rösten skar sig.
" Var det därför du var så ledsen när du kom hem .."
"Ja "Jag vart tyst " Jag tror han vart arg på mig dessutom .." fortsatte jag .
"Varför ?
Jag svarade inte direkt . " För jag fick det här av Aaron .." Mummlade jag och väntade på Benjis reaktion .
Men till min förvåning skrattade han . " Dumma dumma Nessie , Han blev inte arg ! Han vart bara avundsjuk " skockade han och jag upptäckte att vi var precis vid dörren nu till stugan och vi gick in till mitt rum där jag lämnade mina presenter.
" Avunddsjuk ?"
" Ja ? Nessie har du kollat dig i en spegel ? Sen är du en otroligt underbar person ." tillade han troligen för att inte sända ut fel signaler.
" Så... " frågade jag och bet min i läppen
" Prata med Jacob !" rådde han och jag nickade och försökte le.
" Du är en bra vän Benji , jag hoppas du hittar den du vill spendera resten av din existens med " viskade jag och kramade om honom .


Sweet words 'w'
Postat av: Molly

Super bra!:D

2009-12-22 @ 11:59:19
URL: http://mollyssagor.blogg.se/

whrite Sweet words here <3:

Vad heter du raring? :
Kom ihåg mig ?

E-post : (Detta vissas ej )

URL/ Har du blogg ?:

Sweet words :

Trackback
RSS 2.0